Skocz do zawartości

Geometria


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

dzisiaj znajomy jadąc za mną dostrzegł że mam skrzywione tylne lewe koło. Auto było uderzone z lewej strony więc to prawdopodobnie wynik tego zdarzenia.

Przed zakupem auto było sprawdzane w ASO ale tam tego nie wykryli.

Uważacie że coś takiego da się wyregulować przy zwykłej regulacji geometrii, czy potrzebna będzie jakaś poważniejsza interwencja?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Laserowa geometria prawdę Ci powie.

Koło może być lekko skrzywione, ale będzie się mieściło w granicach fabrycznych. Diagnosta powinien Ci powiedzieć w jakie są przedziały i czy Twoje auto mieści się w tych przedziałach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto było sprowadzone naprawione z Niemiec. Co prawda nie wiem kto to tam naprawiał bo do auta już niestety nie było książki serwisowej. Uderzenie nie było chyba aż tak mocne aby przestawić całe nadwozie. Klepany był tylko błotnik poniżej linii okien, a szczeliny przy tylnym bagażniku są praktycznie identyczne jak w nowej.

Trzeba się będzie w najbliższym czasie wybrać na geometrie i sprawdzić czy da się to wyregulować.

 

Orientujecie się może czy podczas przeglądu po sprowadzeniu pojazdu do kraju robią testy geometrii?

 

Dzięki wszystkim za odpowiedź

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robią coś takiego przy przeglądzie ale nie wiem czy na wszystkich stacjach mają taki sprzęt? jak będzie duża różnica to Ci powiedzą jeśli mała to mogą tego nie zauważyć, chodzi tu o tzw. badanie zbieżności przy wjeździe na tzw.matę do badanie geometrii pojazdu. Chyba, że stacja jest wyposażona w laserowe urządzenie do badania zbieżności to wtedy każda różnica wyjdzie przy pomiarze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy przeglądzie mieli taką matę. Myślałem że robią na niej tylko pomiar siły hamowania.

Zgodnie z wydrukiem wyglądało wszystko ok, ale z tego co mówisz mogą tylko sprawdzić zbieżność. Poza tym muszę go dokładnie przejrzeć czy są tam jakieś informacje o zbieżności. Kątów pochylenia nie sprawdzą w ten sposób.

Irytuje mnie tylko to że ASO tego nie wyłapało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh robilem to kilka razy. Zakłada sie glowice na kola( w zasadzie na felgi) sa odpowiednie zaczepy bo stalowe fele maja rant a alu nie i sie troszke inaczej montuje. Od glowic idą kable do kompa a on mierzy odpeglosc miedzy glowicami po dlugosci wiazki laserowej. Kolo kierownicze nalezy ustawic na wprost. Bardzo precyzyjne urządzenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w poniedziałek u mechanika. Niestety w Astrze G tylne zawieszenie ponoć jest nieregulowane. Umówiłem się z mechanikiem specjalizującym się w naprawach zawieszeń na czwartek. Jak już będę wiedział co i jak to napisze.

 

Po wizycie u kilku mechaników pojechałem w końcu na geometrie laserową.

Okazało się że jedynie przednie koła są minimalnie zbieżne, a na tylnych jest wszystko ok. Odchyłki mieściły się w fabrycznych normach i wszystkie wartości dla przodu i tyłu były zielone.

Nie muszę chyba mówić że bardzo mi to poprawiło humor :D

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności