Gość tasioo Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 a ja bym obstawił to co sam miałem, że pekła jedna z blaszek która przytrzymuje klocek hamulcowy do jarzma zacisku, efekt to metaliczne dzwieki przy kostce etc...bo klocek stuka o zacisk..oczywiście pod warunkiem, że klocki w tej astrze trzymają sie na tych blaszkach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-188589 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość golden2912 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 buuuuuuuuu zla odpowiedz mialem to samo pisalem nie dawno.. jest kilka tematow nizej otoz koncowka drazka kierowniczego drodzy koledzy nie byla to koncowka stabilizatora bo tez wymienilem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-188304 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 golden2912, możesz mieć rację. Nie jestem specem, ale ta teoria wydaje mi się wielce prawdopodobna. Koszt wymiany chyba też jest niewielki. --- właśnie wróciłem od mechanika, diagnoza końcówka drążka na razie się cieszę, bo teoretycznie niedługo będzie po sprawie. Zobaczymy co będzie po wymianie [ Dodano: Sob Mar 14, 2009 18:08 ] Wymieniłem od razu dwie końcówki, tak na wszelki wypadek. Wszystko jest tak jak trzeba, Asterka zasuwa po bruku aż miło   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-187604 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam Podobnie jak poprzednicy obstawiałem łączniki stabilizatora które oczywiście wymieniłem ale bez rezultatu. Hałas podczas jazdy po naszych wspaniałych drogach jest nadal. Ale po przejechaniu jakiegoś odcinka dostawiłem nogę a raczej stopę do przedniego koła i kolega delikatnie poruszał kierownicą i wyszło że to oczywiście końcówka drążka kierowniczego. Luzów oczywiście niema na układzie kierowniczym a raczej nie są wyczuwalne podczas jazdy. Tym niemniej końcówki drążka mam do wymiany. Mam jeszcze pytanko z zagadnienia układu kierowniczego lub zawieszenia.... Podczas ruszania i przy przejeżdżaniu z pasa na pas ruchu przy dosyć dużych koleinach chwilami auto ściąga to na jedną to na drugą stronę czego to może być przyczyna ? Czy to jest wina złego ustawienia zbieżności kół przednich ? Za podpowiedzi z góry dziękuję..... poprawiłem''regulamin 3,1''/ andrzej_m55 ps. Oczywiście po wymianie końcówek drążków kierowniczych odezwę się i opiszę czy pomogło to na hałas zawieszenia. PZDR... Astrocholik..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-180400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiedzmaak Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 No to i ja się zapytam. Mam identyczny problem jak kolega. Po ziemie coś zaczęło mi pukać w zawieszce przodu. Zajrzalem pod auto i fatycznie, gumy były popękane więc z definicji poszły do wymiany z lewej i prawej strony. Ku mojemu ździwieniu pukanie nie ustało Może być przyczyną że za mocno je przykręciłem do wahacza? Teraz zainteresuje się tymi końcówkami drążków. Jak można sprawdzić czy to na 100% będzie to? Bo pomysły mi się już powoli kończą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-179048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Niech ktoś porusza Ci kierownicą, a Ty obserwuj czy mają luz - jak się zachowują. Do wahacza nie przykręca się gum tylko wprasowuje tuleje, no chyba że masz na myśli gumowe tulejki od łącznika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-179028 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiedzmaak Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Dokładnie chodziło mi to dwie gumowe tuleje, co są przy łączniku stabilizatora. Jedna jest nalożona z góry wahacza, a druga z dołu wahacza i przykręca się ją nakrętką 13 Byłem przed chwilą w garażu i poluzowałem troche właśnie tą nakrętkę ale nic, jak pukało tak puka dalej. Kolejna opcja to tak jak mówicie albo końcówki drążków, albo same sworznie mam wybite. Chyba jutro dźwigne auto do góry i będe próbować szarpać. Może coś wyjdzie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-178996 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 No to i ja się zapytam. Mam identyczny problem jak kolega. Po ziemie coś zaczęło mi pukać w zawieszce przodu. Zajrzalem pod auto i fatycznie, gumy były popękane więc z definicji poszły do wymiany z lewej i prawej strony. Ku mojemu ździwieniu pukanie nie ustało Może być przyczyną że za mocno je przykręciłem do wahacza? Teraz zainteresuje się tymi końcówkami drążków. Jak można sprawdzić czy to na 100% będzie to? Bo pomysły mi się już powoli kończą. Witam ponownie... W zasadzie mocne dokręcenie łączników stabilizatora nie może mieć wpływu na stukanie, a raczej będą stukały łączniki zbyt lekko przykręcone do wahacza. A co do sprawdzenia końcówek drążków to zrób tak jak ja, niech ktoś Ci porusza kierownicą a Ty oprzyj nogę palcami o przednie koło. Jeśli będziesz czuł delikatne stuknięcia na przednim kole podczas dosyć energicznych ruchów kierownicy to bez wątpienia jest to efekt zużytych końcówek drążków. Przy czym musisz pamiętać że taką procedurę musisz zrobić dla każdego z kół osobno. Może być taka sytuacja że samego luzu nie zobaczysz gołym okiem, ale stuknięcia są niewątpliwie efektem luzu na końcówce. Musisz też pamiętać że jeśli wymienisz końcówki drążków to nie obędzie się bez ustawienia zbieżności na przyrządach w warsztacie. Pozdrawiam Astrocholik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-178779 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wiedzmaak Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Dzięki za podpowiedzi. Dzisiaj spróbuje to sprawdzić. Dam znać co i jak. [ Dodano: Wto Kwi 07, 2009 15:34 ] Wróciłem z garażu podniosłem autko do góry i wnioski są następujące 1. Przy szarpaniu kołem na boki faktycznie wygląda jakby były luzy na drążkach. Już zamówione firmy moog. Wyczytalem że firma produkuje lepsze części. 2. Poźniej jeszcze złapałem koło z bóry i z dołu i tak próbowałem ruszać, ale w tej pozycji nic się nie działo. Czy ten sposób daje mi pewność że sworzeń mam dobry? Jak inaczej moge go sprawdzić. Kiedy auto stało na kołach zastosowałem się do rady Astrocholika i poprosiłem ojca żeby kręcił kierownicą. Było czuć delikatne puknięcia także myśle że wymiana pomoże. [ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 16:08 ] Udało się! Końcówki wymienione. Sruby pozapiekane, rwały się ale jest sukces . Po całej operacji pojechałem ustawić zbieżność. Pan wjechał na kanał pokręcił się pod autem, zaklął kilka razy wyszedł i stwierdził że się nie da bo: śruba na jednym drążku się urwała i jest do wymiany. A drugi drążek ma zapieczoną śrube. No i jutro mnie czeka wymiana całych drążków. Ciężko to zrobić bez kanału? Ma ktoś jakieś doświadczenia? Moje autko to: Opel Astra 1.6 16V Ecotec. Z góry dziękuje za info.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-178746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam,posiadam Astra 2 1.7DTI i popsul mi sie przegub,mechanik swtierdzil ze on jest nei wyminialny i ze trzeba cala poloś wymienic czy to prawda?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17950-pukanie-w-zawieszeniu-prawa-strona-prz%C3%B3d/page/2/#findComment-177714 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.