Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Witam, mam vectre 2.0 tdi z 2002 roku. od pewnego czasu zapala mi sie nieregularnie kontrolka (samochod a na tym klucz-pomaranczowa) a najczesciej podczas podrozy z wlaczonym ogrzewaniem.kiedy kontrolka sie zapali obroty dochadza do gora 2,7 tys.nie zaleznie od biegu i predkosci.rowniez przy odpalaniu (zimny silnik) pokazuje sie tez ta kontrolka i jest przez ok . 3 min i gasnie, wtedy wszystko jest w porzadku (obroty i moc jest ok). Po kupnie samochodu i oddaniu do serwisu zostalam poinformowana ze poprzedni wlasciciel jezdzil na oleju opalowym:O oczywiscie filtry i oleje zostaly wymienione. Problem z kontrolka i obrotami byl dalej. Jadac na komputer mechanik znalazl jakies bledy ale powiedzial ze to nie ma zwiazku z ta kontrolka i problemami. Wykasowal oczywiscie bledy ktore wyskakiwaly i przez jeden dzien kontrolka nie zapalala sie a obroty nie mialy ograniczenia. Lecz problem jest nadal. Czy jazda poprzedniego wlasciciela na opalowce moze miec cos wspolnego ztym problemem?? Prosilabym o porady chociaz przypuszczenia co to mogloby byc, badz co powinnam sprawdzic i wymienic. Mechanik blad usunal i twierdzi ze jest wszystko ok...a przeciez nie jest skoro pojawia sie ta kontrolka i blokuje przy tym obroty...dodam ze mieszkam w Anglii. Prosze o pomoc!! Z gory dziekuje i pozdrawiam:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy72 Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Przepływomierz albo coś z wtryskami ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-192610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 wiec jesli wyczyscil sterownik ze starych bledow i na nowo zaswieca sie ta kontrolka, to jedz do niego jeszcze raz niech ci sprawdzi co jest przyczyna zaswiecania sie, bo teraz bedziesz miala 100% pewnos co jest zepsute.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-192571 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 No i pojechalam po raz kolejny na komputer... i spisalam bledy(mam nadzieje ze dobrze) P0400 P0704 P0380 P0234 Az tyle tego??) Mam nadzieje,ze to nic powaznego...Mechanik ma cos posprawdzac i ma do mnie oddzwonic.Aczkolwiek prosze o podanie czego dotycza te bledy bo nie chce zeby mnie naciagnal Pozdrawiam:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-188879 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0704 Włącznik pedału sprzęgła 0380 Usterka w układzie świec żarowych 0234 Stan Nadmierniego Ładowania   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-188746 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2009 hmm... O Boze!!! czy mam sie martwic?? jeszcze jakby ktos napisal mi co powinnam teraz zrobic( co dokladnie wymienic ) to byloby Swietnie:) Chcialabym pojechac do mechanika i konkretnie mu powiedziec co ma zrobic...bo szczerze powiem jakos nie wierze tutejszym mechanikom;)Moze jak zobaczy ze konkretnie mu mowie co i jak to mnie nie oszuka bo pomysli ze chyba sie jednak znam haha:) Pozdrawiam P.s przepraszam,ze tak marudze...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-188563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 hmm... O Boze!!! czy mam sie martwic?? jeszcze jakby ktos napisal mi co powinnam teraz zrobic( co dokladnie wymienic ) to byloby Swietnie:) Niestety kody usterek nie zawsze precyzyjnie wskazują co jest za to odpowiedzialne. 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR - nieszczelność w układzie podciśnienia, uszkodzenie/zabrudzenie zaworu EGR, uszkodzenie elektrozaworu EGR. 0380 Usterka w układzie świec żarowych - jak sam opis mówi świeca/świece do sprawdzenia albo sam przekaźnik je załączający. 0704 Włącznik pedału sprzęgła 0234 Stan Nadmierniego Ładowania Niestety ostatnie dwa kody niewiele mi mówią i wskazują na Vectrę C w związku z czym nie mogę w tej kwestii za wiele pomóc. Jak widzisz trochę się tego uzbierało ale za przyczyną dolegliwości najprawdopodobniej jest 0234 albo 0400. P.s przepraszam,ze tak marudze...No problemo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-188458 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Dziekuje za bardziej obszerne wytlumaczenie:) Chcialabym zadac do nich jeszcze kilka pytan:) Moge?? Jesli dobrze rozumiem to: --Nieprawidlowy sygnal zaworu EGR-moze byc spowodowany dwoma usterkami zabrudzeniem zaworu badz uszkodzony jest elektrozawor EGR? wiec, jesli bedzie to tylko zabrudzenie mozna to w jakis sposob oczyscic i bedzie on dalej funkcjonowal tak jak trzeba?? czy nie ma znaczenia czy to zabrudzenie czy uszkodzenie elektrozaworu i nie pozostaje nic innego jak poprostu wymiana calego zawor EGR na nowy? --Usterka w ukladzie swiec zarowych-wiec moga to byc badz swiece badz tez przekaznik i po sprawdzeniu mozna wymienic badz swiece badz przekaznik (czyli jedynie to co jest zepsute,czy trzeba wymienic i to i to??) Owszem posiadam Vectre C --Wlacznik pedalu sprzegla-czy to dotyczy bezposrednio samego sprzegla i jego poprawnego dzialania?? czy moze to byc sygnal,ze cos jest nie tak z tym sprrzeglem i moze zdarzyc sie tak ze nie bedzie dzialalo,czy nie reagowalo na wcisniecie?? czy zbyt daleko ide z interpretacja?? --Stan nadmiernego ladowania-i to nie mowi mi nic:( nie wiem z czym to polaczyc i z czym uzaleznic... Do tego wszystkiego chcialam sie zapytac czy niepoprawne dzialanie elektryki moze miec rowniez cos wspolnego z tymi bledami wykrytymi na komputerze?? (-przyciski odpowiedzialne za stawianie lusterek bocznych nie zawsze dzialaja- czesciej nie dzialaja niz dzialaja... -elektryka szyb dziala fatalnie i rowniez jest nieprzewidywalna-jak sie uda juz otworzyc okno to nie mozna byc pewnym ze sie je zamknie...maltretujac przyciski po czasie sie zamknie raz po 5 min a raz po 15... do tego gdy kupowalam auto swiecila sie kontrolka"pomaranczowa zaroweczka" ktora sprzedawca wytlumaczyl tym ze w bagazniku nie bylo lampki (tej malej plastikowej obdowy i zaroweczki)--uznalam za malo wazny fakt ze tego tam nie bylo, zakupilam nowa i zalozylam a po kilku dniach kontrolka znowu sie pokazala--przepalona zaroweczka od oswietlenia rejestracji...kontrolka zniknela-po kilku dniach znowu sie pojawila i tym razem przepalila sie zaroweczka ktora podswietla przycisk od klimatyzaji, juz tej nie wymienilam,i kontrolka jest caly czas i byc moze jest juz wiecej przepalonych zaroweczek... czy to moze byc oznaka tego ze gdzies jest jakies zwarcie?? Jesli tak to jak to mozna sprawdzic?? jedynie rozbierajac cala elektryke i krok po kroku wszystko sprawdzajac mozna znalezc miejsce takiego zwarcia?? Czy kazdy ma az tyle usterek (mniejszych czy wiekszych) w swoim aucie?? Prosze mi odpowiedziec na wszystko:) bo moja niewiedza i bycie laikiem w tym temacie mnie przeraza i bardziej denerwuje niz fakt pojawiajacych sie problemow i usterek:) Pozdrawiam i prosze niech ktos mi dokladnie odpowie na pytania:)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-188366 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Jesli dobrze rozumiem to: --Nieprawidlowy sygnal zaworu EGR-moze byc spowodowany dwoma usterkami zabrudzeniem zaworu badz uszkodzony jest elektrozawor EGR? wiec, jesli bedzie to tylko zabrudzenie mozna to w jakis sposob oczyscic i bedzie on dalej funkcjonowal tak jak trzeba?? czy nie ma znaczenia czy to zabrudzenie czy uszkodzenie elektrozaworu i nie pozostaje nic innego jak poprostu wymiana calego zawor EGR na nowy? Jeżeli zawór jest sprawny, a membrana jest cała to wyczyszczenie powinno pomóc ponieważ chodzi wyłącznie o to żeby był szczelny i się nie zacinał oraz był prawidłowo wysterowany.Ale nie sądzę żeby u Ciebie chciało się komuś bawić w czyszczenie EGR'a. --Usterka w ukladzie swiec zarowych-wiec moga to byc badz swiece badz tez przekaznik i po sprawdzeniu mozna wymienic badz swiece badz przekaznik (czyli jedynie to co jest zepsute,czy trzeba wymienic i to i to??)Wystarczy wymienić tylko to co nie działa. --Wlacznik pedalu sprzegla-czy to dotyczy bezposrednio samego sprzegla i jego poprawnego dzialania?? czy moze to byc sygnal,ze cos jest nie tak z tym sprrzeglem i moze zdarzyc sie tak ze nie bedzie dzialalo,czy nie reagowalo na wcisniecie?? czy zbyt daleko ide z interpretacja?? --Stan nadmiernego ladowania-i to nie mowi mi nic:( nie wiem z czym to polaczyc i z czym uzaleznic... Niestety mi też to nic nie mówi. Do tego wszystkiego chcialam sie zapytac czy niepoprawne dzialanie elektryki moze miec rowniez cos wspolnego z tymi bledami wykrytymi na komputerze?? (-przyciski odpowiedzialne za stawianie lusterek bocznych nie zawsze dzialaja- czesciej nie dzialaja niz dzialaja... -elektryka szyb dziala fatalnie i rowniez jest nieprzewidywalna-jak sie uda juz otworzyc okno to nie mozna byc pewnym ze sie je zamknie...maltretujac przyciski po czasie sie zamknie raz po 5 min a raz po 15... Nie ma to żadnego wpływu na działanie elektryki silnika do tego gdy kupowalam auto swiecila sie kontrolka"pomaranczowa zaroweczka" ktora sprzedawca wytlumaczyl tym ze w bagazniku nie bylo lampki (tej malej plastikowej obdowy i zaroweczki)--uznalam za malo wazny fakt ze tego tam nie bylo, zakupilam nowa i zalozylam a po kilku dniach kontrolka znowu sie pokazala--przepalona zaroweczka od oswietlenia rejestracji...kontrolka zniknela-po kilku dniach znowu sie pojawila i tym razem przepalila sie zaroweczka ktora podswietla przycisk od klimatyzaji, juz tej nie wymienilam,i kontrolka jest caly czas i byc moze jest juz wiecej przepalonych zaroweczek... czy to moze byc oznaka tego ze gdzies jest jakies zwarcie?? Jesli tak to jak to mozna sprawdzic?? jedynie rozbierajac cala elektryke i krok po kroku wszystko sprawdzajac mozna znalezc miejsce takiego zwarcia?? Przyczyną palenia się tej kontrolki jest każdy z błędów, które widać po podłączeniu samochodu do komputera.Czy kazdy ma az tyle usterek (mniejszych czy wiekszych) w swoim aucie??Raczej nie każdy ale Tobie faktycznie trochę się tego uzbierało, nie sądzę że od razu ale powoli z czasem.Prosze mi odpowiedziec na wszystko:) bo moja niewiedza i bycie laikiem w tym temacie mnie przeraza i bardziej denerwuje niz fakt pojawiajacych sie problemow i usterek:)To raczej dobry objaw więc spokojnie i głowa do góry wszystko da się rozwiązać - to tylko samochód.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-187806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 co do pierwszych dwoch bledow Koledzy bardzo ladnie wyjasnili co do dwoch ostatnich - ciezko mi cos radzic (ze wzgledu na mala znajomosc opla) ale sugeruje ci zanim mechanik zacznie cos wymieniac sprawdzic ladowanie i akku. tzn zrobic nie zwykla statyczna probe akku ale rowniez spawdzic ladowanie przy jezdzacym aucie (a przynajmniej pracujacym silniku). jestem ciekawy jakie jest ladowaniew twoim aucie. BTW a jaki masz wyswietlacz w aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18031-problem-z-obrotami/#findComment-187794 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.