Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Witam, dzisiaj znajomy jadąc za mną dostrzegł że mam skrzywione tylne lewe koło. Auto było uderzone z lewej strony więc to prawdopodobnie wynik tego zdarzenia. Przed zakupem auto było sprawdzane w ASO ale tam tego nie wykryli. Uważacie że coś takiego da się wyregulować przy zwykłej regulacji geometrii, czy potrzebna będzie jakaś poważniejsza interwencja? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 a skad nam to wiedziec ?? trzeba zrobic pomiar nadwozia czy jest proste i zrobic geometrie samo sie nic nie sprawdzi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225194 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Laserowa geometria prawdę Ci powie. Koło może być lekko skrzywione, ale będzie się mieściło w granicach fabrycznych. Diagnosta powinien Ci powiedzieć w jakie są przedziały i czy Twoje auto mieści się w tych przedziałach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225192 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Auto było sprowadzone naprawione z Niemiec. Co prawda nie wiem kto to tam naprawiał bo do auta już niestety nie było książki serwisowej. Uderzenie nie było chyba aż tak mocne aby przestawić całe nadwozie. Klepany był tylko błotnik poniżej linii okien, a szczeliny przy tylnym bagażniku są praktycznie identyczne jak w nowej. Trzeba się będzie w najbliższym czasie wybrać na geometrie i sprawdzić czy da się to wyregulować. Orientujecie się może czy podczas przeglądu po sprowadzeniu pojazdu do kraju robią testy geometrii? Dzięki wszystkim za odpowiedź   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225189 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 robią coś takiego przy przeglądzie ale nie wiem czy na wszystkich stacjach mają taki sprzęt? jak będzie duża różnica to Ci powiedzą jeśli mała to mogą tego nie zauważyć, chodzi tu o tzw. badanie zbieżności przy wjeździe na tzw.matę do badanie geometrii pojazdu. Chyba, że stacja jest wyposażona w laserowe urządzenie do badania zbieżności to wtedy każda różnica wyjdzie przy pomiarze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Przy przeglądzie mieli taką matę. Myślałem że robią na niej tylko pomiar siły hamowania. Zgodnie z wydrukiem wyglądało wszystko ok, ale z tego co mówisz mogą tylko sprawdzić zbieżność. Poza tym muszę go dokładnie przejrzeć czy są tam jakieś informacje o zbieżności. Kątów pochylenia nie sprawdzą w ten sposób. Irytuje mnie tylko to że ASO tego nie wyłapało.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225169 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 bo o to sie prosi dodatkowo zeby zrobili   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225166 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Mogli chociaż zaproponować taką usługę Pewnie bym wziął a oni by zarobili.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2008 Ehh robilem to kilka razy. Zakłada sie glowice na kola( w zasadzie na felgi) sa odpowiednie zaczepy bo stalowe fele maja rant a alu nie i sie troszke inaczej montuje. Od glowic idą kable do kompa a on mierzy odpeglosc miedzy glowicami po dlugosci wiazki laserowej. Kolo kierownicze nalezy ustawic na wprost. Bardzo precyzyjne urządzenie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-225140 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Byłem w poniedziałek u mechanika. Niestety w Astrze G tylne zawieszenie ponoć jest nieregulowane. Umówiłem się z mechanikiem specjalizującym się w naprawach zawieszeń na czwartek. Jak już będę wiedział co i jak to napisze. Po wizycie u kilku mechaników pojechałem w końcu na geometrie laserową. Okazało się że jedynie przednie koła są minimalnie zbieżne, a na tylnych jest wszystko ok. Odchyłki mieściły się w fabrycznych normach i wszystkie wartości dla przodu i tyłu były zielone. Nie muszę chyba mówić że bardzo mi to poprawiło humor Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14901-geometria/#findComment-224660 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.