Skocz do zawartości

Wspomaganie - pytanie o działanie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko, a mianowicie wydaje mi się że kierownica działa dość ciężko. Podczas jazdy jest OK, ale kręcenie na postoju wymaga troszkę wysiłku. Nie świeci kontrolka o ew awarii ale wydaje mi się, że powinno to chodzić troszkę lepiej. Wiem że wspomaganie jest elektryczne i nie ma co się spodziewać cudów ale jeżdżę różnymi autkami ( co prawda ze wspomaganiem normalnym ) i kiera działa lekko.

 

Czy u Was też tak jest ( dodaje tylko ze mam 1,7CDTi który jest cięższy od benzynowych ), bardzo mnie to ciekawi, proszę o odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Hej. Ja też mam elektryczno-hydrauliczne i działa super. Kierownica na postoju lekko chodzi. Sprawdź czy po wykonaniu ruchu kierownicą słychać silniczek od wspomagania i czy masz odpowiedni stan w zbiorniczku. To że samochód jest cięższy to nie ma nic do tego. Wspomaganie musi być tak dobrane żeby kierownica lekko chodziła. Co ma powiedzieć kierowca ciągnika siodłowego? Tam też lekko chodzi kierownica pomimo dużej masy własnej. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla wielu moich znajomych EPS = ESP (układ stabilizacji toru jazdy), więc z myślą o tych, którzy mają wątpliwości małe streszczenie pewnego artykułu dotyczącego EPS.

W elektrycznym układzie wspomagania (Electric Power Steering - EPS) wspomaganie realizowane jest przez silnik elektryczny przyłączony

do kolumny kierowniczej.

12-V silnik elektryczny zużywa prąd o maksymalnym natężeniu 45 amperów i sterowany jest przez elektroniczną jednostkę sterującą

umieszczoną we wnętrzu samochodu.

Ocenia ona stały przepływ przychodzących danych na temat momentu obrotowego wywieranego na kolumnę kierowniczą, aktualną prędkość samochodu i prędkość obrotową silnika. System EPS dostarcza precyzyjnego wspomagania wymaganego przy manewrowaniu samochodem.

Inżynierowie Opla dostosowali układ EPS tak, aby dawał takie samo odczucie, jakie mają kierowcy posiadający hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, we wszelkich możliwych warunkach prowadzenia samochodu.

Przeprowadzono szczegółowe symulacje oraz wyczerpujące próby, aby dostosować elektroniczny moduł sterujący układu EPS do prędkości

pojazdu, ze szczególnie dobrymi wynikami przy większych prędkościach.

Układ EPS posiada więcej zalet niż jego hydrauliczni konkurenci. Razem z modułem sterującym jest ponad kilogram lżejszy niż porównywalny

układ hydrauliczny. Co ważniejsze, EPS pobiera energię tylko wtedy, gdy aktywnie działa, redukując tym samym zużycie paliwa od dwóch do

pięciu procent, zależnie od warunków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich spostrzeżeń wspomaganie elektryczne( EPS nie mylić z ESP) w Merivie chodzi dość ciężko porównując do innych byłych moich aut, w Astrze II gdzie wspomaganie jest hydrauliczne a opony miałem takie same, bo zostały mi zimówki i chodzą teraz na Merivie szerokość 195/15 wspomaganie działało lepiej, w Punciaku II gdzie wspomaganie jest taż elektryczne chodziło najlepiej a z włączoną opcją city można było kręcić najmniejszym palcem, minus takiego ustawienia wspomagania jest taki że przy dużych prędkościach kierownica nadal chodzi za lekko, co nie wszystkim pasuje i jest mniej bezpieczne, wydaje mi się że wspomaganie w Merivie jest tak ustawione standartowo, wpływ na wspomaganie ma też szerokość opony ja mam fabrycznie założone 205/16 i tam chodzi to jeszcze ciężej niż na zimówkach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nie jest jakoś strasznie ciężko ale nie chodzi tak lekko jak w innych autach. Wiem że hydrauliczne wspomagania działają dużo lepiej, a nie miałem innego autka z elektrycznym układem, stąd moje pytanie. Teraz dostałem firmowego Fiata Doblo i tam chodzi tak lekko że aż mi się to nie podoba. Na parkingu super, ale podczas szybszej jazdy jest bardzo czułe i można się "przejechać" :D, wolę już moje wspomaganie w Merivie, które przy większych prędkościach chodzi ciężej.

 

Jesli chodzi o oponki to mam 195, a różnica jest nawet w kręceniu między letnimi a zimowymi w związku z kształtem bieżnika i jego wysokością. Czyli to norma że wspomaganie w merivce tak działa. Z ciekawości wyłącze wspomaganie na bezpieczniku i wtedy zobaczę jak działa kierownica :beer:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekawości wyłącze wspomaganie na bezpieczniku i wtedy zobaczę jak działa kierownica

Nie trzeba wyłączać bezpiecznika wystarczy że pokręcisz kierownicą bez uruchamiania silnika oczywiście na postoju
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności