Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam serdecznie was po raz kolejny.

Moja merivka dłuższy czas działała bez zastrzeżeń. Nie to ze się zepsuła, działa bardzo ładnie w mrozy (-20) odpalała super. Tylko pojawił się problem z zapalającymi się kontrolkami od kontroli trakcji i co za tym idzie zapala się tez kontrolka od serwisu. Najgorsze jest to ze po wyłączeniu samochodu i odpaleniu go raz jeszcze kontrolki gasną. Byłem w warsztacie gdzie mają kompa do opla (do serwisu nigdy nie pojadę) i żadne błędy się nie zapisały. Gdyby kontrolki się paliły cały czas to pewnie można by było zdiagnozować co się dzieje.

Pisze to gdyż może ktoś z was miał taki problem w swojej merivie lub jakimś innym opelku to proszę o info. Będę wdzięczny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może głupie pytanie ale jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja merivka

.... fajna furka, a wstydzisz się jej :drunk::drunk: wpisz coś do profilu...

żadne błędy się nie zapisały

... zapiszą się jeśli zaświeci się check ....

jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??

... chociaż nie mam merivki też mnie to ciekawi...fotka wskazana... Pozdro... :drunk:

 

[ Dodano: Nie Lut 22, 2009 11:53 ]

Moja merivka

.... fajna furka, a wstydzisz się jej :drunk::drunk: wpisz coś do profilu...

żadne błędy się nie zapisały

... zapiszą się jeśli zaświeci się check ....

jak wygląda u Ciebie kontrolka od trakcji??

... chociaż nie mam merivki też mnie to ciekawi...fotka wskazana... Pozdro... :drunk:

 

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=28051 - dobre co :beer::beer:

http://forum.auto.com.pl/viewtopic.php?p=6103&sid=fa15d05ec488c4e60c38bb8563fa6dc1

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=12883 ...

 

P.S. Coś sie dzieje z forum, bo zdublowało post...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Fotka nie jest z merivki ale z innego samochodu.

Taka kontrolka zapala sie na desce rozdzielczej po prawej stronie

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8a2fd9707db0309f.html

 

[ Dodano: Pon Lut 23, 2009 11:41 ]

Jeżeli uważasz silvo44 ze meriva to fajna fura to sprzedam Ci ja za dobre pieniądze. Sprowadziłem ja dwa lata temu z Niemiec. Ma oryginalny przebieg bez wypadkowa itd. Jak poczytasz moje posty to się wszystkiego dowiesz jakie miałem z nią problemy. Silvo44 check się zapala ale po jakim czasie gaśnie. Jak się wyłączy silnik i potem ponownie uruchamia to żadnego śladu po błędach. Dlatego was pytam co się może dziać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam wszystkich forumowiczów i ciebie też. Ja też w swojej merivie silnik 1.7 cdti rocznik 2004r tez mam podobny problem kontrolka trakcji zapala się wtedy gdy silnik osiągnie temperaturę ok 85-90 stopni czyli jak już się dobrze rozgrzeje i wtedy na wyższych obrotach zapala się kontrolka check engine ale gdy obroty spadna to gaśnie, ale tc cały czas się świeci.

W momencie zapalenia się dwóch naraz czuje lekki spadek mocy silnika, ale po wystygnięciu silnika nie zapala się już kontrolka tc ale zauważyłem że wtedy przed odpaleniem auta pali się już do momentu uruchomienia silnika kontrolka check engine( która gasła wcześniej po 2 sekundach).Następnie wszystko sie już powtarza od momentu nagrzania silnika.

Sprawdzałem błędy metodą pedału gazu i hamulca i odczytałem kod błędu 0340-błąd czujnika położenia wałka rozrządu. I co z tym dalej zrobić nie mam pojęcia wykasowanie błędu nic nie pomaga pojawia się na nowo. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli uważasz silvo44 ze meriva to fajna fura

... oczywiście - co nie oznacza, że chcę taką kupić - na razie musi starczyć moja eFcia... :)

check się zapala ale po jakim czasie gaśnie.

... jeśli zapala się kontrolka CHECK ENGINE to raczej nie bez powodu i zostawia po sobie ślad w postaci zapisanego błędu.... skoro nie odczytujesz żadnego to dziwne... to by pomogło w diagnozie...

wykasowanie błędu nic nie pomaga pojawia się na nowo.

... skasowanie błędu to doraźna ,,pomoc'' - nieraz wystarczy aby się dotoczyć do warsztatu - dopiero usunięcie usterki + kasacja błędu usuwa go z pamięci...

błąd czujnika położenia wałka rozrządu

... może padł i świruje... ale tego nie naprawimy ,,po drucikach'' -

może to cos pomoże...

http://www.auto-online.pl/elektron/silnik/czujniki.html

Pozdro... 8)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Jutro postaram się wam napisać jakie błędy w tej mojej "kochanej" merivie pojawiły się po zapaleniu tych kontrolek. Moze pomożecie mi zdiagnozować co jest grane.

 

[ Dodano: Sro Mar 04, 2009 06:59 ]

Wczoraj znużony już świecącymi kontrolkami pojechałem podłączyć się pod kompa (ale nie do serwisu) aby zobaczyć co jest grane.

Wyskoczyły następujące błędy:

* ciśnienie doładowania (P1243)

* obwód ściśnienia barometrycznego:

- napięcie wysokie (P1105)

* obwód czujnika ciśnienia turbo (P0105)

Od mechanika dowiedziałem się ze może być to wszystko począwszy od nieszczelnego przewodu kończąc na uszkodzonej turbinie.

Jeżeli może mi ktoś z was pomoc co mam dalej robić to bardzo proszę o kontakt. Nie chce robić niepotrzebnych rzeczy i wydawać bez sensu pieniądze. Znając serwis będą chcieli wymienić turbinę na nowa.

 

e-mail: bartek-makowski@wp.pl

GG: 4136258, 9543088

tel. 606-940-405

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam wszystkich serdecznie

Też ma problem z kontrolką TC w merivie 2004 1,7CDTI.

Czasem zapala się od razu po zapłonie i nie gaśnie do końca jazdy jak również potrafi zapalić się trakcie jazdy i tak do końca. Wszystko zaczęło się po wymianie zaworu w pompie wysokiego ciśnienia (DEnso) aczkolwiek serwis twierdzi, ze to zbieg okoliczności. Byłem już u nich pare razy (wymienili czujnik ABS, który faktycznie padł bo nie miałem nawet wskazań na prędkościomierzu) i ich ostateczna diagnoza to, że padł moduł ABS (który kosztuje 3900zł). Czy ktoś mi może wyjaśnić co to jest dokładnie moduł ABS. Bo jak patrze na allegro to tam wystepuja tylko pompy ABS (sprzedawcy mówią, że to jest pompa z modułem) np:

http://www.allegro.pl/item561393782_opel_meriva_1_7_cdti_04r_pompa_abs.html

 

Jeśli to jest właśnie to to jestem w stanie zaryzykować i kupić uzywaną cześć która wyniesie mnie ok. 400zł a nie 3900zł

 

Być może Wy też macie wadliwy moduł a być może coś innego. Czekam na wieści

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam ponownie wszystkich na forum po ok 5 miesiącach nieodzywania się. Jak pisałem 24 lutego miałem problem z zapalającą się po nagrzaniu silnika kontrolką TC. Czytając błędy za pomocą wciśniętego pedału gazu i sprzęgła wykazało mi kod 0340-błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu.Problem zniknął po wymianie paska rozrządu (przejechane na oryginale 87000 km)ale nie wiem czy sama wymiana zlikwidowała problem bo mechanik w czasie wymiany zauważył, że na metalowym kole z którego impulsy zbiera czujnik wałka rozrządu jedna z blaszek jest odchylona inaczej niż dwie pozostałe . Na swoją odpowiedzialność doprowadził ją przy użyciu kombinerek do poziomu i skręcił cały rozrząd. od tamtej pory przejechałem już ponad 1000km i kontrolka TC nie zapaliła się od tamtej pory ani razu.Stwierdzam więc cytując mechanika że "może pasek rozrządu był już za luźny albo pomogło wyprostowanie tej blaszki na kole od paska rozrządu" Od tamtej pory kilka razy sprawdzałem za pomocą wcześniej opisanej metody czy nie ma innych błędów i nic nie wyskakuje czyli o.k.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając błędy za pomocą wciśniętego pedału gazu i sprzęgła wykazało mi kod 0340-błędny sygnał z czujnika położenia wałka rozrządu

w ten sposob nie sprawdza sie kodow TC i ABS

to sie da tylko komputerem diagnostycznym

 

mozliwe ze przy montazu poprawil kable przy przepustnicy (przez przypadek)

to ona jest powiazana z TC a nie rozrzad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.