Skocz do zawartości

Astra II 1,7 DTI - brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Póki co, kapituluję... Czekam na termin u speca od silników TDI/DTI, którego polecił mi znajomy z OCP. Może w poniedziałek uda mu się wygospodarować czas na moją Asterkę i werdykt będzie znany...

 

Dam znać jak będę wiedział co i jak.

 

Trzymajcie kciuki!

 

Dziennik wojenny, 25.03.2009 - Kolejny update:

Po diagnostyce u super speców - silnik zachowuje się jak najbardziej poprawnie ACZKOLWIEK od momentu osiągnięcia około 2200 obrotów - wcześniej straszliwie zmulony. Zalecenie: sprawdzić przepływkę a jak to nie pomoże to badać wtryski bo komp wskazał że dawkowanie paliwa jest poprawne, zgodnie ze standardami Oplowskimi.

 

A więc dzięki uprzejmości Kolegi z tegoż forum, udało mi się zdobyć super sprawny przepływomierz na próbę ale podczas przekładki okazało się że wąż za przepływomierzem jest zagięty pod opaską ergo szczelność wątpliwa. Po wymianie tegoż również, auto lepiej reaguje na niższych biegach i się "zbiera", niemniej jednak słabiej niż egzemplarz Kolegi. Jutro wykręcamy wtryski i sprawdzamy co z nimi.

 

Jeśli się okaże, że wtryski są OK, wymieniam tylko wąż od przepływomierza (teraz go zacisnąłem tak że dziury nie ma) i olewam temat - widocznie tak ten typ ma i już się chyba nauczyłem tym jeździć a jak uzbieram kasę to jeszcze chiptuning rozważamy i do widzenia.

 

Dam znać co i jak jak już złożymy dziada do kupy :)

 

 

[ Dodano: Pią Mar 27, 2009 16:23 ]

No mamy postęp w temacie ponieważ wykryliśmy problem - turbina działa ale nie pompuje! Trza regenerować...

 

[ Dodano: Pią Kwi 24, 2009 13:40 ]

Obeszło się bez regeneracji - nagar ze środka wywalony i turbinka chodzi. :)

 

Tak jak mówiłem na początku - demonem mocy on nigdy nie będzie ale przynajmniej juz jeździ przyzwoicie. :)

 

Pytanie: czy ktoś zapodawał chiptuning na takiej astrze? Warto w ogóle zająć się tym tematem? W sensie czy to doda asterce mocy na niższych obrotach, zanim turbina się załącza?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-184263
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 27
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

"Pytanie: czy ktoś zapodawał chiptuning na takiej astrze? Warto w ogóle zająć się tym tematem?"

 

Jestem właśnie po chipie w Master Tuning...

 

Moim zdaniem warto. Z 72 km mam 92 km, z 168 nm mam 208 nm i powiem Ci szczerze, że jest różnica. Szczególnie przy przyśpieszaniu w obrotach 2000-3000 nie poznaje swojego auta ??? . Zrobiło się "żywsze".

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-152899
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam następujący problem z oplem Astra II 1.7 DTI.

 

Przy przekroczeniu obrotów powyżej 2500 zapala się pomarańczowa kontrolka układu elektronicznego silnika i samochód traci moc. Badanie komputerowe wykazuje błąd zaworu ciśnienia doładowania. Wymiana tego zaworu, podobnie jak przepływomierza i oczyszczenie kolektora ssącego, nie dała efektów. Ostatni mechanik stwierdził, że na zawór dochodzi stałe napięcie, a powinno się zwiększać przy wyższych obrotach. Dlatego też wymienił sterownik silnika, ale i to nie pomogło.

 

I w ten oto sposób czwarty z kolei mechanik poddał się nie wiedząc co dolega mojej astrze. Może ktoś z was miał podobny przypadek, albo zna dobrego mechanika z okolic Płocka ??

 

Pozdrawiam,

tyczo

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-141305
Udostępnij na innych stronach

tyczo

 

Piszesz o stałym napięciu na zaworze ale chodzi Ci chyba o elektrozawór sterujący zaworem upustowym, którego to usterkę stwierdza układ diagnostyczny sinika.

Więc napisz co dokładnie zmieniałeś: zawór upustowy czy elektrozaworek sterujący :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-141115
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe usterki:

- czujnik cisnienia doladowania ( na kolektorze dolotowym) pokazuje cisnienie doladowania

-elektrozawor sterujacy podcisnieniem ktory wysterowuje zawor WG na turbinie i tymsamym cisnienie doladowania

-wezyki podcisnienia moga miec przetracie

-pompa vac daje za salabe cienienie

- okablowanie zarowno od czujnika cisnienia jak i elektorzaworka

- mozliwe ze inne podzespoly moga wywolywac te bledy momo ze sa sprawne te czesci bo sa ze soba powiazane. Mam tu na mysli egr, przeplywka, elektroniczny pedal gazu itp.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-141093
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak wyskakiwał mi błąd czujnika doładowania okazało się, że miałem zatkany katalizator. Wsadziłem strumiennicę i Asia już nie wykazywała tego błędu.Ale muli i ciężko się kręci.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18773-astra-ii-17-dti-brak-mocy/page/2/#findComment-140823
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności