Skocz do zawartości

Problem z Tigrą


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam serdecznie.

Błagam! Pomóżcie...

Mam Tigre, rocznik '95, silnik 1,6 - X16XEL -eco -tech... Nie wiem czy coś więcej mogę napisać... Chodzi o to, że przy niskich obrotach włącza się kontrolka silnika (pomarańczowa z błyskawicą w środku). Dzieje się tak, kiedy zwalniam i zaczynam hamować. Nawet przy redukcji biegów. Podłączyłam auto pod komputer, który nie pokazał żadnych błędów... Mechanik polecił wymianę świec, co nic nie dało... Kontrolka nadal się zapala. Czy to możliwe żeby nie było błędów?:oops:??? Mechanik mówi, że nie ma...Jak mam sprawdzić co się dzieje. Bardzo proszę Was o pomoc...

Dagmara

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daga więc tak:

1.Check engine ci sie zapala więc jakieś błędy są,sprawdź to metodą spinaczową-jak to zrobić masz tu. http://opel24.com/tutoriale/tigra/317-odczyt-bdow.html

2.X16XE nie XEL,Eco-Tec a nie Tech

3.zapala sie tylko kontrolka czy cos sie jeszcze dzieje?skączą obroty,dławi sie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

sonda lambda lub zawór egr- stawiam na któraś z tych 2 rzeczy- komp nie wykryje bledu od nich, na 90% masz silnik x16xe- sprtawdz i potwierdz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambdę pokazuje po około 12 km.

EGR wtedy jak się powiesi, też nie od razu, najpierw mogą się wieszać obroty-to najczęściej.

To, z czym komp ma największe kłopoty (przy niepopsutym okablowaniu) to czujnik temperatury płynu.

 

Obawiam się, że to może być pierdółka, jakiś wężyk spadł, a sama chyba tego nie znajdziesz......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lambde pokazuje dopiero wtedy kiedy jest całkowicie padnieta,EGR'a gdy zaczyna sie powoli psuć ale nie widać tego efektów,krokowca chyba nie pokazuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowca pokaże.

Musi być uszkodzone okablowanie/wypięta wtyczka; lewe powietrze - to najczęściej; wtrysk leje i kilka innych dolegliwości, więc błąd krokowca nie zawsze oznacza popsuty krokowiec.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość robertnet

robertnet, to ciekawe co mówisz jakaś nowa szkoła

z autopsji kolego :evil:

Lambdę pokazuje po około 12 km.

ja akurat w swoim silniku x14xe- czyli to samo co x16xe/xel odpinalem sonde calkowicie i jezdzilem ok 30-50 km, nic sie nie działo- nie ma reguły czy sie check zapali od sondy czy nie-

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności