Skocz do zawartości

problem z obrotami


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam, mam vectre 2.0 tdi z 2002 roku. od pewnego czasu zapala mi sie nieregularnie kontrolka (samochod a na tym klucz-pomaranczowa) a najczesciej podczas podrozy z wlaczonym ogrzewaniem.kiedy kontrolka sie zapali obroty dochadza do gora 2,7 tys.nie zaleznie od biegu i predkosci.rowniez przy odpalaniu (zimny silnik) pokazuje sie tez ta kontrolka i jest przez ok . 3 min i gasnie, wtedy wszystko jest w porzadku (obroty i moc jest ok).

Po kupnie samochodu i oddaniu do serwisu zostalam poinformowana ze poprzedni wlasciciel jezdzil na oleju opalowym:O oczywiscie filtry i oleje zostaly wymienione. Problem z kontrolka i obrotami byl dalej.

Jadac na komputer mechanik znalazl jakies bledy ale powiedzial ze to nie ma zwiazku z ta kontrolka i problemami. Wykasowal oczywiscie bledy ktore wyskakiwaly i przez jeden dzien kontrolka nie zapalala sie a obroty nie mialy ograniczenia.

Lecz problem jest nadal.

Czy jazda poprzedniego wlasciciela na opalowce moze miec cos wspolnego ztym problemem??

Prosilabym o porady chociaz przypuszczenia co to mogloby byc, badz co powinnam sprawdzic i wymienic.

Mechanik blad usunal i twierdzi ze jest wszystko ok...a przeciez nie jest skoro pojawia sie ta kontrolka i blokuje przy tym obroty...dodam ze mieszkam w Anglii.

Prosze o pomoc!!

Z gory dziekuje i pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

wiec jesli wyczyscil sterownik ze starych bledow i na nowo zaswieca sie ta kontrolka, to jedz do niego jeszcze raz niech ci sprawdzi co jest przyczyna zaswiecania sie, bo teraz bedziesz miala 100% pewnos co jest zepsute.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

No i pojechalam po raz kolejny na komputer...

i spisalam bledy(mam nadzieje ze dobrze)

 

P0400

P0704

P0380

P0234

 

Az tyle tego??:lol:) Mam nadzieje,ze to nic powaznego...Mechanik ma cos posprawdzac i ma do mnie oddzwonic.Aczkolwiek prosze o podanie czego dotycza te bledy bo nie chce zeby mnie naciagnal :lol::)

 

Pozdrawiam:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

0704 Włącznik pedału sprzęgła

0380 Usterka w układzie świec żarowych

0234 Stan Nadmierniego Ładowania :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

hmm... O Boze!!! czy mam sie martwic??:?:

jeszcze jakby ktos napisal mi co powinnam teraz zrobic( co dokladnie wymienic ) to byloby Swietnie:)

Chcialabym pojechac do mechanika i konkretnie mu powiedziec co ma zrobic...bo szczerze powiem jakos nie wierze tutejszym mechanikom;)Moze jak zobaczy ze konkretnie mu mowie co i jak to mnie nie oszuka bo pomysli ze chyba sie jednak znam haha:):beer:

Pozdrawiam

 

P.s przepraszam,ze tak marudze...:?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek47

hmm... O Boze!!! czy mam sie martwic?????

jeszcze jakby ktos napisal mi co powinnam teraz zrobic( co dokladnie wymienic ) to byloby Swietnie:)

Niestety kody usterek nie zawsze precyzyjnie wskazują co jest za to odpowiedzialne.

 

0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR - nieszczelność w układzie podciśnienia, uszkodzenie/zabrudzenie zaworu EGR, uszkodzenie elektrozaworu EGR.

 

0380 Usterka w układzie świec żarowych - jak sam opis mówi świeca/świece do sprawdzenia albo sam przekaźnik je załączający.

 

0704 Włącznik pedału sprzęgła

0234 Stan Nadmierniego Ładowania

 

Niestety ostatnie dwa kody niewiele mi mówią i wskazują na Vectrę C w związku z czym nie mogę w tej kwestii za wiele pomóc.

Jak widzisz trochę się tego uzbierało ale za przyczyną dolegliwości najprawdopodobniej jest 0234 albo 0400.

P.s przepraszam,ze tak marudze...???

No problemo. ???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dziekuje za bardziej obszerne wytlumaczenie:) Chcialabym zadac do nich jeszcze

kilka pytan:)??? Moge?????

 

Jesli dobrze rozumiem to:

--Nieprawidlowy sygnal zaworu EGR-moze byc spowodowany dwoma usterkami zabrudzeniem zaworu badz uszkodzony jest elektrozawor EGR? wiec, jesli bedzie to tylko zabrudzenie mozna to

w jakis sposob oczyscic i bedzie on dalej funkcjonowal tak jak trzeba?? czy nie ma znaczenia czy to zabrudzenie czy uszkodzenie elektrozaworu i nie pozostaje nic innego jak poprostu wymiana calego zawor EGR na nowy?

--Usterka w ukladzie swiec zarowych-wiec moga to byc badz swiece badz tez przekaznik i po sprawdzeniu mozna wymienic badz swiece badz przekaznik (czyli jedynie to co jest zepsute,czy trzeba wymienic i to i to??)

 

Owszem posiadam Vectre C

 

--Wlacznik pedalu sprzegla-czy to dotyczy bezposrednio samego sprzegla i jego poprawnego dzialania?? czy moze to byc sygnal,ze cos jest nie tak z tym sprrzeglem i moze zdarzyc sie tak ze nie bedzie dzialalo,czy nie reagowalo na wcisniecie?? czy zbyt daleko ide z interpretacja??

--Stan nadmiernego ladowania-i to nie mowi mi nic:( nie wiem z czym to polaczyc

i z czym uzaleznic...

 

Do tego wszystkiego chcialam sie zapytac czy niepoprawne dzialanie elektryki

moze miec rowniez cos wspolnego z tymi bledami wykrytymi na komputerze??

(-przyciski odpowiedzialne za stawianie lusterek bocznych nie zawsze dzialaja-

czesciej nie dzialaja niz dzialaja...

 

-elektryka szyb dziala fatalnie i rowniez jest nieprzewidywalna-jak sie uda juz otworzyc

okno to nie mozna byc pewnym ze sie je zamknie...maltretujac przyciski po czasie

sie zamknie raz po 5 min a raz po 15...

 

do tego gdy kupowalam auto swiecila sie kontrolka"pomaranczowa zaroweczka" ktora sprzedawca wytlumaczyl tym ze w bagazniku nie bylo lampki (tej malej plastikowej obdowy i zaroweczki)--uznalam za malo wazny fakt ze tego tam nie bylo, zakupilam nowa i zalozylam a po kilku dniach kontrolka znowu sie pokazala--przepalona zaroweczka od oswietlenia rejestracji...kontrolka zniknela-po kilku dniach znowu sie pojawila i tym razem przepalila sie zaroweczka ktora podswietla przycisk od klimatyzaji,

juz tej nie wymienilam,i kontrolka jest caly czas i byc moze jest juz wiecej przepalonych zaroweczek...

czy to moze byc oznaka tego ze gdzies jest jakies zwarcie??

Jesli tak to jak to mozna sprawdzic?? jedynie rozbierajac cala elektryke i krok po kroku wszystko sprawdzajac mozna znalezc miejsce takiego zwarcia??

 

Czy kazdy ma az tyle usterek (mniejszych czy wiekszych) w swoim aucie??

Prosze mi odpowiedziec na wszystko:) bo moja niewiedza i bycie laikiem w tym temacie mnie przeraza i bardziej denerwuje niz fakt pojawiajacych sie problemow i usterek:)

 

Pozdrawiam i prosze niech ktos mi dokladnie odpowie na pytania:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek47

Jesli dobrze rozumiem to:

--Nieprawidlowy sygnal zaworu EGR-moze byc spowodowany dwoma usterkami zabrudzeniem zaworu badz uszkodzony jest elektrozawor EGR? wiec, jesli bedzie to tylko zabrudzenie mozna to

w jakis sposob oczyscic i bedzie on dalej funkcjonowal tak jak trzeba?? czy nie ma znaczenia czy to zabrudzenie czy uszkodzenie elektrozaworu i nie pozostaje nic innego jak poprostu wymiana calego zawor EGR na nowy?

Jeżeli zawór jest sprawny, a membrana jest cała to wyczyszczenie powinno pomóc ponieważ chodzi wyłącznie o to żeby był szczelny i się nie zacinał oraz był prawidłowo wysterowany.

Ale nie sądzę żeby u Ciebie chciało się komuś bawić w czyszczenie EGR'a.

--Usterka w ukladzie swiec zarowych-wiec moga to byc badz swiece badz tez przekaznik i po sprawdzeniu mozna wymienic badz swiece badz przekaznik (czyli jedynie to co jest zepsute,czy trzeba wymienic i to i to??)

Wystarczy wymienić tylko to co nie działa.

--Wlacznik pedalu sprzegla-czy to dotyczy bezposrednio samego sprzegla i jego poprawnego dzialania?? czy moze to byc sygnal,ze cos jest nie tak z tym sprrzeglem i moze zdarzyc sie tak ze nie bedzie dzialalo,czy nie reagowalo na wcisniecie?? czy zbyt daleko ide z interpretacja??

--Stan nadmiernego ladowania-i to nie mowi mi nic:( nie wiem z czym to polaczyc

i z czym uzaleznic...

Niestety mi też to nic nie mówi.

Do tego wszystkiego chcialam sie zapytac czy niepoprawne dzialanie elektryki

moze miec rowniez cos wspolnego z tymi bledami wykrytymi na komputerze??

(-przyciski odpowiedzialne za stawianie lusterek bocznych nie zawsze dzialaja-

czesciej nie dzialaja niz dzialaja...

 

-elektryka szyb dziala fatalnie i rowniez jest nieprzewidywalna-jak sie uda juz otworzyc

okno to nie mozna byc pewnym ze sie je zamknie...maltretujac przyciski po czasie

sie zamknie raz po 5 min a raz po 15...

Nie ma to żadnego wpływu na działanie elektryki silnika

do tego gdy kupowalam auto swiecila sie kontrolka"pomaranczowa zaroweczka" ktora sprzedawca wytlumaczyl tym ze w bagazniku nie bylo lampki (tej malej plastikowej obdowy i zaroweczki)--uznalam za malo wazny fakt ze tego tam nie bylo, zakupilam nowa i zalozylam a po kilku dniach kontrolka znowu sie pokazala--przepalona zaroweczka od oswietlenia rejestracji...kontrolka zniknela-po kilku dniach znowu sie pojawila i tym razem przepalila sie zaroweczka ktora podswietla przycisk od klimatyzaji,

juz tej nie wymienilam,i kontrolka jest caly czas i byc moze jest juz wiecej przepalonych zaroweczek...

czy to moze byc oznaka tego ze gdzies jest jakies zwarcie??

Jesli tak to jak to mozna sprawdzic?? jedynie rozbierajac cala elektryke i krok po kroku wszystko sprawdzajac mozna znalezc miejsce takiego zwarcia??

Przyczyną palenia się tej kontrolki jest każdy z błędów, które widać po podłączeniu samochodu do komputera.

Czy kazdy ma az tyle usterek (mniejszych czy wiekszych) w swoim aucie??

Raczej nie każdy ale Tobie faktycznie trochę się tego uzbierało, nie sądzę że od razu ale powoli z czasem.

Prosze mi odpowiedziec na wszystko:) bo moja niewiedza i bycie laikiem w tym temacie mnie przeraza i bardziej denerwuje niz fakt pojawiajacych sie problemow i usterek:)

To raczej dobry objaw więc spokojnie i głowa do góry wszystko da się rozwiązać - to tylko samochód.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do pierwszych dwoch bledow Koledzy bardzo ladnie wyjasnili

co do dwoch ostatnich - ciezko mi cos radzic (ze wzgledu na mala znajomosc opla) ale sugeruje ci zanim mechanik zacznie cos wymieniac sprawdzic ladowanie i akku. tzn zrobic nie zwykla statyczna probe akku ale rowniez spawdzic ladowanie przy jezdzacym aucie (a przynajmniej pracujacym silniku). jestem ciekawy jakie jest ladowaniew twoim aucie.

BTW a jaki masz wyswietlacz w aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności