Gość gtszudi Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 kolektor 18E jest od silnika 1.8 o oznaczeniu 18E. w tym linku masz najprawdopodobniej 20SEH   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-215302 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2008 Ten jest od c20ne. Sam kolektor nie pasuje do głowicy c20ne, trzeba zakładać go razem z głowica 18E. Chyba, że pobawisz się w dorabianie flanszy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-214416 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Koledzy a co to jest "flansza" ? Przyznam że troche grzebie w samochodach ale tych wszystkich nazw i oznaczeń silników to za bardzo nie znam:-(. Czy głowica od 1.8 pasuje bez problemu do 2.0 czy trzeba stosować jakieś przeróbki znowu? Moge zainwestować i kupić głowice od 1.8 no i nawet wałek od 1.6 tak jak pisaliście żeby sie silnik troche lepiej zbierał ale czy to wszyskie związane z tym wydatki czy mnóstwo innych rzeczy będzie trzeba jeszcze przerobić czy dokupić bo nie bedą pasowac do tej dłowicy od 1.8?? Pytam o takie szczególy ponieważ zawsze łatwo sie pisze ale jak przychodzi do zrobienia czy złożenia to się okazuje że wszystko sie wydłuża bo zachodzą nieoczekiwane wydatki i niespodzianki . Będe wdzięczny jak ktoś mi to DOKŁADNIE opisze.To jest proste dla kogoś co wie o co chodzi ale jak ktoś pierwszy raz sie w to bawi to prawie jak magia. Pozdro i Szczęśliwego Roku dla Wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 flansza - to np ten płaski element (blacha) kolektora, którą przykręcasz do głowicy i do którego np przy kolektorze rurowym dospawane są rury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 Jest jeszcze sprawa. Chodzi o czujnik położenia przepustnicy. Mój pasował, bo w motronicu 4.1 był taki sam, jak w 18E. U ciebie w cali może być potencjometr i to może nie pasowac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208864 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 glowica od 18E bedzie pasowac , ja37 splanowal o jakies 7 - 8 mm , zeby jeszcze bardziej doprezyc silnik , z kolei walek 18E 1.6SH jest ostrzejszy i ma dluzsze katy otwarcia zaworow , i trzeba wywiercic w nim otwor na palec rozdzielacza , ja37 na 2.0 8v wyciagnal ponad 150 KM co uwazam za swietny wynik , ja sie teraz przymierzam do podobnej operacji , aczkolwiek mierze jeszcze wyzej bo mam zamiar wstawic ... cos niespodziewanego co z tego wyjdzie zobaczymy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 0,7 mm, a nie 7-8 Z otworami w wałku też nie trzeba walczyć. Nie każdy zakład dobrze je zrobi, ja miałem krzywo i zawsze mi ciekło olejem. Ale wymysliłem inny sposób. Kupić aparat zapłonowy z c20xe i obywamy się bez wiercenia. Aparat pasuje plug&play.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208839 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 31 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2008 fakt , mala literowka sie wkradla. a z aparatem dobrze wiedziec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208827 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2009 A wyjaśni mi ktoś co znaczą te wszystkie oznaczenia silników typu 18E itd? [ Dodano: Pią Sty 02, 2009 22:51 ] Podsumowując to wszystko to mam kupić Głowice od 1,8 na pełnym wtrysku,wałek rozrządu od 1,6 tylko pełny czy punktowy? Kolektor wydechowy musze przerobić.A gdybym założył ten od tej głowicy 1.8,jest sens? A ssący mogę założyć od mojej Cali czy od tej 1.8 ma być? Dalej chyba miał być zapłon o ile się nie myle od 2.0 16v? Jeżeli dobrze myślę to czy on będzie dobrze współpracował z komputerem czy trzeba jakiś program wgrywać? Co z przepustnicą,czy moja będzie pasować czy musze mieć inna i od czego? Poza tym co z zaworami,czy zostaja te co w głowicy 1.8 czy coś innego? Co z tymi wszystkimi czujnikami różnymi czy to wszystko będzie pasować czy czeka wiele przeróbek? Chciałbym żeby ktoś mi to wszystko poskładał w jedną całość i dobrze wytłumaczył ponieważ nie jestem mechanikiem i nie znam sie tak jak wy na tym wszystkim a nie chcaiłbym,żeby było tak że kipe dużo części i strace sporo kasy a na końcu się okaże że nie założe żadnej z tych części ponieważ czegoś mi zabraknie:-(. Mam już na oku głowice od 1.8 na pełnym wtrysku ale nie wiem czy to właśnie ta:-( [ Dodano: Pią Sty 02, 2009 23:02 ] Widziałem tą Corse ja37 po zlocie w Koronowie jak już jechali praktycznie do domu.Byłem czarną Astrą Gsi 2.0 ja37 zapytał czy chce się z nim ścigać ale powiedział mi że ma silnik 1.4 no i troche mi sie śmiać zachciało:-) dopiero póżniej otworzył maske:-( i już do śmiechu mi nie było z moimi 115 kucykami;-). Teraz mam Calibre i wydaje mi się że Gsi szła troche lepiej.Co prawda Gsi miała 15 alu a Cali ma 17 no ale przecież to nie przeszkadza żeby nie dała rady:-) skoro Corsa dała taki rezultat:-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2009 Astra jest lżejsza, wiec masz wyjaśnienie. 16SH to był gaźnik 18E najbardziej był rozpowszechniony w asconach C. A założyć musisz całą górę od 18E, twój kolektor nie będzie pasował, są inaczej ułozone kanały w głowicy. Kolektor wydechowy najlepiej 4-2-1, jak na razie nie masz, to może być twój. Pamiętaj, że z kolektorem ssącym musisz dostać w komplecie uchwyty na wtryski. O zapłon się nie martw, po prostu zakładasz i ma działać. Czujniki zostają twoje. Jedyny kłopot możesz mieć z czujnikiem położenia przepustnicy. Mi pasował, bo miałem motor z omegi, a oma miała taki sam, jak 18E. Aha, jeszcze trzeba wymyślić dolot z odczepem na krokowca. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/2/#findComment-208187 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.