Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Mam pytanko, a mianowicie wydaje mi się że kierownica działa dość ciężko. Podczas jazdy jest OK, ale kręcenie na postoju wymaga troszkę wysiłku. Nie świeci kontrolka o ew awarii ale wydaje mi się, że powinno to chodzić troszkę lepiej. Wiem że wspomaganie jest elektryczne i nie ma co się spodziewać cudów ale jeżdżę różnymi autkami ( co prawda ze wspomaganiem normalnym ) i kiera działa lekko. Czy u Was też tak jest ( dodaje tylko ze mam 1,7CDTi który jest cięższy od benzynowych ), bardzo mnie to ciekawi, proszę o odpowiedź.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 Hej. Ja też mam elektryczno-hydrauliczne i działa super. Kierownica na postoju lekko chodzi. Sprawdź czy po wykonaniu ruchu kierownicą słychać silniczek od wspomagania i czy masz odpowiedni stan w zbiorniczku. To że samochód jest cięższy to nie ma nic do tego. Wspomaganie musi być tak dobrane żeby kierownica lekko chodziła. Co ma powiedzieć kierowca ciągnika siodłowego? Tam też lekko chodzi kierownica pomimo dużej masy własnej. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2009 tyle że nie ma zbiorniczka, tam jest tylko silnik elektryczny >> tu masz foto jak to wygląda http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9410452f1357a4cf.html   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 ja na postoju kręce jednym palcem....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 W takim razie musisz popytać kolegów, którzy mają takie wspomaganie co może być nie tak. Na pewno musi lekko chodzić kierownica.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 hmm, to muszę sprawdzić co jest nie tak, moze macie jakieś propozycje jak to sprawdzić i co moze źle działać ?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2009 Dla wielu moich znajomych EPS = ESP (układ stabilizacji toru jazdy), więc z myślą o tych, którzy mają wątpliwości małe streszczenie pewnego artykułu dotyczącego EPS. W elektrycznym układzie wspomagania (Electric Power Steering - EPS) wspomaganie realizowane jest przez silnik elektryczny przyłączony do kolumny kierowniczej. 12-V silnik elektryczny zużywa prąd o maksymalnym natężeniu 45 amperów i sterowany jest przez elektroniczną jednostkę sterującą umieszczoną we wnętrzu samochodu. Ocenia ona stały przepływ przychodzących danych na temat momentu obrotowego wywieranego na kolumnę kierowniczą, aktualną prędkość samochodu i prędkość obrotową silnika. System EPS dostarcza precyzyjnego wspomagania wymaganego przy manewrowaniu samochodem. Inżynierowie Opla dostosowali układ EPS tak, aby dawał takie samo odczucie, jakie mają kierowcy posiadający hydrauliczny układ wspomagania kierownicy, we wszelkich możliwych warunkach prowadzenia samochodu. Przeprowadzono szczegółowe symulacje oraz wyczerpujące próby, aby dostosować elektroniczny moduł sterujący układu EPS do prędkości pojazdu, ze szczególnie dobrymi wynikami przy większych prędkościach. Układ EPS posiada więcej zalet niż jego hydrauliczni konkurenci. Razem z modułem sterującym jest ponad kilogram lżejszy niż porównywalny układ hydrauliczny. Co ważniejsze, EPS pobiera energię tylko wtedy, gdy aktywnie działa, redukując tym samym zużycie paliwa od dwóch do pięciu procent, zależnie od warunków.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Z moich spostrzeżeń wspomaganie elektryczne( EPS nie mylić z ESP) w Merivie chodzi dość ciężko porównując do innych byłych moich aut, w Astrze II gdzie wspomaganie jest hydrauliczne a opony miałem takie same, bo zostały mi zimówki i chodzą teraz na Merivie szerokość 195/15 wspomaganie działało lepiej, w Punciaku II gdzie wspomaganie jest taż elektryczne chodziło najlepiej a z włączoną opcją city można było kręcić najmniejszym palcem, minus takiego ustawienia wspomagania jest taki że przy dużych prędkościach kierownica nadal chodzi za lekko, co nie wszystkim pasuje i jest mniej bezpieczne, wydaje mi się że wspomaganie w Merivie jest tak ustawione standartowo, wpływ na wspomaganie ma też szerokość opony ja mam fabrycznie założone 205/16 i tam chodzi to jeszcze ciężej niż na zimówkach   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 no właśnie nie jest jakoś strasznie ciężko ale nie chodzi tak lekko jak w innych autach. Wiem że hydrauliczne wspomagania działają dużo lepiej, a nie miałem innego autka z elektrycznym układem, stąd moje pytanie. Teraz dostałem firmowego Fiata Doblo i tam chodzi tak lekko że aż mi się to nie podoba. Na parkingu super, ale podczas szybszej jazdy jest bardzo czułe i można się "przejechać" , wolę już moje wspomaganie w Merivie, które przy większych prędkościach chodzi ciężej. Jesli chodzi o oponki to mam 195, a różnica jest nawet w kręceniu między letnimi a zimowymi w związku z kształtem bieżnika i jego wysokością. Czyli to norma że wspomaganie w merivce tak działa. Z ciekawości wyłącze wspomaganie na bezpieczniku i wtedy zobaczę jak działa kierownica   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Z ciekawości wyłącze wspomaganie na bezpieczniku i wtedy zobaczę jak działa kierownicaNie trzeba wyłączać bezpiecznika wystarczy że pokręcisz kierownicą bez uruchamiania silnika oczywiście na postoju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.