Skocz do zawartości

jak sie czysci ten egr?do 2.0 di 82kM.


Gość smalcerz

Rekomendowane odpowiedzi

ktos mnie poprowadzi za raczke i opisze dokladnie jak sie czysci ten egr w 2.0 diesel?szukalem na forum ale jakos nie moglem znalezsc.przy 120km/h wywala mi elektryke silnika,a wxczesniej odczulem ze samochod jest troszke slabszy.prosze o sugestie i rady,co to moze byc.pozdawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mialem po odczytaniu bledow komp pokazal czujnik cisnienia doladowania wymienilem i to niepotrzebnie bo bylo to samo. wymontowalem ten zawor egr z kolektora ssacego wstrzyknelem strzykawka rozpuszczalnik ekstrakcyjny i wypompowalem do czysta tak z trzy razy wylatywala smola jak bylo w srodku sucho to zamontowalem i bylo OK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda w linkach poniżej są silniki benzynowe ale da wam to jakiś pogląd:

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=7001&highlight=czyszczenie+egr

http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzialy/porady/egr2.html

http://forum.opel24.com/egr-jak-go-wyczyscic-vt6332.htm?highlight=egr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagasz pokrywe silnika (ta plastikowa) Pod nia jest na kolektorze dolotowym EGR. Wystepuja dwa rodzaje czarny plastikowy lub srebrny metalowy, oba sa okragle. sa przykrecane na dwie srubki na torx ale mozna tez odkrecic nasadową 10mm. odpinamy ten maly wezyk o niego i po odkreceniu wyciagamy egr. Ukazuje nam sie grzybek ktory pewnie bedzie caly w sadzy z olejem. Czyscimy to szczotka druciana a pozniej nafta, ropa i ruszamy tym grzybkiem. Jak juz chodzi elegancko to skladamy to i cieszymy sie z braku checka. Tak sie robi profilaktycznie raz na rok czy na dwa i mamy spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Jak ktoś ma więcej chęci to polecam przeczyścić jeszcze kolektor dolotowy - więcej pracy ale dynamika silnika ulegnie poprawie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam astre 2.0 dti z 2003 roku.problem polega na braku przyspieszenia i nie wyczuwam zmiany pracy silnika powyzej 2000 obrotów gdy powinna sie wlaczyc turbina i jak to bylo kilka dni wczesniej wciskalo mnie w fotel..czytalem wasze posty i ogolnie chodzi o czyszczenie egr ale jak go wyjac...????? po wykreceniu dwóch srubek typu torx co dalej????????? bo nie widze juz zadnej a to nie chce drgnac...prosze napiszcie jak to zdjac..a dodam jeszcze ze nie zapala mi sie zaden blad i wszystko..kontrolki sa sprawne poniewaz zapalaja sie przy wlaczonym zaplonie i gasna przy wlaczonym silniku.....chce to zrobic a jak nie pomoze jechac do serwisu...tylko jak to wyjac......

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odkręciłem to wiertareczką na małych obrotach z nakładką sześciokątną (wielkości nie pamiętam), wyjmujesz śrubki, zdejmujesz wężyk, wyjmujesz EGR i czyścisz szczotką drucianą, naftą etc - najważniejsze żeby grzybek się ruszał w tym EGR. Następnie przeczyść szmatką otwór w kolektorze (gdzie wchodzi ten zawór EGR) i odpal silnik na chwilę, ażeby wydmuchało cały cyf co tam wpadnie. Następnie montujesz w odwrotnej kolejności i silnik hula.

Ja akurat czyściłem wczoraj, co zaczął zamulać i kopcić przy mocniejszym dodaniu gazu, a kontrolki u mnie też się nie zapalały.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikttegoniema, Przecież opisalem co i jak. a tak poza tym to turbina sie nie włącza bo jest caly czas wlaczona i nie ma jakiegos wlacznika. Ona ma tylko zawor upustowy WG coby ograniczyc jej obroty. Turbo jedynie wkreca sie dosc zwawo tak miejwiecej okolo 1800-1900 obr silnika z racji ze spaliny pokonuja sily bezwladnosci. Silniki z turbo maja ta przypadlosc ( turbodziura)ze na niskich obrotach tyrbina utrudnia prace silnika- spaliny nie napedzaja tylko zasysane powietrze przez cylindry powoduje ruch lopatek i dlatego maja utrudniona droge do komory spalania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nikttegoniema tam na egr jest uszczelka a poza tym on jest tam dość ciasno spasowany z kolektorem ssącym. Poza tym to jak czyścisz EGR to przydałoby sie rozebrać caly kolektor dolotowy bo tam jes naprawde sporo syfu. Ja mam ASIE Z X20DTL ale z 98 roku i teraz wymieniałem sobie uszczelniacze pod trawerzami i rozbierałem dolot to tam sie działa masakra. Powieszchnia ssąca na kolektorzy była sporo zmniejszona. Może to jest przyczyną słabej mocy Twojej Asi :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności