Skocz do zawartości

Obroty a zużycie LPG


Gość tilok

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Od dłuższego czasu nurtuje mnie takie pytanie jak to jest ze zużyciem gazu dla instalacji I generacji a mianowicie przy jakich obrotach auto najmniej pali. W II generacji rządzi krokowy a w I :) No i jeszcze jak to jest gdy się hamuje silnikiem, czy auto zuzywa tyle gazu co normalnie byśmy na tych obrotach jechali czy nie. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe pytanie.

W I generacji gaz jest zasysany przez podciśnienie w dolocie, ale jakie obroty są najmniej gazożerne?Nie zastanawiałem się nad tym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Gdy hamujesz silnikiem w aucie gaznikowym i analogicznie w aucie wtryskowym wyposarzonym w instalcje 1 lub 2 gen silnik spala taka ilosc gazu jak by pracowal na wolnych obrotach. W aucie z wtryskiem gazu sterowanym tym samym sterownikiem co wtryskiwacze benzyny (czyli bez dodatkoweko kompa gazu) podczas jazdy gdy hamujemy silnikiem wogule nie spalasz gazu identycznie jak jadac na benie w kazdym wtryskowym ukladzie zasilania.

Silniki z wtryskiem nie zuzywaja paliwa podczas hamowania silnikiem, wtryskiwacze nie podaja wtedy paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gdy hamujesz silnikiem w aucie gaznikowym i analogicznie w aucie wtryskowym wyposarzonym w instalcje 1 lub 2 gen silnik spala taka ilosc gazu jak by pracowal na wolnych obrotach.

to ciekawe :wesoly: . A czy może ktoś wie dlaczego tak się dzieje :?: Ja do tej pory byłem przekonany że jednak na wolnych obrotach mniej zuzywa gazu a tu taka niespodzianka. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Zciagajac noge z gazu jadac na biegu zamykasz przepustnice do tego samego poziomu do jakiego jest zamknieta gdy silnik pracuje na wolnych obrotach. Ot cala filozofia. Jedyna drobna roznica to taka ze w czasie jazdy na biegu i puszczenia gazu kola napedzaja silnik przez co podcisnienie w kolektoze spada wolniej co za tym idzie silnik nie reaguje jak przy wylaczeniu zaplonu (odczuwalne wyrazne hamowanie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja myślałem, że po puszczeniu gazu przepustnica się zamyka i ilość mieszanki jaka trafia do kolektora regulowana jest przez silnik krokowy, ale to tak tylko sobie myślałem :salut:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności