Gość gentacz Opublikowano 13 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2010 dzieki spawak juz myslalem ze cos nie tak.pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-93107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 14 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2010 A tym co jeżdżą dieslami z kołem dwumasowym i szczycą się, że zmieniając biegi przy 1600-2000 tys obr komp im pokazuje spalanie poniżej 5 litrów nie życzę spotkania z mechanikiem na wymianie w/w koła.bez przesady,na tak niskich obrotach nigdy nie uzyskasz małego spalania,wręcz odwrotnie,bo jak tylko lekko dodasz gazu i tak spala 8-9 L   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-93008 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość YamaY Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Jeezu, co za bajki Racja. Chyba ze wyliczyc nie potrafi i dlatego takie wyniki. Żadne bajki do obliczeń potrzebna jest wiedza z podstawówki. Tankuję do pełna na tej samej stacji. Co ważne - prawie wszystkie wyjazdy to 30 km dojazdu do pracy - silnik ma się kiedy zagrzać. Co do sugestii z innego posta odnośnie koła dwumasowego to z tego co mi wiadomo silnik 1,7 ISUZU nie posiada takowego. Sugestie odnośnie tego że jazda na niskich obrotach może być przyczyną awarii UPG wydają mi się co najmniej niedorzeczne. Jeżdżąc wyczuwam silnik i nie jadę na obrotach które w danej sytuacji powodują niekorzystne wibracje. Z tego co mi wiadomo silnik ten ma maksymalny moment obrotowy już przy 1800 obr. min. więc czemu tego nie wykorzystać?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-92576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2010 Jak bedziesz deptal silnik z niskich obrotow to sie przekonasz jak sie potrafi panewka przekrecic czy padnie upg. Dwumasy nie ma w isuzu ale radz esie juz powoli uczyc jezdzic jakbys mial. Teraz juz benzyniaki maja DM a diesle praktycznie wszystkie. Co do momentu max to diesl epoprostu maja go duzo od dołu a czy nalezy to czesto wykozystywac to ja bym powiedzial ze raczje nie. Jadac na chipsa TDIkiem to sie mowi ze sie nie ma DM ( bo sie przerobilo na JM) i wtedy tuner robi momentu duzo od dolu bo nie ma obawy juz o ten element. Jednak nie zaleca sie jezdzic takim stylem gdyz szybciej padnie sprzeglo a i naprezenia na wale , skrzyni sa duze co powoduje ich szybsze zurzywanie. Jak myslisz dlaczego diersel ma taka muskularna budowe a mocy w zasadzie niewiele np 80 Km a benzyniak 100 konny bedzie small-blokowy?? Bena nadrabia ilosc mocy obrotami. Zdejmij "kaganiec" na obrotach w benie a bedziesz mial juz pare kucow wiecej a nawet i kilkanascie czy dziesiat. Dolna charakterystyka sie nie zmieni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-92558 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vodka40 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Witam, Chętnie się podzielę moim spalaniem, które sobie notuje na Spritmonitorze, oto link: http://www.spritmonitor.de/en/detail/321644.html?cdetail=1 Jak widać, średnio wychodzi 5.15L/100km, ale ja raczej spokojnie się obchodzę na co dzień z Asterką. Przy każdym tankowaniu starałem się dopisać ile km zrobiłem w trasie, pozostałem km w trybie miejskim. Jak jeżdżę po Warszawie to jak nic wychodzi ok. 6.5L/100km. generalnie wszyscy mówią, przy jakich obrotach zmieniają bieg. Ja powiem tak: zmieniam bieg tak, żeby po zmianie obroty były nie niższe niż 1500rpm/min (zwykle celuję w 1700/1800). Spokojna jazda po tasie, gdzie schodzi spalanie <5L/100km, to taka jazda około 100km/h bez zbyt wielu wyprzedzań, ale uczciwie powiem, że wolę spalić te 0.5L więcej i mieć frajdę z jazdy. Pozdrawiam, Andrzej   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-89549 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 żeby po zmianie obroty były nie niższe niż 1500rpm/min (zwykle celuję w 1700/1800). Odrazu CI powiem. Nie zmieniaj na inne auto bo przy takim stylu jazdy bedziesz wymienial dwumas dosc czesto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-89531 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Odrazu CI powiem. Nie zmieniaj na inne auto bo przy takim stylu jazdy bedziesz wymienial dwumas dosc czesto. Wiadomo A G 1.7 dti nie ma dwumasy ale czy taki styl jazdy jest szkodliwy rowniez dla silnika bez niej?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-89514 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2010 Nie wiem jakiej szerokosci sa panewki w tym silniku ale co by nie bylo to i tak szkoda ich. Tak samo glowice a raczej UPG. Mam nadzieje ze smarowaie w tym silniku tez jest dobre. Jak nie przeganiasz silnika to odrazu Ci powiem ze dobrze ze nie masz zarowno DM jak i turbiny VNT. Kat tez pewnie przypchany.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-89493 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kawa_bez_mleka Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 Witam, moja Asterka H 1.7 tdi w cyklu mieszanym letnim 5.4-5.5, w zimie nie przeszłą 6/100 pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-89013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość spewak Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 Nie wiem jakiej szerokosci sa panewki w tym silniku ale co by nie bylo to i tak szkoda ich. Tak samo glowice a raczej UPG. Mam nadzieje ze smarowaie w tym silniku tez jest dobre. Jak nie przeganiasz silnika to odrazu Ci powiem ze dobrze ze nie masz zarowno DM jak i turbiny VNT. Kat tez pewnie przypchany. Z dwumasa to rozumiem ale co do takiego stylu jazdy mają panewki i upg? Upg ok jak auto się wkręca z niższych obrotów to silnik jest bardziej obciążony. Panewki? [ Dodano: Pon Mar 29, 2010 14:43 ] Co do spalania to własnie wróciłem z trasy spalił dokładnie pomiędzy 4,7 a 4,8. Jak jeżdże po mieście to nadal przypomina mi się reklama ze złym dystrybutorem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/6/#findComment-88824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.