Gość Anonymous Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 zachowanie silnika jak by nie palił na wszystkie cylindry pracuje tak samo na gazie i na benzynie czy to może świece lub przewody.pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 10 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2008 sam sobie podpowiedziales   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-224817 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 U mnie to była cewka zapłonowa, pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-224665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość young Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 A u mnie świece. Miałem Boshe i wymieniłem na NGK i... pomogło! Fakt, że Boshe były starawe... I też mam LPG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-224602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość STRUS_TM Opublikowano 11 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2008 Znam temat! Też wymieniłem stare świece na NGK + przewody i....spokój! Pozdrawiam!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-224432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 Mam podobny problem. Moja Sinterka ( X22XE - 2.2 16v + LPG) straciła ducha w jednym cylindrze. Efekt pojawił się jakieś 3 mies. temu. Z początku autko przebierało niegroźnie tylko przy odpalaniu silnika, po dłuższym postoju. Trwało to kilka sekund. Wystarczyło nacisnąć lekko pedał gazu i po kłopocie. Tydzień temu po wymianie opon przy zjeździe z podnośnika zjawisko powtórzyło się, tyle że nie pomogło przygazowanie. Do tego zapalił się Engine Check Wyłączyłem silnik, odpaliłem ponownie i było OK. Niestety w drodze, po przejechaniu około 1,5 kom ponownie zapalił się Engine Check + kontrolka ABS i silnik zaczął przebierać. Po chwili jazdy załapał i kontrolki zgasły. Zjawisko powtórzyło się jeszcze ze trzy razy podczas dnia i się uspokoiło. Dwa dni było spoko. Rano zajechałem na dyżur, po czym 12h później nie mogłem zapanować nad opisanymi wcześniej objawami. Silnik przestał palić na jeden tłok i zaczął nieprzyjemnie wibrować. Co dziwne, nie gasł samodzielnie, a objaw był niezależny od rodzaju paliwa benzyna/LPG. Po jakichś 7-10 minutach zaczął jednak gadać po ludzku i wyruszyłem na objazd po rodzinie. Przez moment miałem złudną nadzieję... Po 3h postoju zapłon już nie wrócił do normy. Wróciłem do chatki klekoczącym i słabym pojazdem. Poranne próby palenia nie dały już poprawy sytuacji. Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji, że to albo świece (12 mies), albo kable nie wymieniane przy instalacji LPG 1,5 roku temu. Akurat wyszedł mi przegląd LPG. Se pomyślałem, zajadę do Boscha (autora instalacji LPG) na przeglądzik, się druciki, świeczki i filterki wymieni, będzie "Ameryka"! Niestety wyszedł "Meksyk". Facio od gazu zadzwonił na drugi dzień z oświadczeniem, że iskra jest OK, nie ma za to paliwa zaś po diagnostyce (komp) doszedł do konkluzji że to moduł. Po sprecyzowaniu terminu ustaliłem, że biega o komputer w którym to jest zakodowany immobilajzer i jego wymiana sprawą prostą nie jest. Dowiedziałem się, że ponoć takie urządzenie da się zregenerować (zimny lut, przerwana ścieżka,...), zresetować cy cuś. Zaczynam się obawiać, że ktoś ma zdecydowaną intencję walnąć mnie w rogi za grubszą kasę. W związku z powyższym, zwracam się do szanownych forumowych znawców samochodowej "kryminalistyki" o ekspertyzę problemu. Może ktoś miał podobny problem? Czy kosztowna i sensowna jest wymiana komputera na inny sprawny (na necie znalazłem używany sprzęt do X22XE z kompletem kluczyków , oraz stacyjką za 240zł)? Z góry dziękuję za wszelki rady   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-128656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2009 z mojej strony: immobiliser to odrębne urządzenie, które jedynie przekazuje informację do ECU wystarczy, że wymienisz ECU czyli komputer silnika tak było w Omedze 2,0 16v czyli poprzedniku twojego silnika - przypuszczam że wszystkie ople mają immo jako oddzielny moduł, nie zintegrowany z ECU   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-128654 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2009 moze mechanikowi chodzi o moduł zapłonowy czyli cewke komputera bym raczej nie ruszał na razie cewke wymień moze nie dawac iskry na jeden cylinder tez miałem podobny objaw do twojego wymieniłem cewke i narazie chodzi ok jak bedzie ci tak zle pracował odłączaj pojedynczo przewody od cewki i zobaczysz czy daje iskre na wszystkie cylindry   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-128426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Hejka Hej... Wymienili kompa i wgrali nowe oprogramowanie... Jestem uboższy o 650 zyli... Silniczek hula jak ta lala, lepiej niż kiedy kupiłem sinterkę Teraz silniczek reaguje na dotknięcie gazu Nie myślałem że tyle może zmienić wymiana kompa. Dzięki za wszystkie rady Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-123422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2009 Hejka Hej... Wymienili kompa i wgrali nowe oprogramowanie... Jestem uboższy o 650 zyli... Silniczek hula jak ta lala, lepiej niż kiedy kupiłem sinterkę Teraz silniczek reaguje na dotknięcie gazu Nie myślałem że tyle może zmienić wymiana kompa. Dzięki za wszystkie rady Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14943-nier%C3%B3wna-praca-silnika-ci%C4%99%C5%BCko-wchodzi-na-obroty/#findComment-124922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.