Skocz do zawartości

Zawór ERG


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość yuri198600

kiedys też mialem taki problem z egr ze check sie swiecil nic z tym nie robilem i bylo ok. przegazowalem autko pewnego razu do max obrotów i check z gasł. mialem tam cos lekko przypchane i od tamtej pory jest wszystko ok :brawo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Z tego co zrozumiałem z waszych opisów to taki zawór jest jednorazowego użytku. Jeśli się zepsuje to już nie da się go naprawić. Ostatnio uderzyłem w ten zawór kluczem kilka razy i pomogło to na kilka dni :D tylko. A wiecie może czy można gdziekolwiek kupić uszczelkę by zaślepić zawór egr-u? Pytałem u jednym ze sklepów motoryzacyjnych ale nie mają takich rzeczy. Zaślepiał ktoś z Was drodzy forumowicze taki zawór w corsie 1.0 12V?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adampawelek

Zaślepienie zaworu to jedno a jak wtedy poradzić sobie ze święcącym się chekiem który podobno będzie pokazywał cały czas błąd?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Odpinasz klemy z akumulatora na 30sek. teoretycznie, ale lepiej trochę dłużej, podłączasz je z powrotem zapalasz silnik musisz przejechać kilka kilometrów chyba 7km ale na 100% nie wiem w tedy komputer powinien "zapomnieć" o tym błędzie i wtedy powinien przestać świecić chek. Powinno pomuc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W podesłanym odnośniku (http://astra.autokacik.pl/technika/napraw/egr16sz/egr16sz.html) koleś zaślepił ERG podkładając pod niego blachę bez dziur. Zaślepiony zawór ERG pracuje cały czas tylko spalin nie wpuszcza do garów. Elektromagnes w ERG ma uzwojenie kontrolne jak wypniesz zawór ERG wyskakują błędy.

Swoją drogą w Polsce nie ma norm na tlenki azotu i jak sobie ktoś zaślepi ERG to na przeglądzie diagnosta nie ma prawa ci nic powiedzieć.

ps. chociaż do końca nie jestem pewien - może samochód na przeglądzie powinien spełniać specyfikację emisji zgodnie z którą został wyprodukowany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Tutaj na forum raz czytałem ze ktoś po zaślepieniu EGR podjechał na stację kontroli pojazdów zbadał emisje spalin i wszystko było ok.Specyfikacja swoją drogą wiek auta swoją drogą myśle że samochód mający wiek powiedzmy 10 lat będzie daleko odbiegał od danych katalogowych.Jeszce co do przeglądu to samochody z wywalonymi katalizatorami przechodzą przeglądy bez problemu wiec zaślepiny EGR też raczej nie powinien stworzyć problemu o ile diagnosta w ogóle będzie wiedział o jego istnienu ;( .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapalasz silnik musisz przejechać kilka kilometrów chyba 7km ale na 100% nie wiem w tedy komputer powinien "zapomnieć" o tym błędzie i wtedy powinien przestać świecić chek. Powinno pomuc.

Nic z tych rzeczy.

Po pierwsze: jesli błąd nie wystuje to odłączenie aku pomoze oczywiscie, ale jesli błąd wciąz jest rejestrowany przez komputer to check i tak sie zapali mimo kasowania przez odłączanie aku.

 

Po drugie: spróbuj odłączyć kabelek od zaworu egr a potem wykasuj błędy przez odłączenie aku. Check zawsze będzie sie świecił jesli masz odłączony przewód od EGR'a.

 

Po trzecie: Mozesz przejechać nawet 1000 kilometrów i komputer nie zapomni o błędzie który wciąż występuje. Nalezy przejechać pare kilometrów nie po to aby komputer zapomniał o błędach jak to napisałeś a po to zeby "zapamiętał" nowe parametry poniewaz po odłączeniu zasilania i ponownym podłączeniu komputer zaczyna prace na ustawieniach fabrycznych czyli właściwych dla nowego silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Mając na myśli przejechanie kilka kilometrów chodziło mi o to że komputer po restarcie pracuje na stałych ustawieniach i po przejechaniu tych kilku kilometrów zapamiętuje nowe ustawienia i zaczyna pracować normalnie.Co do tego EGR masz racje, zwracam honor.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Od roku posiadam Corse c silnik Z12XE. Zaworu ERG wogóle nie ma . Brak również wtyczki połączeniowej .I nic mi się nie swieci .Rzaden błąd nie wyskakuje .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Witam jestem posiadaczem opla corsy 1.0 12v 99r chciałem się podlączyc pod temat bo mam podobny problem od tygodnia swieci mi sie kontrolka check bylem podłączyc ja pod komputer i powiedzieli mi ze to EGR i tylko wymiana a koszt samej czesci to 700 zł ale czytałem ze mozna wyczyscic i u niekorych to pomaga tylko mam problem jak to zlokalizowac i jak to wyczyścic lub jak to zaslepic z góry dzięki za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności