Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 lata później...
  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Witam

Wg mnie pomysł kolegi "ja37" ma rację bytu i się sprawdzi.

Tak jak ktoś wcześniej napisał komputer mierzy ilość zasysanego powietrza na podstawie pomiaru prądu. Jeśli zamiast czujnika wstawić rezystor o odpowiedniej wartości to wymusi on przepływ prądu o określonej wartości, która będzie odpowiadała jakiejś ilości powietrza.

Nie jst to rozwiązanie raczej na stałe, bo jeżeli coś w aucie występuje to powinno to być sprwne bo po coś to wymyślili. Ale wracając, podobnie jest z czujnikami spalania stukowego. W nowszych silnikach występuje on, a w starszych zamiast niego jest korektor okrtanowy. Jest to nic innego jak rezystor o odpowiedniej wartości, który odpowiada za wyprzedzenie zapłonu. W tym przypadku wyprzedzenie zapłonu będzie miało stałą wartość, a w silnikach, w których jest czujnik spalania stukowego chwila zapłonu może się zmieniać wraz z warunkami pracy silnika.

Sorry za długi post, ale wydaje mi się, że jest sens tworzenia takich tematów, ponieważ w sytuacjach awaryjnych zamiast jakiegoś czujnika wpinamy odpowiedni element "zastępczy" i możemy jechaćdalej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171817
Udostępnij na innych stronach

a ja sie zastanawiam po co w takim razie sonda jest, jesli komputer mierzy ile powietrza wchodzi i dozuje wzgledem tego ilosc paliwa...

jesli dobrze kumam to zamiast przeplywki (TYMCZASOWO) moznaby bylo zalozyc 2 rezystorki (jeden do drucika-grzejnika, co by symulowal grzanie a drugi do sygnalu) a reszte powinna zalatwic sonda lambda... a moze sie myle?

zastanawiam sie jedynie czym to sie bedzie roznic od odpiecia przeplywki... bledami przeplywki? czy jak sie odepnie przeplywke to spalanie jest zwiekszone? no i pytanie czy jesli komp nalapie bledow przeplywki (czyt. walnieta przeplywka) to brane sa "sztandarowe" parametry i czy dane z sondy sa nadal odczytywane?...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171805
Udostępnij na innych stronach

Komputer nie powinien widzieć że przepływomierz nie działa bo przecież będzie widział rezystancję jak najbardziej prawidłową, ale tylko dla określonej masy powietrza. Na spalanie może to mieć wpływ wg mnie, bo ilość zasysanego powietrza będzie inna niż w rzeczywistości i dawka paliwa będzie nieodpowiednia (ale nich się jeszcze ktoś wypowie). Najlepiej byłoby ustalić jaka powinna być rezystancja gdy silnik ma ok 2000-2500 rpm bo w tym zakresie chyba najczęściej się jeździ tym bardziej jeśli nastąpi awaria np przepływomierza.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171734
Udostępnij na innych stronach

Jak nie ma stukowego, to zapłon też się zmienia.

Właśnie na podstawie danych z przepływki - chodzi mi o gwałtowne otwarcie przepustnicy.

No, ale moja przepływka była klapkowa, ją łatwiej ominąć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171721
Udostępnij na innych stronach

To nie do końca prawda.

Sonda słuzy do ostatecznej korekcji składu mieszanki.

Przecież w momencie zmierzenia ilości powietrza przez przepływomierz sonda nie ma danych co do składu spalin z tego momentu.

Tu najpierw działa przepływka, czujnik temperatury silnika i powietrza zasysanego, selektor oktanów(pisze o swoim) i na podstawie tych danych komp wylicza czas otwarcia wtrysków.

Dopiero po spaleniu tej mieszanki z tego momentu sonda może skorygować jej poprawność.

 

Napisałem swoimi słowami, ale myslę, że dobrze :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171687
Udostępnij na innych stronach

tak ale wszystko dziala w petli zwrotnej - sonda pokaze za duzo tlenu to zwiekszy dawke paliwa i odwrotnie...

pytanie jest takie - jesli padnie przeplywka i sa bledy to czy komp zczytuje dane uniwersalne bez patrzenia na pozostale czujniki czy je tez uwzglednia??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171670
Udostępnij na innych stronach

Nie wiedziałęm że zapłon przestawia się przy gwałtownym otwarciu przepustnicy. Dzięki "ja37" za info. A czy w podobny sposób można by oszukiwać pozostałe czujniki. Czujnik tem to chyba bez większych problemów, ale inne?. No i druga sprawa. Jeśli nastąpi awaria któregoś czujnika to komp przełącza sięw tryb awaryjny i pracuje wg trybu awaryjnego, czy jak pyta kolega powyżej zczytje poprawne dane z pozostałyh czujników, a tylo z tego popsutego podstawia dane domyślne.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171563
Udostępnij na innych stronach

Można wszystko oszukać ecumasterem, ale chyba nie o to chodzi.

Są czujniki "ważniejsze" i "mniej ważne", przepływomierz jest tym "ważniejszym", więc ciężko sobie z nim poradzić.

Tego się nie da obejść drucikiem, ja kombinowałem go "zastąpić", a nie wyrzucić.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1725-jak-omin%C4%85%C4%87-przep%C5%82ywomierz/page/3/#findComment-171100
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności