Skocz do zawartości

Nierówna praca na wolnych obrotach Astra 1.4 16v


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich.

Od zeszłego roku mam problem z moim opelkiem 1.4 16v X14XE z 1999.Zauważyłem że od jesieni do wiosny gdy temp.powietrza spada do +3 i niżej pojawiają się problemy.Rok temu po uruchomieniu zimnego silnika prawie zawsze obroty falowały od 500-1300 a czasem i gasł.W czasie jazdy przy jeździe na luzie czy hamowniu też lubił gasnąć.Po złapaniu normalnej temp ok 90 st problem znikał.Oddałem go do ASO na noc aby sprawdzili go rano.Komputer nic nie wykazał.W tym roku wygląda to nieco inaczej.Po uruchomieniu na postoju przy operowaniu gazem w przedziale 800-1200 obr silnik wpada w wibracje i zachowuje się tak jakby nie palił na wszystkie cylindry a z tłumika słychać parskanie.Pojechałem ponownie do ASO i...znowu nic.Jak na złość w tym momencie wibracje były ledwo wyczuwane ale parskanie pozostało.

Silnik nie posiada LPG ani innych modyfikacji.Przejechane mam 54000km.W ciągu roku jeżdżę głównie po mieście.

Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1722-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach-astra-14-16v/
Udostępnij na innych stronach

Ale dlaczego w ASO tego nie wykazało?No i pojawia się okresowo

Może czujnik ok, ale na stykach we wtyczce lubi się zrobić biały nalot.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1722-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach-astra-14-16v/#findComment-347806
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Gdzie jest ta wtyczka i temperaturę czego mierzy ten czujnik?Na pewno to sprawdzę.

Na forum czytałem o różnych podobnych objawach i niektóre do mnie pasują ale wymiany poszczególnych podzespołów to chyba nie jest wyście z problemu.

A co sądzicie o tym co mi powiedział mechanik w ASO??? Otóż zasugerował a nawet upierał się przy tym że jest to nagar na głowicy i że zawory czasem się podwieszają.

Wszystko byłoby ok gdybym miał pewność że to jest to bo w ASO czyszczenie głowicy ma kosztować ok 600 PLM -trochę dużo :wink:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1722-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach-astra-14-16v/#findComment-347771
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

cóż, podwieszenie zaworu też jest możliwe ale piszesz że jak się rozgrzeje to wszystko jest OK? ASO są po to żeby zdzierać kasę więc może cię naciągać. Na podwieszający zawór jest metoda skuteczna choć nie zawsze. Przegoń auto kilka kilometrów na wysokich obrotach na każdym biegu.

Co do czujnika, czujnik mierzy temperaturę płynu chłodzącego i podaje ją do komputera. Dzięki temu komp wie że silnik jest zimny i musi wzbogacić mieszankę albo że już ma właściwą temperaturę i skład jest optymalny. Czujnik jest, przynajmniej w 8V, wkręcony w głowicę po stronie sprzęgła, pod aparatem zapłonowym, ma wtyczkę, jak dobrze pamiętam za trzy kabelki.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1722-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach-astra-14-16v/#findComment-347696
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Od zeszłego roku mam problem z moim opelkiem 1.4 16v X14XE ...

Witam - mam ten sam silnik (astraF 97, x14xe tylko benzyna) i niemalże dokładnie ten sam problem już od 4 lat – przychodzi jesień i zima i moja Astra zaczyna się trząść i gasnąć na zimnym silniku. Na rozgrzanym już wprawdzie nie gaśnie przy dojeździe do skrzyżowania czy zakrętu, ale rura pracuje prawie jak w rolniczym traktorze... Po wyjeździe z garażu muli na 3 i nie reaguje na 4 biegu. A kiedy już się rozgrzeje nie ma problemów z przyspieszaniem i dynamiką.

 

I nikt nie wie co jest grane. Kontrolka silnika się nie zapala, więc nie wiem czy podpięcie do komputera coś pokaże, tym bardziej, że przy takiej samej sytuacji ze dwa "sezony" temu stała w ASO tydzień i sprawdzono wszystko na podobno wszystkie możliwe sposoby i nic...

 

Pomaga zawsze powrót wiosny... ale kiedyś było lepiej zaraz po wymianie lambdy (zaraz potem zrobiło się cieplej), albo po wlaniu do baku preparatu do czyszczenia wtryskiwaczy STP...

 

To banał, ale teraz: świece nowe, przewody nowe, lambda nowa, krokowy wlasnie wymieniony, czeka mnie wymiana rozrządu (ale z poprzednich przypadków widać, że to chyba nie ma wpływu), wlany był również STP.

 

Czyściłem gniazdo krokowego - dużo tam było "nagaru". Może powinienem rozkręcić całą przepustnicę, ale czy sam w domowym garażu dam radę...

 

Jeśli ktoś może coś doradzić co mogę sprawdzić sam (bo już nie wierzę ASO i mechanikom na zasadzie: Pan zostawi auto, a my posprawdzamy - bo za dużo wydałem na takie puste "usługi")

 

Od miesiąca przeglądam to forum w poszukiwaniu odpowiedzi. Ten post choć stary najbardziej pasuje.

 

Pomocy i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1722-nier%C3%B3wna-praca-na-wolnych-obrotach-astra-14-16v/#findComment-115741
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności