Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Witam koledzy Zastanawiam się czy bez większych problemów uda mi się wymienić silnik z C16NZ na X16SZR z tym, że aparat zapłonowy wraz z całą instalacją chce pozostawić z C16NZ. Pierwsze, co dostrzegłem to inne zakończenie wałka rozrządu w miejscu, w które powinna wchodzić płetwa aparatu zapłonowego. Czy ktoś z was dokonywał już takiej przekładki?? Proszę o ewentualne podpowiedzi. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Pierwsze, co dostrzegłem toKomputer też jest inny, wogóle wiązki elektryczne się różnią. X16SZR to dużo nowsza konstrukcja, układ zapłonowy znacznie się różni i samo zostawienie aparatu nic Ci nie da.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-218030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Lordzie_wiader, osprzęt silnika chcę pozostawić od C16NZ ogólnie najbardziej mnie interesuje blok silnika X16SZR z głowicą (obydwa silniki są jednostkami 8 zaworowymi o tej samej mocy), kolektory ssące wraz z wtryskiem są identyczne z tym, że u mnie EGR jest membranowy, a w nowszym elektroniczny, więc wystarczy je zamienić. Górną część głowicy z wałkiem rozrządu mam zamiar podmienić. Uszczelka pod głowicę o ile się dobrze zorientowałem jest identyczna do modelu C16NZ i X16SZR   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-217950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 To by miało sens. Ciekawe, czy czasem wałek w c16nz nie jest ostrzejszy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-217912 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wg danych o dostępnych w sprzedaży wałkach są podane te same szt zarówno do c16nz x16sz jak i x16szr, czyli wynikało by że wznios jest ten sam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-217865 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Czyli zyska tylko świeży silnik, nic wiecej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-217656 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dokładnie o to mi chodzi, mój motor już swoje przeżył (ma 20 lat i przebieg też nie mały) a co dwutygodniowe dolewki oleju w ilości 5 litrów mnie już męczą. Mogłem wybrać silnik od Astry F identyczny jak mój (C16NZ) z tym, że przebieg będzie znacznie większy niż w tym, który udało mi się kupić. A kupiłem silnik z Astry G 2000r na liczniku miała 120.000 km. Remont silnika na dzień dzisiejszy nie jest opłacalny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15570-wymiana-silnika/#findComment-217522 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.