Skocz do zawartości

Obroty a zużycie LPG


Rekomendowane odpowiedzi

witam. Od dłuższego czasu nurtuje mnie takie pytanie jak to jest ze zużyciem gazu dla instalacji I generacji a mianowicie przy jakich obrotach auto najmniej pali. W II generacji rządzi krokowy a w I :) No i jeszcze jak to jest gdy się hamuje silnikiem, czy auto zuzywa tyle gazu co normalnie byśmy na tych obrotach jechali czy nie. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe pytanie.

W I generacji gaz jest zasysany przez podciśnienie w dolocie, ale jakie obroty są najmniej gazożerne?Nie zastanawiałem się nad tym.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/#findComment-346376
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Gdy hamujesz silnikiem w aucie gaznikowym i analogicznie w aucie wtryskowym wyposarzonym w instalcje 1 lub 2 gen silnik spala taka ilosc gazu jak by pracowal na wolnych obrotach. W aucie z wtryskiem gazu sterowanym tym samym sterownikiem co wtryskiwacze benzyny (czyli bez dodatkoweko kompa gazu) podczas jazdy gdy hamujemy silnikiem wogule nie spalasz gazu identycznie jak jadac na benie w kazdym wtryskowym ukladzie zasilania.

Silniki z wtryskiem nie zuzywaja paliwa podczas hamowania silnikiem, wtryskiwacze nie podaja wtedy paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/#findComment-341713
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gdy hamujesz silnikiem w aucie gaznikowym i analogicznie w aucie wtryskowym wyposarzonym w instalcje 1 lub 2 gen silnik spala taka ilosc gazu jak by pracowal na wolnych obrotach.

to ciekawe :wesoly: . A czy może ktoś wie dlaczego tak się dzieje :?: Ja do tej pory byłem przekonany że jednak na wolnych obrotach mniej zuzywa gazu a tu taka niespodzianka. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/#findComment-340529
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zciagajac noge z gazu jadac na biegu zamykasz przepustnice do tego samego poziomu do jakiego jest zamknieta gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Ot cala filozofia. Jedyna drobna roznica to taka ze w czasie jazdy na biegu i puszczenia gazu kola napedzaja silnik przez co podcisnienie w kolektoze spada wolniej co za tym idzie silnik nie reaguje jak przy wylaczeniu zaplonu (odczuwalne wyrazne hamowanie).

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/#findComment-340497
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja myślałem, że po puszczeniu gazu przepustnica się zamyka i ilość mieszanki jaka trafia do kolektora regulowana jest przez silnik krokowy, ale to tak tylko sobie myślałem :salut:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1851-obroty-a-zu%C5%BCycie-lpg/#findComment-340452
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności