Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Mar, skontroluj stan uszczelki,bo jak tak filtr wkręcasz i wykręcasz,to może się rozjeżdża.Mam nadzieję,że przy wymianie usunąłeś (jeśli był)plastikowy uchwyt uszczelki,bo i takie widziałem przypadki.

Bez powodu się nie zapowietrza,więc jak z filtrem będzie OK,to innych przyczyn jest kilka.

Kontrolka od świec żarowych może się na moment zapalić dopiero przy -10.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348753
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 29
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

hmm przejże raz jeszcze uszczelki, ale wraz z filtrem dostalem 2 uszczelki jedna pod dekielek przykrywajacy druga pod śrubę - byly zapakowane w woreczki w komplecie z filtrem...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348752
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak koszczka????nie rozumiem o co Ci chodzi:)Jesli chodzi Ci o cała obudowe to tylko sprzedają ją wraz z pogrzewaczem(górnym deklem) za cene minimum 210zł.Ja miałem problem z odkreceniem tego dekla i bałem sie ze to połamie wiec szukałem sobie takiej obudowy i jedynie na allegro znalazłem uzywke za 100 zł ale to było z 2 miesiace temu.Ale jakims cudem po poradach od JA37 zeby użyc lutownicy do rozgrzania śruby i mojego wysiłku żeby to odkrecić udało się to zrobić bez strat

 

[ Dodano: Wto Gru 05, 2006 09:13 ]

Zibi przy dłuższym postoju w okilcach 0 stopni sprężynka się już zapala.Wszystko zalezy od stopnia wychłodzenia silnika.Teraz sie temu przygladam i własnie prubuje dojść jaka to temparutura ale po 2 dniach postoju w wekend i rano przy teperaturze 0,5 zapaliła mi się sie raptem na 1-2sekundy ta sprężynka

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348750
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Finalnie dochodze do wniosku ze mam problem z zapowietrzaniem układu. Gdy auto nie chce zapalic zalewam obudowe filtra ropa i pali... ale przeciez to sie mija z celem. Moze ktos pradzic czy jechac do warsztatu i odpowietrzyc uklad urzadzeniem czy samemu poprzez odkrecenie wtrysku? Poza tm jak znaleźć nieszczelnosc ukladu?? :wesoly:

Ah jeszcze zapomnialem dodac - wiecie moze czy oudowa bedzie pasowala z vectry b 2.0 dti??

link (przypominam ze potrzebuje do astry 2.0 DTL 82KM)

 

Link do obudowy

 

http://moto.allegro.pl/item144708467_obudowa_filtru_paliwa_vecra_b_2_0_dti.html

 

I ostatnie pytanko czy jest pompa paliwa w tym modelu gdzies przy zbiorniku czy tylko ta przy wtryskach i uklad dziala na zasadzie podcisnienia? (ssie)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348749
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A tak się odpowietrza silnik

 

Odpowietrzyć układ paliwowy (X 20 DTL, Y 20 DTL, Y 20 DTH, Y 22 DTR)

Ważne: Ze względu na konstrukcję pompy wtryskowej rozdzielaczowej VP 44 konieczne jest odpowietrzanie układu paliwowego przy pomocy zewnętrznej pompy paliwa KM-948.

Przyrząd do odpowietrzania KM-948 musi być wykorzystywany do ponownego rozruchu silnika po wszystkich pracach przy układzie paliwowym, np. wymianie filtra paliwa i po opróżnieniu zbiornika paliwa.

Wymagania:

- w zbiorniku paliwa powinno znajdować się co najmniej 5 litrów paliwa

- wszystkie przewody paliwa i przewody osuszające oleju muszą być zamontowane w nienagannym stanie

- bateria musi być dobrze naładowana.

 

Ostrzeżenie: Wycieka paliwo – przestrzegać przepisów bezpieczeństwa oraz przepisów specyficznych dla danego kraju.

Wmont., zamontowanie

1. Adapter KM-948-200-1 i KM-948-200-2 zamontować do KM-948 (1)

• Zamontować wtyk szybkozłączki KM-948-200-1 (5) do przewodu ssawnego

Wskazówka: W przewodzie ssawnym znajduje się filtr paliwa (:wesoly:

– Dociągnąć opaskę zaciskową (6)

 

• Zamontować gniazdo szybkozłączki KM-948-200-2 (4) na przewodzie tłocznym (2)

– Dociągnąć opaskę zaciskową (3)

 

 

 

 

2. zamontować KM-948

Wskazówka: Szybkozłączki muszą wyczuwalnie i słyszalnie zaskoczyć

• Wyczepić przewód odprowadzający paliwo (3)

– Z uchwytu (4)

 

• Odłączyć przewód odprowadzający paliwo

– W miejscu odłączenia (5)

 

• Przy pomocy KM-948-200-1 na przyłączu (1)

• Przy pomocy KM-948-200-2 na przyłączu (2)

 

 

 

3. Wstępne odpowietrzanie

• zacisnąć KM-948 na baterii

• KM-948 powinien pracować ok. 3 minut

• bez uruchamiania rozrusznika

 

4. Odpowietrzanie

• KM-948 pozostaje zaciśnięty na baterii

Wskazówka: Uruchomić rozrusznik na max. 40 sekund, jeżeli w tym czasie silnik nie zacznie pracować, należy powtórzyć proces rozruchu po 20 sekundach - po okresie odpoczynku dla baterii i rozrusznika

• Powtarzać proces rozruchu, aż silnik zaskoczy

 

5. Silnik powinien pracować przez krótki czas

• na biegu jałowym

• KM-948 pozostaje przyłączony

 

Wym., zdemontowanie

6. zdemontować KM-948

• Wyłączyć silnik

• odłączyć KM-948 od baterii

• Zdemontować KM-948-200-1 i KM-948-200-2 z przewodu odprowadzającego paliwo

• Przy pomocy KM-796-A

• zdemontować KM-948-200-1 i KM-948-200-2 z KM-948

 

7. Zamontować przewód odprowadzający paliwo

Wskazówka: Przewód paliwa musi wyczuwalnie i słyszalnie zaskoczyć

• Połączyć w miejscu odłączenia

• Zamocować w uchwytach

 

8. Sprawdzić szczelność układu paliwa

• przy pracującym silniku

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348734
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Myśle że moga się od siebie rużnić chodz to mało prawdopodobne bo w sumie DTI przede wszystkim się rużni tym że ma intecooler.A pompe paliwa masz pod kanapą tylną na samym środku :wesoly:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348733
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziekuje z gory za szerokie rozwiniecie tematu.

Napisze teraz swoje spostrzezenie ktore wynikaja z dzisiejszych rozmow. Odwiedzialem warsztat i odpowiedz ktora uslyszalem to przyjedz pan bedziemy szukac.

Nastepnie pojechalem do "znajomego" mechanika ktory robi tylko diesle od 15 lat i w zasadzie kiedy zapytalem go o problem zapowietrzania sie tych pomp wywalil mi caly wierszyk co sie dzieje i kiedy... ku mojemu zdziwieniu powiedzial 100% prawdy... Ze odpalilem auto po zalaniu filtra , ze jak samochod stoi na podjezdzie nosem do gory (podjazd pochyly) to zapowietrzy sie po 2-3 godzinach a jak go damy dupka do gory to bedzie palic- tego nie przetestowalemie odpalilem) ale facet mowil ze on te pompy walkowal 6 lat temu i zna problem. Jest to pierwsza osoba ktora odrazu stwierdzila co trzeba robic - otoz uklad nie zapowietrza sie (z tego co mowil) poprzez zbiorniczek an filtr oraz nieszczelne przewody paliwowe i na nic stwierdzenie moje , ze gdy obszedlem filtr paliwa i polaczylem bezposrenio przewodzik od zbiornika z tym od wtryskow za pomoca przezroczystej rurki nie bylo powietrza a jak podlaczylem to przez filtr w rurce byla piana. W zasadzie facet wyprzedzal moje mysli i stwierdzil, ze piana bedzie ZAWSZE bo filtr stawia opor i spienia plynaca przez nie rope. Teraz sa 2 rzeczy - nalezy podlaczyc pompe pod jakis uklad testowy i najprawdopodobniej to zawor zwrotny lub tez pompka w pompie - tak mi to tlumaczyl ze jest tam jakas mala pompka. Przestrzegl mnie ze jesli sie tego nie zrobi pada modol ktory kosztuje jakies 2,5 kola :wesoly: i tu gdyby ktos kiedys mial modol uszkodzony to uwaga jest jedyny w polsce facet - w katowicach ktory te modóly naprawia. Generalnie to pierwszy mechanik ktory mowil mi do rzczy i sypal wiedza na temat tej pompki jak z sakiewki. Koszty jakie mi przedstawil to 250zl bo trzeba pompe wyjac a to jakies 4-5h roboty. W zasadzie ciesze sie ze do niego trafilem, ale ogolne podsumowanie napisze dopiero po dokonanej naprawie. Na koniec dopisze ze odpowietrzenie jednorazowe ukladu przy tej wadzie nic nie da i ku zmartwieniu strwierdza ze 70% pomp w tych silnikach po przebiegu powyzej 120 km ma ten problem lecz niestety spece od diesla zanim do tego dojda wymieniaja 10 sprawnych czesci i wpedzaja nas w koszta.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348722
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Heheh mi autko zawsze równo stoi w garażu:):/:wesoly::D Mam rodzinke w Katowicach wiec daj adres lub telefon jak masz 8) Jak mi coś padnie wysle pompe do rodzinki a oni już mu ją przekaża:D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1647-problemy-z-zap%C5%82onem/page/2/#findComment-348717
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności