Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Opel Calibra 2.0 16 V

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

Mam takie pytanko??

Mój brat kupił sobie Opelka Calibre z silnikiem 2.0 16 zaworowym

i bardzo dziwna sprawa z ABS.

Natomiast : Jak zapalisz autko kontrolka ABS gaśnie i wszystkom jest ok.

Można gazować silnikiem i nic sie nie dzieje. Poprastu nie świeci

Ale jak tylko ruszysz autem i przejedziesz gdzieś ok 20 metrów kontrolka ta zapala się i świeci cały czas podczas jazdy aż do zgaszenia silnika.

Może ktoś sie spotkał z takim czymś w Calibrze. A może to tak ma być??

Bo mi się wydaje że powinna zgasnąć i już się nie zaświecic.

Nadmieniam iż był tym autkiem na diagnostyce i nic nie wykazało. Diagnosta powiedział

żed wszystko z ABS jest ok.

Więc juz nic z tego nie rozumiemy. Bo skoro świeci to chyba coś nie tak.

Pozdrawiam i licze na pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma różnych opon na osiach?

Chodzi mi o średnicę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Napewno nie ma żadnych błędów ??

 

Spróbuj sam zczytać błędy ABS-u. ABS działa mimo zapalonej kontrolki ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Nie nie ma różnych opon.

A co do błędów to nie bardzo wiem jak się za to zabrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

GrzECHO, ty masz ABS, jak się czyta błędy z ABS-u?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozróżnia się 3 rodzaje systemów ABS .

 

ABS 2S - bez możliwości wywołania kodów (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy i nie posiada styków A i K w złączu diagnostycznym)

 

ABS 2E - z możliwością wywołania kodów. (system sterujący znajduje się koło fotela i drzwi kierowcy)

 

ABS 2EH - z możliwością wywołania kodów (system sterujący znajduje się w komorze silnika)

 

Aby wywołać kody, trzeba zewrzeć styki A i K w złączu diagnostycznym i następnie przekręcić kluczyk w stacyjce.

 

12-brak błędów

16-zawór elek/magn. przedn.lewego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu

17-zawór elek/magn. przedn.prawego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu

18-zawór elek/magn. tylnego obwodu hamulca-uszkodz. zaworu

19-przekaźnik zaworu-napięcie zasilania<5V w czasie>20ms

25-prędkość kół zębatych-nieodpowiednia ilość zębów /wymiar koła

35-przekaźnik pompy-uszkodzony przekaźnik/obwód przekaźnika

37-włacznik świateł STOP-uszkodzenie włącznika/w obwodzie włącznika

39-czujnik przedn. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika

41-czujnik przedn. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika

42-czujnik przedn. prawego koła-brak/słaby impuls z czujnika

43-czujnik przedn. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika

44-czujnik tyln. lewego koła-brak/słaby impuls z czujnika

45-czujnik tyln. lewego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika

46-czujnik tyln. prawego koła-brak/słaby sygnał z czujnika

47-czujnik tyln. prawego koła-uszkodz. czujnik/obwód czujnika

48-zasilanie pojazdu-napięcie zasilania <9,4V

55-sterownik-uszkodzenie sterownika

56-linia transmisji danych-napięcie za niskie

 

Stachalem to z forum VU, w razie czego tu jest link: Klik, klik...

 

 

Ewentualnie opis zczytywania bledow ABS wraz ze zdjeciami: Ściągnij...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Jest dokładnie tak jak opisał GrzECHO.

 

@Kris_2008 - jeśli chcesz zczytać kody to złącze diagnostyczne jest pod maską przy kielichu od strony kierowcy. Wtyczka jest wpięta pionowo. Jak ją wyciągnisz to przeczyść jej góre - od strony kabelków. Tam znajduje się opis poszczególnych pinów - "A", "B", "C" itd. Musisz mieć kawałek drucika i wpiąć w piny A i K. Potem przekręcić zapłon - 2-ga pozycja kluczyka. Zacznie mrugać kontrolka od ABS. Najpierw będzie mrugała dziesiątki, potem jedności. Przykładowo - najpierw mrugnie 2 razy, potem 6, to oznacza błąd 26. Takie oplowskie bling bling :roll:

 

Pozdrawiam!:roll:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ok dzięki

Zaraz po świętach się zabierzemy z bratem za to

Jak coś to napisze.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiedziałem, że na GrzECHA można liczyć :mrgreen: Dzięki GrzECHO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam!

 

A Czy w astrze g tak samo mozna zdiagnozowac abs??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.