Skocz do zawartości

montaż turbo


Gość robertnet

Rekomendowane odpowiedzi

co myslicie o zastosowaniu małej turbospręzarki do x14xe, mam tu na mysli spręzarkę o napedzie elektrycznym, tzw. supercharger- czesto stosowane np. w hondach.

na amerykanskim ebay-u jest tego duzo, głownie jednak do hond.

napedzane sa one głównie paskiem klinowym lub posiada oddzielny silniczek 12V,

jesli chodzi o corsę to mam tu na mysli jekies 0,4-0,5 bara max cisnienie- bo na seryjnych czesciach wiecej nie da., teraz pytanie czy to ma sens?

wiadomo ze konieczna bylaby zmiana programy oraz pewnie kolektora ssacego.

np:

http://allegro.pl/item448250073_supercharger_500_2000cm_rewelacja_z_japoni.html

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Honda-Civic-Electric-Supercharger-Turbo-Intake-System_W0QQitemZ140271720819QQcmdZViewItem?hash=item140271720819&_trkparms=72%3A727%7C39%3A1%7C65%3A12%7C240%3A1318&_trksid=p4506.c0.m245

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakos nie wierze w taka suszarke elektryczna

montuj bedziesz chyba pierwszy w PL

 

a to z pierwszego linka to kompresor napedzany paskiem

w tym przypadku masz wiecej do zmieniania

niz tylko montaz kompresora

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki kompressor bylby dobrym rozwiazaniem, tylko mnie interesuje cos w stylu jak kiedys bylo w saabach, tzw. soft turbo. Gawlak, wiem ze konieczna jest zmiana wielu rzeczy w przypadku montazu kompressora, tzn. trzeba go gdzies umiejscowić- to bedzie prolemem bo mało miejsca jest w ok paska, a czy zminay konsttrukcyjne silnika tez sa niezbędne? wydaje mi sie ze nie, przy maym doladowaniu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem vectry B V6 z kompresorem pod maska i jakos weszlo

u Ciebie miejsca jest nawet na 3 ;)

 

 

co do zmian

to moze nie w silniku

ale jak wiadomo apetyt rosnie w miare jedzenia

jak raz zaczniesz to zakonczysz na kutych tlokach zmianie kompresji itd itp

 

koszty dodania kompresotra

bez wiekszych przerobek

sa podobne do uturbienia auta

10000 trzeba liczyc zeby to dobrze gralo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mysle ze zamiast wysilac maly silnik , jest lepiej wstawic wiekszy , o wiekszej pojemnosci. koszt tanszy a i mniej zabawy , a pozniej conajwyzej pomyslec nad doladowaniem wiekszego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

A nie lepiej wstawic silnik w TD??

Tak jak pisze użytkownik wyżej. Silnik 1.4 w tak lekkim autku to i tak dobrze.

Sam mam 1.0 i ma niezłego kopa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam mam 1.0 i ma niezłego kopa.

:beer: zabiłeś mnie.... zabiłeś na śmierć :beer:

chodź... dam ci sie przejechać moim struclem... szału nie robi bo jakieś 7-8s/100km ale jakoś sie odpycha

http://arkosktk.wrzuta.pl/film/76144HgmI9V/mov00023

ja uważam że jedzie po japońsku czyli "jako-tako" ale jeśli tobie 55kM ma niezłego kopa, to nie mam pytań

 

co myslicie o zastosowaniu małej turbospręzarki do x14xe

szczerze i do bólu:

myślę że to głupota

dłubanie małego silnika nie ma sensu, bo każdy koń kosztuje 2-3x więcej niż koń swapowany

za 1200-1300zł masz kultowy silnik opla - c20xe

silnik legenda, bo na n/a daje sie dłubać na 180-190kM a w wersji uturbionej jest w stanie znieść 270-280kM na seryjnych flakach

 

jednym słowem:

wydajesz niedużo, masz już niezłe osiągi ale silnik pozwala na rozwój

 

zdłubiesz swoje za jakieś 8-10 tysi i dasz turbo, skończy się na tych powiedzmy 150-160kM i co dalej?

apetyt rośnie w miarę jedzenia, kiedyś będziesz chciał więcej... pomijam już żywotność tego twojego malucha, bo c20xe już był projektowany z myślą o wiele wyższych mocach

bloki są takie same c20xe c20let - let miał króciec spływu oleju z turbiny, a w xe zaślepka do rozwiercenia

głowice te same - na KS700 latał też let, pompy oleju te same, dające prawie 4 bary...

inne tłoki w let - odprężające silnik, mocniejsze korby, mocniejsze sprzęgło - tyle różnic

let miał w serii 204kM na doładowaniu 0.6 bara z turbiną K16 a dawali ludzie K26 i robili 260-270kM

 

za 2500-3000 z robocizną i kosztami dodatkowymi/nieprzewidzianymi

za to masz 150kM z perspektywą rozwoju, albo za ponad 3x więcej zdłubane gówienko, z którego niestety już więcej nie da się wykrzesać w przyszłości

 

sory ale takie moje zdanie - skórka nie warta wyprawki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sam mam 1.0 i ma niezłego kopa.

zabiłeś mnie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/laugh.gif

miałem 1.0, po swapie na 1.6 to dopiero radośc z jazdy, nie mówie już o 2.0... http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

1.0 wogóle nie jeździ http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności