Skocz do zawartości

Kontrolka emisji spalin i kody błędów - co to oznacza?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.

Posiadam Opel Astra-G 2004 Y17DT Diesel.

Dzisiaj zapaliła sie kontrolka emisji spalin - pali się światłem ciągłym, nie miga. Zacząłem więc intensywnie szukać informacji w Internecie. Na forum dowiedziałem się wciskając jednocześnie pedał gazu i hamulca można odczytać kody błędów.

Odczytałem następujące kody błędów (X oznacza 10 mrygnięć):

X37X

1173

1125

X7X4

 

Rozszyfrowałem następujące kody:

P1125

- Za wysokie napiecie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania

- Za niskie napiecie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania

- Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

- Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 2 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki)

P1173

- Za wysoka temperatura silnika

 

Co pozostałe dwa oznaczają nie mam pojęcia. Wiecie może jak je rozszyfrować? Nie rozumiem też dlaczego wyświetla sie kod zbyt wysokiej temperatury silnika. Silnik jest zimny, a na dworze 5 stopni. Pół roku temu miałem wyciek z chłodnicy, czy może od tamtej pory mam ten błąd zapamiętany? Jeśli tak to jak kasować takie stare błędy?

 

Co sugerujecie? Co powinienem teraz zrobić? Te błędy i jeszcze ta świecąca się kontrolka emisji spalin.

Za wszelką pomoc z góry dziękuje.

Piotrek

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18741-kontrolka-emisji-spalin-i-kody-b%C5%82%C4%99d%C3%B3w-co-to-oznacza/
Udostępnij na innych stronach

10=0

wiec te bledy to

0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika "A"

0704 Włącznik pedału sprzęgła

 

10=0

wiec te bledy to

0370 Nieprawidłowy sygnał prędkości obrotowej silnika z czujnika "A"

0704 Włącznik pedału sprzęgła

i wszytsko jasne. Czujnik halotronowy dajacy impulsy do ECU o obrotach silnika- dosc czesto pada w tych isuzu- bylo juz nie raz na roznych forach

 

drugi bald to chyba wiadomo. Musisz wymontowac czyjnik na pedale sprzegla, prawdopodobnie sie zabrudzil- czesta usterka nietylko w oplu ale tez chyba jeszcze wiecej w vagach.

 

Odczytałem następujące kody błędów (X oznacza 10 mrygnięć):

zazwyczaj w takich przypadkach 10 oznacza 0 a wiec:

X37X=p0370 ;)http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27495&highlight=p0370

X7X4=p0704 ;)http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=12723&highlight=p0704 http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/arrow.gif http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=20074&highlight=p0704

 

+ http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/arrow.gif http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=8639&highlight=p0704

 

Nie rozumiem też dlaczego wyświetla sie kod zbyt wysokiej temperatury silnika. Silnik jest zimny, a na dworze 5 stopni. Pół roku temu miałem wyciek z chłodnicy, czy może od tamtej pory mam ten błąd zapamiętany?

nie wiem czy to twardy blad (taki co sie nie kasuje z pamieci) ale kontrolka ci sie dopiero zaswiecila wiec zakladam ze teraz blad sie pojawil (a ze pare na raz to oznacza ze sa one powiazane ze soba) blad moze sugerowac usterke w czujniku temperatury silnika, kabli od niego itp...

 

Witam,

To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.

do witania jest odpowiedni dzial...

 

Nie twardy blad tylko czy aktywny czy nie aktywny. Byl ale go nie ma.

 

Nie twardy blad tylko czy aktywny czy nie aktywny. Byl ale go nie ma.

mozesz mi wyjasnic roznice pomiedzy tymi bledami? bo ja nie kojarze

natomiast dla mnie blad twardy to taki ktory sam nie ulega skasowaniu po kilkunastu uruchomieniach auta w przeciwienstwie do miekkiego, i jedynie skasowanie go przez zlacze diagnostyczne jest mozliwe...

 

a to miales na mysli blad stały. No aktywny to znaczy ze usterka nadal jest i nie zostala usunieta-np blad poduszki jak przerwana jest tasma w kierownicy czy kabel przeciety pod siedzneiem. Np jak stoisz ( nie jedziesz a silnik pracuje) wykryjesz techem blad czujnika ABS i bediz episalo ze nie aktywny to go skasujesz. Z tym ze moze byc tak ze bedzie okej ale po kilku minutach jazdy czy dniach pojawi sie ponownie.

 

Gość Anonymous

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Tak myśle co sam jestem w stenie zrobić.

 

Myślałem, żeby odłączyć klemę na 10 secund i zobaczyć które z tych błędów sie znów pojawią. Co o tym myślicie?

 

Chciałbym też sam preczyścić lub wymienić czujnik pedału sprzęgła.

Czy wiecie jak on mniej więcej wygląda?

Domyślam się że jest gdzieś koło sprzęgła.

 

Odnośnie błędu P0370 doczytałem, że czasami pomaga czyszczenie styków od ECU preparatem kontakt60.

Czy wiecie gdzie mieści się ECU?

Czy wrazie czego ciężko samemu wymienić ten czujnik halotronowy dajacy impulsy do ECU o obrotach silnika?

 

Odnośnie P1125 jakie powinno być napiecie obwodu elektrozaworu ciśnienia ładowania i jak je sprawdzać?

 

Myślałem tez żeby sprawdzić jakoś czujnik odpowiadający za P1173 (temperatura silnika do ECU) . Czy wiecie może gdzie ten czujnik sie znajdue? Da sie go samemu wymienić?

 

Możecie polecić jakiś sprawdzony serwis Opla w Trójmieście?

Pewnie nie dam rady sam wszystkiego zrobić, ale zawsze warto spróbować i się czegoś nauczyć o swoim samochodzie.

 

Jeszcze raz dziękuje za wszelką pomoc.

 

Domyślam się że jest gdzieś koło sprzęgła.

pod pedalem sprzegla a nie kolo sprzegla ;)

 

masz linki do czytania o tych bledach

Kicaj byl na tyle cierpliwy ze poszukal za Ciebie

zagladales tam wogole ??

 

a to miales na mysli blad stały. No aktywny to znaczy ze usterka nadal jest i nie zostala usunieta-np blad poduszki jak przerwana jest tasma w kierownicy czy kabel przeciety pod siedzneiem. Np jak stoisz ( nie jedziesz a silnik pracuje) wykryjesz techem blad czujnika ABS i bediz episalo ze nie aktywny to go skasujesz. Z tym ze moze byc tak ze bedzie okej ale po kilku minutach jazdy czy dniach pojawi sie ponownie.

a wlasnie jak to jest w oplach, czy taki blad staly po usunieciu usterki sam zniknie po jakims czasie (po np 20- uruchomieniach) czy dopiero wykasowanie Techem ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności