Skocz do zawartości

Uszkodzony przegub ?


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DAROMV6

Często albo końcówka albo sworzeń

nie ma co panikować.

 

Półośki zwykle się nie wyjmuje

do wymiany przegubu zewnętrznego.

Opierasz jedynie na sankach, wahaczu, bądź podwieszasz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Osłona zmieniona i chyba mogą nam pozazdrościć użytkownicy innych Opelkow tak prostej wymiany.

Więcej czasu zajęło mi czytanie poradników jak sama wymiana. biggrin.gif

Wrzucam fotki z operacji

BILD1479.jpg

Do tej dużej nakrętki potrzebna jest nasadka 33 (tak wynika z jej mierzenia ), ale i 34 też można odkręcić.
Aby nie szarpać się z nią, podjechałem najpierw do oponiarzy i tam kluczem pneumatycznym odkręciłem ją i przykręciłem.

BILD1135.jpg

Po powrocie ponownie odkręciłem nakrętkę już bez problemowo.
Podniosłem samochód na lewarku zdjąłem kolo,odkręciłem zacisk hamulcowy (klucz 15} i podwiesiłem do sprężyny. Rozpiąłem zwrotnicę od amortyzatora ( klucz 21 i młotek ) zdjąłem tarcze hamulcową.

Ważne: nie musiałem odkręcać końcówki drążka kierowniczego, łącznika stabilizatora, czy nakrętki koronkowej tak jak to jest w opisach takiej operacji.

BILD1475.jpg

Dwa może trzy razy uderzyłem w od przodu w przegub który o dziwo wyskoczył.

BILD1469.jpg

Po zerwaniu opasek i starej osłony oraz zwieszeniu w dół przegubu znalazłem zabezpieczenie pokazane na fotce niżej.

zabezp.jpg

Rozchyliłem zabezpieczenie w miejscu zaznaczonym strzałką za pomocą wąskich szczypiec i opukując przegub zbiłem go z półośki.

Dalej to już prosta sprawa. Wymieniamy to co potrzeba, dorzucamy smaru grafitowego, skladamy w odwrotnej kolejności.

Przed całą operacją zaopatrzyłem się jeszcze w garść gumowych rękawiczek jednorazowych inaczej bym się szybko nie doczyścił z smaru; oraz flaszkę nafty, pędzel i szmaty aby w miarę możliwości pousuwać rozchlapany wszędzie smar.

Kto następny do wymiany. biggrin.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

To ciekawe bo umnie jest nakretka 34 bo już wcześniej naprawiałem przegub.

Teraz muszę wymontować całą półoś bo dostała się woda do przegubu od str. skrzyni.(Może da się to naprawić bez wyjmowania ze skrzyni)

Pękła opaska. Ale to będzie dopiero robota na następną sobotę , bo w tygodniu sinterka pracuje po 12H.

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne: nie musiałem odkręcać końcówki drążka kierowniczego, łącznika stabilizatora, czy nakrętki koronkowej tak jak to jest w opisach takiej operacji.

 

Oby ta wskazówka nie zmyliła użytkowników innych modeli

gdzie kąty pochylenia są regulowane,

bo w takich wypadkach lepiej rozpiąć na nakrętce - końcówkę/sworzeń

inaczej kąty pochylenia do sprawdzenia regulacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość gumbi_piast

Witam Kolegów.

 

Podłącze się do tematu choć mam dość skomplikowany problem oczywiście z układem napędowym.

Otóż mam coś takiego że po przejechaniu około 60 km zaczyna drżeć mi kierownica ale jak. W taki sposób że trudno ją w rękach utrzymać i jest to bez znaczenia z jaka prędkością jade.

Opony sprawdzone, gałki i sfoznie sprawdzone przy pomocy breszki.

Jeżeli chodzi o piaste to sprawdona w sposób że podnioslem koło na lewarku i zaczolem szarpać w poziomie i pionie i jakoś nie wyczułem luzu.

Kolejna sprawa to że skręcając bodajże w lewo słysze tak jakby przegub był uszkodzony, ale jadąc na wprost nic takiego nie ma miejsca. Wszystko wygląda wporządku.

I co wazne. Drżenie kierownicy / tak jakby koło sie odkręciło / występuje co około 60 km od chwili dłuższego postoju.

Czym to może być? Mi pomysły sie już skończyly a wymieniać wszystko co by moglo to powodować o straszne koszta

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na początek proponuje sprawdzić czy grzeje się któreś koło bardziej po przejechaniu owych 60km.

Rozmontuj też zaciski hamulcowe, wyczyść i przesmaruj - koszt to tylko cena smaru miedzianego, jeśli zrobisz samodzielnie.

Na koniec zostaw przegub, 250pln piechotą nie chodzi ale jak terkocze przy skręcaniu to raczej wymiany nie unikniesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności