Gość zibi Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Mar, skontroluj stan uszczelki,bo jak tak filtr wkręcasz i wykręcasz,to może się rozjeżdża.Mam nadzieję,że przy wymianie usunąłeś (jeśli był)plastikowy uchwyt uszczelki,bo i takie widziałem przypadki. Bez powodu się nie zapowietrza,więc jak z filtrem będzie OK,to innych przyczyn jest kilka. Kontrolka od świec żarowych może się na moment zapalić dopiero przy -10.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348753 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 hmm przejże raz jeszcze uszczelki, ale wraz z filtrem dostalem 2 uszczelki jedna pod dekielek przykrywajacy druga pod śrubę - byly zapakowane w woreczki w komplecie z filtrem...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Jak koszczka????nie rozumiem o co Ci chodzi:)Jesli chodzi Ci o cała obudowe to tylko sprzedają ją wraz z pogrzewaczem(górnym deklem) za cene minimum 210zł.Ja miałem problem z odkreceniem tego dekla i bałem sie ze to połamie wiec szukałem sobie takiej obudowy i jedynie na allegro znalazłem uzywke za 100 zł ale to było z 2 miesiace temu.Ale jakims cudem po poradach od JA37 zeby użyc lutownicy do rozgrzania śruby i mojego wysiłku żeby to odkrecić udało się to zrobić bez strat [ Dodano: Wto Gru 05, 2006 09:13 ] Zibi przy dłuższym postoju w okilcach 0 stopni sprężynka się już zapala.Wszystko zalezy od stopnia wychłodzenia silnika.Teraz sie temu przygladam i własnie prubuje dojść jaka to temparutura ale po 2 dniach postoju w wekend i rano przy teperaturze 0,5 zapaliła mi się sie raptem na 1-2sekundy ta sprężynka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Finalnie dochodze do wniosku ze mam problem z zapowietrzaniem układu. Gdy auto nie chce zapalic zalewam obudowe filtra ropa i pali... ale przeciez to sie mija z celem. Moze ktos pradzic czy jechac do warsztatu i odpowietrzyc uklad urzadzeniem czy samemu poprzez odkrecenie wtrysku? Poza tm jak znaleźć nieszczelnosc ukladu?? Ah jeszcze zapomnialem dodac - wiecie moze czy oudowa bedzie pasowala z vectry b 2.0 dti?? link (przypominam ze potrzebuje do astry 2.0 DTL 82KM) Link do obudowy http://moto.allegro.pl/item144708467_obudowa_filtru_paliwa_vecra_b_2_0_dti.html I ostatnie pytanko czy jest pompa paliwa w tym modelu gdzies przy zbiorniku czy tylko ta przy wtryskach i uklad dziala na zasadzie podcisnienia? (ssie)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 A tak się odpowietrza silnik Odpowietrzyć układ paliwowy (X 20 DTL, Y 20 DTL, Y 20 DTH, Y 22 DTR) Ważne: Ze względu na konstrukcję pompy wtryskowej rozdzielaczowej VP 44 konieczne jest odpowietrzanie układu paliwowego przy pomocy zewnętrznej pompy paliwa KM-948. Przyrząd do odpowietrzania KM-948 musi być wykorzystywany do ponownego rozruchu silnika po wszystkich pracach przy układzie paliwowym, np. wymianie filtra paliwa i po opróżnieniu zbiornika paliwa. Wymagania: - w zbiorniku paliwa powinno znajdować się co najmniej 5 litrów paliwa - wszystkie przewody paliwa i przewody osuszające oleju muszą być zamontowane w nienagannym stanie - bateria musi być dobrze naładowana. Ostrzeżenie: Wycieka paliwo – przestrzegać przepisów bezpieczeństwa oraz przepisów specyficznych dla danego kraju. Wmont., zamontowanie 1. Adapter KM-948-200-1 i KM-948-200-2 zamontować do KM-948 (1) • Zamontować wtyk szybkozłączki KM-948-200-1 (5) do przewodu ssawnego Wskazówka: W przewodzie ssawnym znajduje się filtr paliwa ( – Dociągnąć opaskę zaciskową (6) • Zamontować gniazdo szybkozłączki KM-948-200-2 (4) na przewodzie tłocznym (2) – Dociągnąć opaskę zaciskową (3) 2. zamontować KM-948 Wskazówka: Szybkozłączki muszą wyczuwalnie i słyszalnie zaskoczyć • Wyczepić przewód odprowadzający paliwo (3) – Z uchwytu (4) • Odłączyć przewód odprowadzający paliwo – W miejscu odłączenia (5) • Przy pomocy KM-948-200-1 na przyłączu (1) • Przy pomocy KM-948-200-2 na przyłączu (2) 3. Wstępne odpowietrzanie • zacisnąć KM-948 na baterii • KM-948 powinien pracować ok. 3 minut • bez uruchamiania rozrusznika 4. Odpowietrzanie • KM-948 pozostaje zaciśnięty na baterii Wskazówka: Uruchomić rozrusznik na max. 40 sekund, jeżeli w tym czasie silnik nie zacznie pracować, należy powtórzyć proces rozruchu po 20 sekundach - po okresie odpoczynku dla baterii i rozrusznika • Powtarzać proces rozruchu, aż silnik zaskoczy 5. Silnik powinien pracować przez krótki czas • na biegu jałowym • KM-948 pozostaje przyłączony Wym., zdemontowanie 6. zdemontować KM-948 • Wyłączyć silnik • odłączyć KM-948 od baterii • Zdemontować KM-948-200-1 i KM-948-200-2 z przewodu odprowadzającego paliwo • Przy pomocy KM-796-A • zdemontować KM-948-200-1 i KM-948-200-2 z KM-948 7. Zamontować przewód odprowadzający paliwo Wskazówka: Przewód paliwa musi wyczuwalnie i słyszalnie zaskoczyć • Połączyć w miejscu odłączenia • Zamocować w uchwytach 8. Sprawdzić szczelność układu paliwa • przy pracującym silniku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348734 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Myśle że moga się od siebie rużnić chodz to mało prawdopodobne bo w sumie DTI przede wszystkim się rużni tym że ma intecooler.A pompe paliwa masz pod kanapą tylną na samym środku )   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348733 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Dziekuje z gory za szerokie rozwiniecie tematu. Napisze teraz swoje spostrzezenie ktore wynikaja z dzisiejszych rozmow. Odwiedzialem warsztat i odpowiedz ktora uslyszalem to przyjedz pan bedziemy szukac. Nastepnie pojechalem do "znajomego" mechanika ktory robi tylko diesle od 15 lat i w zasadzie kiedy zapytalem go o problem zapowietrzania sie tych pomp wywalil mi caly wierszyk co sie dzieje i kiedy... ku mojemu zdziwieniu powiedzial 100% prawdy... Ze odpalilem auto po zalaniu filtra , ze jak samochod stoi na podjezdzie nosem do gory (podjazd pochyly) to zapowietrzy sie po 2-3 godzinach a jak go damy dupka do gory to bedzie palic- tego nie przetestowalemie odpalilem) ale facet mowil ze on te pompy walkowal 6 lat temu i zna problem. Jest to pierwsza osoba ktora odrazu stwierdzila co trzeba robic - otoz uklad nie zapowietrza sie (z tego co mowil) poprzez zbiorniczek an filtr oraz nieszczelne przewody paliwowe i na nic stwierdzenie moje , ze gdy obszedlem filtr paliwa i polaczylem bezposrenio przewodzik od zbiornika z tym od wtryskow za pomoca przezroczystej rurki nie bylo powietrza a jak podlaczylem to przez filtr w rurce byla piana. W zasadzie facet wyprzedzal moje mysli i stwierdzil, ze piana bedzie ZAWSZE bo filtr stawia opor i spienia plynaca przez nie rope. Teraz sa 2 rzeczy - nalezy podlaczyc pompe pod jakis uklad testowy i najprawdopodobniej to zawor zwrotny lub tez pompka w pompie - tak mi to tlumaczyl ze jest tam jakas mala pompka. Przestrzegl mnie ze jesli sie tego nie zrobi pada modol ktory kosztuje jakies 2,5 kola i tu gdyby ktos kiedys mial modol uszkodzony to uwaga jest jedyny w polsce facet - w katowicach ktory te modóly naprawia. Generalnie to pierwszy mechanik ktory mowil mi do rzczy i sypal wiedza na temat tej pompki jak z sakiewki. Koszty jakie mi przedstawil to 250zl bo trzeba pompe wyjac a to jakies 4-5h roboty. W zasadzie ciesze sie ze do niego trafilem, ale ogolne podsumowanie napisze dopiero po dokonanej naprawie. Na koniec dopisze ze odpowietrzenie jednorazowe ukladu przy tej wadzie nic nie da i ku zmartwieniu strwierdza ze 70% pomp w tych silnikach po przebiegu powyzej 120 km ma ten problem lecz niestety spece od diesla zanim do tego dojda wymieniaja 10 sprawnych czesci i wpedzaja nas w koszta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348722 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2006 Heheh mi autko zawsze równo stoi w garażu:) Mam rodzinke w Katowicach wiec daj adres lub telefon jak masz Jak mi coś padnie wysle pompe do rodzinki a oni już mu ją przekaża:D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Nie ma problemu gosc ktory mi naprawia to w zasadzie sasiad i on zna tego naprawiacza modułów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348706 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Czyli rozumiem że jak piszesz że naprawia moduły to elektornike pompy tak??? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.