Skocz do zawartości

Spadające wolne obroty


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Ostatnio, od jakiegoś tygodnia mam problem w kadecie kombi C18NZ '91r. Otóż na wolnych obrotach silnik zaczyna pracować nierównomiernie, obroty spadają, silnik "krztusi" się, po chwili zwiększa obroty i tak sie dzieje głównie gdy silnik złapie trochę temperatury.

 

Wyczyściłem krokowca, przewody powietrza też wyglądają dobrze, zczytałem błedy i wywaliło błąd 45 - sonda lambda lub jej obwód, zbyt bogata mieszanka paliwowa ;]

Ponadto błąd 29 - przekaźnik pompy paliwa.

 

Przez ten tydzień z racji kryzysu finansowego jeździłem na oparach, czy możliwe że zapchał sie filtr paliwa syfem z dna zbiornika i dlatego obroty spadają na biegu jałowym?

 

Filtr już zakupiłem i zamierzam wymienić w niedzielę, ale powiedzcie czy mam już odkładać kasę na nową sondę ;]

 

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr już zakupiłem i zamierzam wymienić w niedzielę, ale powiedzcie czy mam już odkładać kasę na nową sondę ;]

Wymień ten filtr - zobaczymy czy będzie zmiana.... Wykasuj błędy i sczytaj znowu...Pozdro... ;]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr już zakupiłem i zamierzam wymienić w niedzielę, ale powiedzcie czy mam już odkładać kasę na nową sondę ;]

Wymień ten filtr - zobaczymy czy będzie zmiana.... Wykasuj błędy i sczytaj znowu...Pozdro... ;]
spx, napiszę co i jak się dzieje po zabiegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie,

filtr paliwa wymieniłem, i problem zniknął, tj: silnik na wolnych obrotach pracuje w miarę równomiernie, bynajmniej przestał sie "krztusić: :wesoly:

 

@ja37:

Może to głupio zabrzmi, ale gdzie mam szukać tego przekaźnika? bo w książce jest napisane że nie ma go w głównej tablicy bezpieczników/przekaźników.

 

 

Jedyne co mi przychodzi do głowy to ten pierdzielniczek zaznaczony na foto:

Dołączona grafika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak efekty?

czuć poprawę, wprawdzie silnik nie pracuje idealnie równo ale jest to do zaakceptowania, w końcu 200k km ma przelatane;) nie dławi się, po rozgrzaniu pracuje dość stabilnie na wolnych obrotach, nie traci mocy w żadnym zakresie używanych obrotów. wczoraj wymieniłem styki w kostce od przekaźnika paliwa bo były zaśniedziałe, wszystko śmiga, jedynie wczoraj zaraz po odpaleniu zgasł mi w trakcie jazdy, ale możliwe że to było spowodowane odłączeniem na dłuższy czas aku no i ten przekaźnik komp musiał sobie "wykryć". problem ten dziś rano przy lodowatym silniku się nie pojawił.

 

a filtr paliwa był tak zamulony że ciężko go było przedmuchać, a co dopiero zmuszać pompke do tłoczenia paliwa przez taką zaporę....

 

Dzięki wszystkim za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności