Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Wymiana pompy wtryskowej

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

 

Posiadam Vectrę B 2.2 DTI (Y22DTR) niestety i mnie dopadło muszę dać do regeneracji pompę wtryskową. Pytanie jest jak ją wymontować i czego użyć.

 

Na początek potrzebuję specjalistycznych narzędzi które można kupić za 340zł aktualna cena z allegro.

Zabrałem się za rozbieranie wyspawałem sobie blokadę wałka rozrządu posta sprawa 10 minut pracy spisuje się świetnie. Ale jak zablokować wał i pompę wtryskową. Do wału trzeba użyć pręcika :lol: wiem jedynie jak wygląda i że wkłada się go w miejsce po wyciągniętym wcześniej czujniku położenia wału, czy zna ktoś może wymiary tej blokady w kształcie pręcika, Dorobiłbym sam ale jest kłopot nie wiem jaki gruby i jaki długi z obrazków np. allegro z zestawu kluczy specjalistycznych wynika, że ten pręcik ma dwie grubości dlaczego? ze względu na swoją uniwersalność i możliwość zastosowania w różnych modelach?

 

Tak samo ma się sprawa blokady pompy wtryskowej tak samo pręcik tylko chudszy :?: czy może jest też ktoś w stanie podać wymiary?

Stoję z robotą, pompa regeneracja mechaniki 2000pln chciałbym zaoszczędzić chociaż te 340zł na tych specjalistycznych blokadach.

 

A może są jakieś inne garażowe rozwiązania co i jak zrobić żeby było dobrze?

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witaj Bzyku211, Tak jak Ci obiecałem! będzie to dla innych w przyszłosci pomocne. Indywidualnie wiedział byś tylko Ty! przepraszam ze musiałeś czekać! ale ja tez mam obowiązki! jeżeli ktoś ma jakieś uwagi zapytania! zapraszamy! Sądzę że po tej dokumentacji wyjecie pompy będzie dla każdego dziecinnie proste :drunk:

 

Więc zaczynamy!! Pierwsze to zdjęcie poglądowe,na wyjętej pompie .Czpień fi.6 powinien przejść przez otwór zębatki i zatrzymać się w otworze piasty na tej pompie! W tym położeniu na silniku pompa jest juz zablokowana!. Po ustawieniu znaków na obudowie rozrządu i kole pasowym. [mają być na przeciw siebie] http://img231.imageshack.us/img231/5141/p1030268fn0.jpg Oraz co jest najważniejsze ! Na pierwszym cylindrze powinny być zamknięte zawory[czyli tłok w GZP] przy takim ustawieniu otwory w zębatkach pokrywą sie z otworem w piaście pompy! i do niego wkładamy to wiertło czy jakiś czpień blokujący. I odkręcamy śruby z zębatki. Dodam że na zębatce jest znak w kształcie trójkąta nad wymienionym otworze w zębatce, więc nie można sie pomylić w który otwór wkładać ..Poglądowe zdjęcie na wyjętej . http://img111.imageshack.us/img111/9039/p1030269hd0.jpg

i już na silniku zablokowana pompa i odkręcamy zębatkę .. http://img90.imageshack.us/img90/7963/p1030278th8.jpg Wcześniej wykręcając napinacz łańcucha który znajduje sie po lewej stronie głowicy .

 

No i na koniec znalazłem jeszcze ten napinacz , bo wielu szuka i nie wie jak to wygląda. To ta śruba należy ja wykręcić. http://img301.imageshack.us/img301/4739/p1030284qp7.jpg A tu już wykręcona .. http://img232.imageshack.us/img232/4079/p1030249ok6.jpg Oczywiście aby wyjąc odkręconą zębatkę , to musimy odkręcić zębatkę z wałka rozrządu !! .Nie jest ona na żadnym klinie wiec zaznaczamy ją na wałku i na zębatce miejsce położenia flamastrem .Przed odkręcaniem zębatki z walka blokujemy wałek w miejscu montażu pompy vacu . ,wcześniej ją demontując. . Niestety ale przyrząd do blokowania musimy zrobić sami z blachy dospawać przyszlifować,aby wszedł w miejsce pompy!! http://img89.imageshack.us/img89/7786/p1030283kw8.jpg Drugiej zębatki na podwójnym łańcuchu nie wyjmujemy!!Tylko ją zsuwamy z wałka pompy! I wyciągamy pompę ..Blokujemy również w miejscu czujnika obrotów wału korbowego. .Wykręcając czujnik i wkładając pręta dł.. 10cm. . Sądzę że jak ktoś zabiera sie za demontaż pompy to wie ze należy wiele jeszcze przeszkadzających częsci zdemontować!! Ja jestem z założenia wszystko co przeszkadza i utrudnia dostęp. Na pewno nic się nie uszkodzi i nie ma potrzeby dalszych ustawień na znakach. Więc odkręcamy np. rolkę prowadzącą pasek kolektor ,filtr. itp. jeszcze raz zaznaczam ze do blokowania tych dwóch elementów . czyli pompy i wału nie potrzeba jest aż tak precyzyjnych blokad! . .Do pompy wiertło- A na czujnik kawałek pręta Grubości tego wyjętego czujnika i około centymetra zatoczonego . lub oszlifowanego na fi 8,5. :drunk: Gdyby jeszcze było dla Ciebie nie zrozumiałe pytaj.A teraz zabieraj sie do pracy :drunk::?: : :lol: jak będę w garazu to zamieszczę te niby precyzyjne narzędzia! :drunk::drunk:

 

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 10:41 ]

Mało tego zamieszczę Ci jeszcze schemat Co prawda ! muszę go opisać! podstawowe znaki

 

Z uwagi na ochronę praw autorskich schemat usuwam/Tajga

 

Zacznijmy od ustawień! Za czym zaczniemy cokolwiek odkręcać Oznaczenia! NR1 krzywki wałka na pierwszym cylindrze w GZP.

NR. 4 znaki na kole pasowym i na obudowie rozrządu Zamieszczona fotka w poscie!

 

NR12 . otwory w zebatkach pompy! W które to ma wejsć to wiertlo. a zaznaczone na sch. nr 5

 

No i juz ostatni czpień zaznaczonyNR3. Który ma wejść w otwór [ miejsce czujnika umieszczonego w bloku silnika nr2 ]

 

No i zaznaczony napinacz który wykręcasz. to NR8.. Czytelne?:drunk:?? W trakcie będę wklejał zdjęcia wiec może być temat poprawiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Czy wiesz może jakie klucze są potrzebne do odkręcenia drugiej zębatki? jakieś specjalne też podobno, jeszcze do tego miejsca nie dotarłem, zapewne te gwiazdki (torx) ale zewnętrzne czy wewnętrzne?

I czy trzeba odkręcić tą dużą widoczną na zdjęciach nakrętkę umieszczoną na wałku pompy? czy zarówno pierwsza jak i druga zębatka schodzą bez jej odkręcania, omijają ją?

 

jeszcze jedno czy do odkręcenia samej pompy, jest potrzebny jakieś długi i cienki klucz?

 

I jeszcze tego nie rozumiem

Drugiej zębatki na podwójnym łańcuchu nie wyjmujemy!!Tylko ją zsuwamy z wałka pompy! I wyciągamy pompę .. Niestety ale przyrząd do blokowania musimy zrobić sami z blachy dospawać przyszlifować,aby wszedł w miejsce pompy!!

do blokowania czego tej drugiej zębatki? po wyjęciu pompy?

a jak on mniej więcej będzie wyglądał? :lol:

 

A co do napinaczy to ten z rys. N16 ten dolny też będzie trzeba wykręcić żeby łatwiej było założyć z powrotem pompę no i ją ściągnąć .

 

Postaram się w miarę możliwości przygotować jakieś fotostory z rozbiórki :?:

Pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do blokowania czego tej drugiej zębatki? po wyjęciu pompy?

a jak on mniej więcej będzie wyglądał?

No tak! Miałem na mysli przyrząd do blokowania wałka rozrządu! .Ja to mam dorobiony w miejsce pompy VAU kosztuje 360zl. bodajże godzina roboty i masz własny. Nie wiele gorszy! http://img155.imageshack.us/img155/343/p1030286vq8.jpg Ale Ty juz masz jakąś blokadę wiec nie zawracaj sobie tym głowy . Natomiast jezeli chodzi o zębatki na pompie to jest ich dwie pierwszą wykręcasz http://img262.imageshack.us/img262/7729/p1030259iw1.jpg klucze nasadowe 10ki I ja zdejmujesz z lancuszka i wyjmujesz calkowicie na zewnątrz. . A pod nią zostaje druga zębatka i z niej wykręcasz tylko śruby i ją zsuwasz z walka pompy! Ale zostaje na łańcuszku! śruby są 4 . Nasadki to zwykle typu gedor itp. Miejsce czujnika na pewno wiesz gdzie jest?? ale zamieszczę ten niby super czpień blokujący wał. :lol:http://img254.imageshack.us/img254/6073/p1030244wk3.jpg do montażu jednak będzie Ci potrzebny klucz dynamometryczny! Wiec zacznij kogoś szukać z takim przyrządem no i utrwalaj utrwalaj co sie da :drunk: koszt nieraz jest bardzo duży laweta demontaż itp. A tak pod pachę i za dwa dni znowu radocha :?::drunk:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Mój błąd czytając to

Drugiej zębatki na podwójnym łańcuchu nie wyjmujemy!!Tylko ją zsuwamy z wałka pompy! I wyciągamy pompę .. Niestety ale przyrząd do blokowania musimy zrobić sami z blachy dospawać przyszlifować,aby wszedł w miejsce pompy!!

Skojarzyłem o innym przyrządzie do blokowania miejsca zębatki pompy wtryskowej :lol:

Ale teraz już wiem, że ta zębatka druga z pompy wtryskowej ma wisieć po wyjęciu na łańcuchu.

 

Zostaje jeszcze kwestia tej dużej nakrętki na pompie czy ją odkręcać czy wszystko wychodzi bez jej ruszania.

 

Kluczy dynamometryczny mam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zostaje jeszcze kwestia tej dużej nakrętki na pompie czy ją odkręcać czy wszystko wychodzi bez jej ruszania.

 

Nie ona trzyma tą piastę ma zostać . I tu na tym zdjeciu widac w który otwór poprzez te koła zębate wchodzi to wiertło . Cztery otwory obok to śruby do odkręcenia zębatki.. Górny piaty otwór to ten ustawczy punkt pompy . Dołączona grafika

 

I wyłącznie w takim położeniu musi być wyciągnięta pompa! .Nie może być ten otwór z boku na dole itp. Bo wtedy zapomnij o odpaleniu silnika :lol:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

I wszystko jasne :lol:, dzięki wielkie.

Wieczorkiem opisze co i jak a teraz idę się mrozić jedyny garage to blaszak :?: i lekko piździ.

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 22:17 ]

Operacja przebiegła prawie bez większych problemów, pompa wyciągnięta. O godz. 17:00 już było wszystko zrobione.

 

Nie rozumiem czemu tak ważne jest te zablokowanie pompy, i tak się kręci to wszystko razem z zębatkami i tak, jak mam wyciągniętą pompę też nie mogę kręcić sobie tym kółkiem bo coś się stanie?

Nie kumam tego, wytłumacz jeśli możesz w miarę prosty sposób.

 

Pozbieram to do kupy zrobię instrukcję jak to wszystko krok po kroku wygląda (wymontowanie pompy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie kumam tego, wytłumacz jeśli możesz w miarę prosty sposób.

W prosty sposób. ???:D Bo w tym położeniu pompa tłoczy paliwko na pierwszy cylinder. :lol: Już sie martwiłem ze Cię przygniotła ta pompa! W tym garażu .A w ogóle to gdzie masz zamiar ja regenerować ??? Warszawa, Rogatkowa 10 . Czy może DIESEL SERWIS

UL. MYSIKRÓLIKA 5 No i za ile :?: Oczywiście pelna regeneracja! Mechaniczna i elektronika! http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif Ja polecam. http://www.wachowiak.pl Lub. .... http://www.wolinski.com.pl/

 

Pozbieram to do kupy zrobię instrukcję jak to wszystko krok po kroku wygląda (wymontowanie pompy

No tak za bardzo nie musisz sie przykładać. Może zawiążemy spółkę Mazowiecko- Sląską! Usługi demontażu w Pięć minut. ???:lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Regenerowana będzie w Legnicy 2000pln.

 

Tak czy siak nie wiem jak z tą pompą i blokadą, podczas samego demontażu po co potrzeba blokować tą pompę? :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak nie wiem jak z tą pompą i blokadą, podczas samego demontażu po co potrzeba blokować tą

Bzyku211, Gdybyś nie zablokował to zniszczył byś pompę .Urwał wałek czy powyginał itp. Przy odkręcaniu . :P

A tak na marginesie wszyscy wiedzą jak to zrobic Jutro może być za późno Więc pytajcie co was nurtuje :drunk: nic to nie kosztuje!:mrgreen:!! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Panowie i wszyscy czytający ten post. Jeżeli ma ktoś problemy z dieslami to naprawde godnym polecenia fachowcem jest BRZOZA. Właśnie pomagał mi przy wymianie uszczelniaczy wtrysków (prowadził mnie prawie jak po sznurku). Naprawde godny polecenia fachowiec a nie jakiś tam byle mechanik. Pozdro Brzoza i wielkie dzięki :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i wszyscy czytający ten post.

Dziękuję Kol ,, snoopi21, Jak również Wam Wszystkim za słowa! uznania. Ja też się czegoś od was uczę ???Bo w nie których dziedzinach potwornie kuleję! ???Chociażby komputer , Car-Audio - Kulinarne :)Nie ma takiego?? To może będzie! Ale nadrabiam to dobrym humorem :)Czego i wam życzę! ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

dopiero dziś otrzymałem pompę, oczywiście udało mi się obsadzić ją w aucie, tylko jest nie za dobrze.

 

Diesel jak to diesel trzeba go odpowietrzyć, mam w układzie pompkę ręczną i jakoś dałem radę, odpaliłem auto poluzowałem wtryskiwacze żeby upuścic powietrza i auto jakoś chodzi.

 

Dokładnie praca silnika wygląda tak:

 

zapala normalnie trzyma ładnie wolne obroty lecz po lekkim dodaniu gazu jest tylko BUU schodzi deko niżej tak jakby ją tłumiło bardziej przez te dodanie gazu, natomiast jak wcisnę głębiej pedał, powiedzmy na połowę to się wkręci. Na samym początku musiałem dać pedał w podłogę i dopiero po 3-4 sekundach trzymania go na podłodze auto wkręciło się. Teraz się poprawiło i nie mam tylko tak między 1500-2500rpm, szczerze to nie wiem o co biega, może teraz w ogóle coś nie związane z pompą, w ogóle odczuwam jakby turbina się wzbudzała jakoś wcześniej albo to po prostu przez te głębsze wciskanie.

EGR się zacina? czy to w ogóle inne objawy?

help http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zapala normalnie trzyma ładnie wolne obroty lecz po lekkim dodaniu gazu jest tylko BUU schodzi deko niżej

Przy takim demontażu Łatwo można pomylić np. przewody podciśnienia. zle powkładane wtyczki itp. Wiec tu należy zwrócić na te szczegóły uwagę .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Pomylone przewody podciśnienia i problem z wtyczkami można wykluczyć.

Podciśnienia były zdjęte dwa i nie było opcji żebym się pomylił.

Co do wtyczek to przepływka, czujnik położenia wału, czujnik temp, wskaźnik temp, i jakiś czujnik podciśnienia. Wszystko na swoim miejscu na bank!.

 

Dziś wyciągnę EGR przeczyszczę i dam się autu w końcu zagrzać trochę, zobaczymy jak się będzie zachowywać.

 

 

EDIT:

 

Autko śmiga, pierwsze co zrobiłem wyczyściłem EGR, skasowałem błąd P1220 który nie wiem skąd się tam znalazł, na razie żadnych błędów podczas jazdy nie zarejestrowało lata w każdym zakresie obrotów.

Pozdrawiam.

Jutro dłuższa trasa się szykuje zobaczymy czy wrócęhttp://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! musze zdemontować pompe tylko nikt nie chce sie tego podjac, zdemontowalbym sam tylko sie boje tykac rozrzadu, czy bylby ktos chetny do jej demontazu i za ile, np kolega Brzoza blisko mieszka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A do czego kolego chcesz zdemontować? Jeśli padł Ci sterownik to mozę napraw tylko sterownik, u mnie jak znajomy naprawił jeszcze jak vectre miałem to bez problemu przejechałem 40tyś.km, także 1700 zaoszczędzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio wyciagalem pompe VP29 z 1.7 TD i tez sie blokuje popmpe, sciaga pasek, odkreca kolo zebate, wyciaga pin z popmpy i wyciaga sama pompe. Poszla do regeneracji do Bojarskiego. Wymienili sterownik a pompa zostala sprawdzona pod wzgledem mechanicznym. Mechanicznie sprawna. Dziwne te sterowniki. Ponoc padaja od wstrzasów, przegrzania sie i przeciazenia elektrycznego. Ile w tym prawdy to nie wiadomo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Brzoza .czy jescze istniejesz aktywnie na tym forum?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Brzoza .czy jescze istniejesz aktywnie na tym forum?

No to ja sie wyrwę i odświeżę stary temat. Niestety nigdy tego nie robiłem a musze zrobić to sam, po prostu nie mam wyjścia :/

Czy ktoś mógłby mnie oświecić :)

 

1. Widzę na zdjęciu że zdjęta jest łapa silnika, czy zanim ją odkręcę musze coś podłozyć pod silnik ?

2. Czy tą pokrywe rozrządu trzeba zdjąć ? No nie mogę się dopatrzeć :/

3. Czy żeby ustawić pierwszy tłokw GPZ to trzeba zdejmować pokrywe zaworów żeby to naocznie sprawdzić czy jest inny sposób ?

 

Pozdrawiam i licze na wyrozumiałość, czytam tego posta już setny raz i jakoś nie mam pewności :/

Edytowane przez Bobi123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.