Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Witam koledzy Zastanawiam się czy bez większych problemów uda mi się wymienić silnik z C16NZ na X16SZR z tym, że aparat zapłonowy wraz z całą instalacją chce pozostawić z C16NZ. Pierwsze, co dostrzegłem to inne zakończenie wałka rozrządu w miejscu, w które powinna wchodzić płetwa aparatu zapłonowego. Czy ktoś z was dokonywał już takiej przekładki?? Proszę o ewentualne podpowiedzi. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Pierwsze, co dostrzegłem toKomputer też jest inny, wogóle wiązki elektryczne się różnią. X16SZR to dużo nowsza konstrukcja, układ zapłonowy znacznie się różni i samo zostawienie aparatu nic Ci nie da.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Lordzie_wiader, osprzęt silnika chcę pozostawić od C16NZ ogólnie najbardziej mnie interesuje blok silnika X16SZR z głowicą (obydwa silniki są jednostkami 8 zaworowymi o tej samej mocy), kolektory ssące wraz z wtryskiem są identyczne z tym, że u mnie EGR jest membranowy, a w nowszym elektroniczny, więc wystarczy je zamienić. Górną część głowicy z wałkiem rozrządu mam zamiar podmienić. Uszczelka pod głowicę o ile się dobrze zorientowałem jest identyczna do modelu C16NZ i X16SZR   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 To by miało sens. Ciekawe, czy czasem wałek w c16nz nie jest ostrzejszy?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 1 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2008 Wg danych o dostępnych w sprzedaży wałkach są podane te same szt zarówno do c16nz x16sz jak i x16szr, czyli wynikało by że wznios jest ten sam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2008 Czyli zyska tylko świeży silnik, nic wiecej.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dokładnie o to mi chodzi, mój motor już swoje przeżył (ma 20 lat i przebieg też nie mały) a co dwutygodniowe dolewki oleju w ilości 5 litrów mnie już męczą. Mogłem wybrać silnik od Astry F identyczny jak mój (C16NZ) z tym, że przebieg będzie znacznie większy niż w tym, który udało mi się kupić. A kupiłem silnik z Astry G 2000r na liczniku miała 120.000 km. Remont silnika na dzień dzisiejszy nie jest opłacalny. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.