Gość smalcerz Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 ktos mnie poprowadzi za raczke i opisze dokladnie jak sie czysci ten egr w 2.0 diesel?szukalem na forum ale jakos nie moglem znalezsc.przy 120km/h wywala mi elektryke silnika,a wxczesniej odczulem ze samochod jest troszke slabszy.prosze o sugestie i rady,co to moze byc.pozdawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Ja tak mialem po odczytaniu bledow komp pokazal czujnik cisnienia doladowania wymienilem i to niepotrzebnie bo bylo to samo. wymontowalem ten zawor egr z kolektora ssacego wstrzyknelem strzykawka rozpuszczalnik ekstrakcyjny i wypompowalem do czysta tak z trzy razy wylatywala smola jak bylo w srodku sucho to zamontowalem i bylo OK   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-202909 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość minio25 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 przyłączam się do prośby kolegi jak się zabrać za wyczyszczenie egr w 2.0 dtl?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-202899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Co prawda w linkach poniżej są silniki benzynowe ale da wam to jakiś pogląd: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=7001&highlight=czyszczenie+egr http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzialy/porady/egr2.html http://forum.opel24.com/egr-jak-go-wyczyscic-vt6332.htm?highlight=egr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-202895 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Sciagasz pokrywe silnika (ta plastikowa) Pod nia jest na kolektorze dolotowym EGR. Wystepuja dwa rodzaje czarny plastikowy lub srebrny metalowy, oba sa okragle. sa przykrecane na dwie srubki na torx ale mozna tez odkrecic nasadową 10mm. odpinamy ten maly wezyk o niego i po odkreceniu wyciagamy egr. Ukazuje nam sie grzybek ktory pewnie bedzie caly w sadzy z olejem. Czyscimy to szczotka druciana a pozniej nafta, ropa i ruszamy tym grzybkiem. Jak juz chodzi elegancko to skladamy to i cieszymy sie z braku checka. Tak sie robi profilaktycznie raz na rok czy na dwa i mamy spokój.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-202892 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 Jak ktoś ma więcej chęci to polecam przeczyścić jeszcze kolektor dolotowy - więcej pracy ale dynamika silnika ulegnie poprawie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-202565 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 mam astre 2.0 dti z 2003 roku.problem polega na braku przyspieszenia i nie wyczuwam zmiany pracy silnika powyzej 2000 obrotów gdy powinna sie wlaczyc turbina i jak to bylo kilka dni wczesniej wciskalo mnie w fotel..czytalem wasze posty i ogolnie chodzi o czyszczenie egr ale jak go wyjac...?? po wykreceniu dwóch srubek typu torx co dalej??? bo nie widze juz zadnej a to nie chce drgnac...prosze napiszcie jak to zdjac..a dodam jeszcze ze nie zapala mi sie zaden blad i wszystko..kontrolki sa sprawne poniewaz zapalaja sie przy wlaczonym zaplonie i gasna przy wlaczonym silniku.....chce to zrobic a jak nie pomoze jechac do serwisu...tylko jak to wyjac......   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-201252 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Krist-off Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Ja odkręciłem to wiertareczką na małych obrotach z nakładką sześciokątną (wielkości nie pamiętam), wyjmujesz śrubki, zdejmujesz wężyk, wyjmujesz EGR i czyścisz szczotką drucianą, naftą etc - najważniejsze żeby grzybek się ruszał w tym EGR. Następnie przeczyść szmatką otwór w kolektorze (gdzie wchodzi ten zawór EGR) i odpal silnik na chwilę, ażeby wydmuchało cały cyf co tam wpadnie. Następnie montujesz w odwrotnej kolejności i silnik hula. Ja akurat czyściłem wczoraj, co zaczął zamulać i kopcić przy mocniejszym dodaniu gazu, a kontrolki u mnie też się nie zapalały.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-201248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 nikttegoniema, Przecież opisalem co i jak. a tak poza tym to turbina sie nie włącza bo jest caly czas wlaczona i nie ma jakiegos wlacznika. Ona ma tylko zawor upustowy WG coby ograniczyc jej obroty. Turbo jedynie wkreca sie dosc zwawo tak miejwiecej okolo 1800-1900 obr silnika z racji ze spaliny pokonuja sily bezwladnosci. Silniki z turbo maja ta przypadlosc ( turbodziura)ze na niskich obrotach tyrbina utrudnia prace silnika- spaliny nie napedzaja tylko zasysane powietrze przez cylindry powoduje ruch lopatek i dlatego maja utrudniona droge do komory spalania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-201205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 nikttegoniema tam na egr jest uszczelka a poza tym on jest tam dość ciasno spasowany z kolektorem ssącym. Poza tym to jak czyścisz EGR to przydałoby sie rozebrać caly kolektor dolotowy bo tam jes naprawde sporo syfu. Ja mam ASIE Z X20DTL ale z 98 roku i teraz wymieniałem sobie uszczelniacze pod trawerzami i rozbierałem dolot to tam sie działa masakra. Powieszchnia ssąca na kolektorzy była sporo zmniejszona. Może to jest przyczyną słabej mocy Twojej Asi Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16894-jak-sie-czysci-ten-egrdo-20-di-82km/#findComment-201201 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.