Skocz do zawartości
Gość Anonymous

wymiana płynu chłodniczego

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

zamierzam wymienić płyn chłodniczy w kadecie kombi 1,8i '91r (c18nz) i nie mogę odszukać korka spustowego przy chłodnicy...

Wie ktoś może gdzie on się znajduje? I czy w ogóle jest?

 

 

Jakby ktoś mógł wskazać gdzie tego szukać będę wdzięczny.

 

Są jakieś inne trudności przy wymianie płynu? Czy wystarczy spuścić stary, zalać nowy i jechać?

 

 

I pytanie czy 4 litry płynu wystarczy? wie ktoś jaka jest pojemność układu chłodzenia w tym oplu?

 

 

Pytanie poboczne: co dobrze jest wymienić wraz z amorkami z przodu?

 

 

Z góry dzięki za wszelkie info (img, link mile widziane)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

z amorkami z przodu musisz wymienić górne łożyska amortyzatora, co do korka to może go nie być ponieważ nie wszystkie chłodnice mają spust, wtedy odkręć wąż najniżej położony przy chłodnicy, cały płyn nie wyleci więc sądzę, że 5litrów wystarczy i jak coś to zostanie jeszcze trochę na dolewkę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z amorkami z przodu musisz wymienić górne łożyska amortyzatora

Z tym się zgodzę

wtedy odkręć wąż najniżej położony przy chłodnicy

Z tym też

cały płyn nie wyleci więc sądzę, że 5litrów wystarczy i jak coś to zostanie jeszcze trochę na dolewkę

Ale z tym już nie. Cały układ ma pojemność 7,5L, jak jest LPG to jeszcze więcej (nawet ponad litr).

Trochę płynu pozostanie w układzie na dnie płaszczów wodnych w bloku silnika i w pompie wodnej, ale nie wiem czy uzbiera się z tego z litr.

Tak więc kupuj conajmniej 7l, najlepiej 8L płynu, jak coś zostanie na dolewki. Ja ze sobą zawsze wożę płyn chłodniczy. Już raz na trasie pękł mi wąż, gdybym nie miał płynu to nie jechałbym dalej a tak zaizolowałem uszkodzony odcinek węża, uzupełniłem płyn i wróciłem do domu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nom, układ ma 7,7l pojemności na sucho, więc myslę, że 7 litrów musisz mieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

może mi ktos jeszcze napisać jak odpowietrzyć uklad chłodniczy po wymianie płynu? bo w książce jest napisane że trzeba odkręcić czujnik temperatury w celu odpowietrzenia.

z góry dzięki za info.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedni mowia tak, inny sposob to zapalic silnik i odkrecic korek od zbiorniczka i sam sie odpowietrzy


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wymieniałem u siebie płyn, motor C14NZ + LPG.

Weszło równo 5L, silnik pochodził parę min. ale mam w zapasie 2L płynu. Układ powinien się odpowietrzyć sam po jakimś czasie, ale wiadomo, że w którymś miejscu może się zebrać bąbel powietrza, najczęściej w najwyżej położonym punkcie silnika. Powinno się odpowietrzyć czujnikiem temp. płynu chłodzącego, umieszczony jest w kolektorze dolotowym na wysokości I-wszego cylindra.

Już w tym roku wymieniałem płyn, był to maj, jednak po drodze musiałem uzupełnić niemal całkowity wyciek z układu wodą destylowaną.

Płyn (a raczej woda z niewielkimi domieszkami koncentratu) miał kolor zielonkawo brązowy. Myślałem, że to przez olej (pęknięta UPG) ale z tym jest wszystko w porządku. Może kilkukrotne dolewanie czystej wody wymyło szlam z układu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

woda wytwarza kamień a płyn nie pozwala się osadzić na ściankach więc robi się coś w rodzaju zawiesiny (szlamu)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Powinno się odpowietrzyć czujnikiem temp. płynu chłodzącego, umieszczony jest w kolektorze dolotowym na wysokości I-wszego cylindra.

 

 

no właśnie ja mam czujnik temperatury w tym miejscu:

Dołączona grafika


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55
wojtek170, jeśli ogrzewanie daje ciepłe powietrze to nic nie rób a jeśli nie to ściśnij parę razy gruby wąż od chłodnicy to wypchnie powietrze ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

już po zabiegu :(

 

płyn wymieniłem wczoraj, weszły 4 litry jak na razie, zobaczę wieczorem po pracy czy nie opadł poziom w zbiorniczku wyrównawczym.

 

 

 

 

 

wojtek170, jeśli ogrzewanie daje ciepłe powietrze to nic nie rób a jeśli nie to ściśnij parę razy gruby wąż od chłodnicy to wypchnie powietrze ...

 

wąż trochę molestowałem, wyleciało kilka bąbli powietrza, odpaliłem na 15 minut i też wszystko ok, ogrzewanie działało "od ręki"

 

dzięki wszystkim za pomoc :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

płyn wymieniłem wczoraj, weszły 4 litry jak na razie

Mi wyleciało 5L płynu, ale wykręciłem chłodnicę i wylałem to co w niej zostało oraz przedmuchałem węże od parownika, więc układ był oprócz bloku i pompy niemal suchy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.