Skocz do zawartości

jak wzmocnic silnik 2.0 8V


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Hm.. widze że troche pewnie to potrwa nim znajde te wszystkie części:-(. A gdybym założył chociaż sam wałek do mojego silnika to od jakiego bym musiał szukać i jakie jeszcze były by przeróbki? Myślałem na początek wałek od "Świątek Tuning" póki bym nie znalazł wszystkich tych części no pewnie troche wyniosą wiec myślałem o samym wałku na początek ale jego cena to ponad 700zł więc dałem sobie spokój.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207476
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wałek możesz kobinować 18E, 16SH, od seh, to obojetne.

Tylko, że do 18E i 16SH polecam od razu załozyć aparat zapłonowy z c20xe, bo inaczej będzie problem z dziurkami na palec.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207321
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A który byłby najlepszy? 18E to 1.8 pełen wtrysk jak pisałeś z ascony przeważnie, 16SH to 1.6 gażnik a seh? Gdzie można sprawdzić te wszystkie oznaczenia tych rodzajów i pojemności silników?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207162
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś była strona z zestawieniem wałków, poszukam jej.

 

Był silnik 20seh zrobiony na bazie c20ne.(a może było odwrotnie?)

Nie miał lambdy, miał ostrzejszy wałek i inne tłoki - bardziej doprężały.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207130
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Bede szukał tych części po mału. Ale myśle że chyba raczej nie splanuje głowicy tak dużo tzn 7mm bo skoro w Calibrze padają nawet 16v (w sumie to chyba podobny silnik do 8v tylko wiecej zaworów i pare przeróbek dlatego pękają korbowody, tak słyszałem) to myśle że za duże przeciążenia czy jak to nazwać,może mieć póżniej i padnie jak stonka po oprysku :wesoly: .

Corsa jest lżejsza to troche inna sprawa, silnik prawie nie czuje tej kasty że ją ciągnie :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207115
Udostępnij na innych stronach

nie splanuje głowicy tak dużo tzn 7mm

0,7mm.

Przy 7mm, to raczej by nawet się wał nie obrócił.

Nawet na pewno.

 

bo skoro w Calibrze padają nawet 16v (w sumie to chyba podobny silnik do 8v tylko wiecej zaworów i pare przeróbek

Poczytaj jeszcze, masz za mało wiadomosci w tym temacie.

 

dlatego pękają korbowody, tak słyszałem

W serii nie pekają, jak się zbyt duzo chce od silnika, wtedy tak.

Sądzisz na podstawie katowanych silników, które maja już ze 300kkm przejechane i są pełnoletnie?I ktoś je jeszcze butuje non stop?Może nawet na tym samym oleju od 50kkm??

Nieprawda.

 

Moje zdanie jest takie.

8V można podciagnąć na 160KM bez uszczerbku dla silnika.

16V jeszcze nie wiem, ale sądzę, że 200KM, to granica użyteczności auta na co dzień i wtytrzymałosci na seryjnych gratach.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207100
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No tak, mały błąd sie wkradł :? miało być 0,7 a nie 7mm dzieki za poprawke :P

Mówisz że można tyle planować bez ryzyka dla silnika? Ja akurat bym go nie katował ale taką moc to też troche wykorzystam :)żeby nie zostawać w tyle :wesoly: .

A to możliwe że koleś w "maluchu" splanował 1.5 mm głowice? tak mówił. To było pare lat temu jak jezdziło sie maluchami. On nawet polerował kolektory ssące i toczył koło zamachowe i jakieś inne przeróbki. Chwalił się że cinguecento nie miało żadnych szans ale to tak na marginesie :P

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 01:42 ]

Szczerze mówiąc to auta ok 91-96 i młodsze to te 200tkm i wiecej już praktycznie każde ma ale jak wiadomo wszyscy cofają liczniki. Nawet auto z książkami serwisowymi może mieć cofany licznik,ksiązke można kupić.

 

[ Dodano: Wto Sty 06, 2009 01:45 ]

Podobno wymiana oleju w Oplach na czas to podstawa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-207064
Udostępnij na innych stronach

Z olejem lepiej nie czekać.

Po co sobie popsuć coś?

A planowanie 1,5 mm mozliwe, ktoś nawet w c20ne zjechał 2mm i to jeździło.

Odelżenie koła zamachowego - tak, ale z głową.

Poczytaj o tym:

http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=302

http://www.mantaclub.pl/func/html/modules.php?name=News&file=article&sid=210

 

Polerowanie kanałów, ogólnie GT tak, jak masz czas , narzędzia i duzo samozaparcia.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15719-jak-wzmocnic-silnik-20-8v/page/3/#findComment-206907
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności