Skocz do zawartości

Przegląd, usterki itp. Corsa C


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

jestem nowy na forum, więc proszę o wyrozumiałość jeśli źle umieściłem temat, bądź powtarzam się, starałem się przejrzeń jak najwięcej tematów na ten temat, żeby nie zaśmiecać forum kolejnym wątkiem.

A mianowicie od niedawna zacząłem się rozglądać za moim pierwszym autkiem i tak po przejrzeniu różnych możliwych opcji skupiłem się nad Corse C w segmencie aut ok. 10-15 tyś. i przechodząc już do wątku chciałem się spytać czy ktoś mógł by mi udzielić informacji na temat przeglądów, jak często trzeba je wykonywać, jakie są najczęszcze usterki tego auta, ile taki przegląd zazwyczaj będzie kosztować, na co należy zwrócić szczególną uwagę przy jego zakupie??

 

To chyba tyle, jeśli coś mi się przypomni to dopisze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kyok, przenoszę do do bardziej odpowiedniego działu

- Poradniki kupującego Opla -

tam wątek będzie kontynuowany i tam się również rozejrzyj

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

SILNIK o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony

 

cieczą, wielozaworowy (po cztery zawory na jeden cylinder), z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie

Typ silnika Z12XE

Pojemność skokowa 1199 cm3

Ciśnienie sprężania

- nominalne 1,4...1,6 MPa

- minimalne 1,05...1,2 MPa

- dopuszczalna różnica między cylindrami 0,1 MPa

Moc maksymalna 55 kW (75 KM)

Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 5600 obr/min

Moment maksymalny 110 N×m

Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 4000 obr/min

Układ rozrządu / dwa wałki rozrządu w głowicy, podparte na pięciu łożyskach każdy, napędzane łańcuchem jednorzędowym, napinacz łańcucha hydrauliczny, szesnaście zaworów w głowicy (8 ssących i 8 wydechowych)

Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne

Łańcuch napędu rozrządu / jednorzędowy

- liczba ogniw 130

- naciąg / regulowany automatycznie napinaczem hydraulicznym wspomaganym

sprężyną

 

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 11:43 ]

Co do usterek to pewnie tylko osprzęt:przepływomierz,sonda lambda,to chyba najczesciej ale pewnosci nie mam,jezdziłem Corsą B z silnikiem X12XE i u mnie to sie psuło,sa to silniki identyczne jezeli chodzi o konstrukcje.Aha i jeszcze rozrząd mogą byc z nim problemy,najgorzej jest w silniku 1.0,ale w 1.2 tez ten problem wystepuje,lecz napewno rzadziej.Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 11:49 ]

http://www.opel-shop.pl/ -[ink do sklepu z czesciami do Opla

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Z tego co kojarzę to w 1.2 16V rozrząd jest na łańcuszku, więc problemów nie powinno być, bo jest dużo dużo trwalszy od standardowych pasków, wymienia sie jak zacznie hałasować :wesoly:

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A własnie ze jest róznie ,niekiedy pasek jest trwalszy,znam przypadki z zycia ze rozrzad potrafi sie sypnąc nawet po 40tys,na forum tez o tym czytałem. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kyok zanim kupiłem swoją Corsę poczytałem trochę w necie i... bardzo często w tym modelu pada przekładnia kierownicza oraz wybierak skrzyni biegów. Jeśli chcesz zapoznać się z opiniami użytkowników na temat poszczególnych jednostek napędowych to polecam stronę - http://www.autocentrum.pl/oceny/opel/corsa/c.html

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Jestem po przeglądzie Corsy C. Okazało się, że mam do wymiany pilnej:

- opaskę na gumie przegubu

- hamulec ręczny

-amortyzatory tył (prawy zepsuty)

 

Na jakich producentów warto zwrócić uwagę przy wymianie tych podzespołów, aby usterka za szybko nie powróciła ? A może na to nie ma reguły ?

 

Jeśli chodzi o hamulec ręczny to był on już naprawiany, ale po zimie chyba puściło coś...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opaska to opaska.Jaką kupisz to będzie ale musi być do przegubu ze specjalnym zaciskiem.

Ręczny to ty masz auto i ty widzisz co się zepsuło.

Amortyzatory: nawalił jeden to wymieniasz dwa.Marka ?Na jaką cię stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności