ja37 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Z tym określeniem, co wymienić, to chyba tak się nie da. Trzeba rozebrać alternator i pomierzyć diody, dopiero potem dopiero wymieniać regulator. Tak sądze, ale elektrykiem nie jestem, wiec poczekajmy jeszcze na opinie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-227195 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Rozbierz alternator, sprawdź stan szczotek i uzwojenia. Pomierz diody multimetrem cyfrowym one mają specjalny zakres do diod. Powinny przewodzić tylko w jedną stronę. Jeżeli są OK to regulator na 99%. Zmierz napięcie na samym alternatorze bo może masz słaby styk masowy albo plusowy między alternatorem a akumulatorem co powoduje spadek napięcia przy dużym obciążeniu!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-227132 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 FENIX2, Diody mają to do siebie że przewodzą w jedną strone myśle że będe mógł to sprawdzić zwykłym miernikiem. Nie ma innej opcji jak demontaż altka, spr. szczotek, diód na reg. napięcia, może przy okazji wymianie łożysk bo mam do nich dojście za free - koszt 100zł (szczotkotrzymacz (do kupienia tylko w komplecie ze szczotkami)50zł + reg. napięcia 45) i niech diabli ten samochód jeśli to nie pomoże. i bezcenne.... mnóstwo czasu... mnóstwo nerwów... a po drodze jak zawsze okaże sie że brakuje kilku narzędzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-227094 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 FENIX2, Diody mają to do siebie że przewodzą w jedną strone myśle że będe mógł to sprawdzić zwykłym miernikiem. Jeden o tym wie drugi nie !! Więc wolałem uprzedzić pytanie w stylu jak się mierzy diody !! Tak zwykły wskazówkowym tez da rade na Ohmach. Siedzi się parę latek w elektronice ale wole wytłumaczyć na "chłopski rozum" ludziom bo nie wiem jaki jest ich poziom wiedzy na ten temat.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-227058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Altek do demontażu i kontroli. Ładowanie za małe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-227004 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 oczyściłem wszystkie przewody masy na połysk tak samo z łączeniami do alternatora. zrobiłem mase z obudowy alternatora do karoserii bo nie było żadnej. Były tylko dwa przewody na plus akumulatora i do stacyjki. Wyniki Napięcie na pracującym silniku bez obciążeń 14,28V(pewnie z czasem będzie więcej) Po włączeniu samych świateł mijania 14,16V Po włączeniu obciążenia 13,1 V (światła mijania,długie, przeciwmgielne:tył,przód, ogrzewanie tylnej szyby a nawet zapalniczka, nawiew na FULLA) Pomiar prądów: na postoju bez żadnych odbiorników, sam komputer 0,07A - 0,08A po podłączeniu radia w trybie "czówania"(włączone - 3 diody LED) 0,16A chwilami 0,21A Prawdopodobnie przyczyną rozładowywania był duży pobór prądu przez radio w trybie "STAND BY" oraz słabe ładowanie, po 4 dniach "nieruchu" autka akumulator padał. Na regulatorze napięcia było napisane 14V więc może nie mam co sie spodziewać że mam mieć 14,4 Po ponownym przejechaniu 5 km znów spadło mi do 14V, zostawiłem aku na pracującym silniku na 5 mniut i znów było 14,17 O co chodzi?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-226431 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 4 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2008 Przyznam się, że jeszcze regulatora nie wymieniałem, nawet swojego nie wykręcałem, bo nie miałem po co. Na regulatorze chyba zawsze będzie pisać 14V. Jak zrobiłeś tą masę na altka? Ja zrobiłem bezpośrednio z minusa w aku i ładowanie podskoczyło o 0,3V. Mierzone na akumulatorze oczywiście.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-226312 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Wyniki Napięcie na pracującym silniku bez obciążeń 14,28V(pewnie z czasem będzie więcej) Po włączeniu samych świateł mijania 14,16V Po włączeniu obciążenia 13,1 V (światła mijania,długie, przeciwmgielne:tył,przód, ogrzewanie tylnej szyby a nawet zapalniczka, nawiew na FULLA) Pomiar prądów: na postoju bez żadnych odbiorników, sam komputer 0,07A - 0,08A po podłączeniu radia w trybie "czówania"(włączone - 3 diody LED) 0,16A chwilami 0,21A Moim zdanie ładowanie jest w granicach normy. Na niektórych regulatorach jest np. 14.1V. A ty masz 14.16V przy włączonych światłach czyli OK. Inna sprawa że mierzysz na biegu jałowym po dodaniu gazu napięcie na pewno podskoczy. Do prawidłowego naładowania wystarczy 13,6V. 0,2A to za duży prąd!! I to może być przyczyna! PO 24h masz już 4.8A a po 4 dniach w garażu masz 19A czyli akumulator rozładowany do 50% :   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-226196 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Jak zrobiłeś tą masę na altka? Ja zrobiłem bezpośrednio z minusa w aku i ładowanie podskoczyło o 0,3V. Mierzone na akumulatorze oczywiście. Tak zrobiłem mase na alternatorze, na razie prowizorycznie owinąłem przewód wokół śrub między tylną obudową alternatora do karoserii, za pare dni puszcze przewód z końcówkami prosto na minus akumulatora Wynik z tego taki że między (-) aku a tylną obudową(stojanem) miałem przed założeniem przewodu spadek napięcia 0,65V przy uruchomionym silniku. Po założeniu przewodu masy 0,06V. Napięcie obecnie po jeździe po mieście mam 14V, po 5 minutach na uruchomionym silniku 14,15V Spadek napięcia po włączeniu świateł na biegu jałowym 0,1V Dziś autko znowu zamuliło, spadek mocy około połowy przez około minute, to pierwszy raz i wole to tłumaczyć słabą jakością paliwa,ub tym że mam w zbiorniku ok10L i stałem na wzniesieniu niż ECU   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-226189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 5 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2008 Tak zrobiłem mase na alternatorze, na razie prowizorycznie owinąłem przewód wokół śrub między tylną obudową alternatora do karoserii, za pare dni puszcze przewód z końcówkami prosto na minus akumulatora Zastosuj jakiś porządny przewód minimum 4 mm2 zakończony końcówkami oczkowymi. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14049-akumulator-i-%C5%82adowanie/page/5/#findComment-226136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.