Skocz do zawartości

Astra 2.0 DTI muli na zimny silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich .

 

Problem dotyczy Astry 2,0 DTI . Sprawdzana na techu2 (od zimnego silnika do rozgrzanego ) wszystkie paprametry w normie , spalanie w normie , rozruch silnika bez problemowy.

 

A teraz ów problem na zimnym silniku jeździ jakby był opalany węglem (oczywiście przyśpiesza ale trzeba mocno wdusic pedał gazu) ale wystarczy przejechać od 3 do 5 km (im zimniej na dworze tym dalej ) i silnik zachowuje sie jakby przybyło z 50 km . Wszystko wskazuje , że usterka jest ściśle związana z temperturą silnika tzn jak tylko osiągnie jakąś tam graniczną ( wskazówka temperatury jeszcze sie nie ruszy ) to auto jeździ. Był już u trzech mechanioli w tym 2 razy na techu 2 i żaden nie wiedział co to .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Być może nie zawsze jest to tak dokuczliwe, u mnie wystarczy (przynajmniej na razie) jak auto pochodzi "na luzie" ok. 1 minuty po odpaleniu. Jeśli ruszam od razu, opisany problem owszem występuje, ale zanika po przejechaniu kilkuset metrów, max. 1km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184741
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym to tloki nie sa jeszcze okragle i sa nieszczelnosci praktycznie na wszytskim( zawory itp) olej gesty i opor jest wiekszy, turbina tez nienagrzana inaczje sie zachowuje( ma wieksze opory) do tego swieczki grzeja jeszcz ejakis czas po odpaleniu auta( w oplu zdaje sie ze krócej ale w vw okolo 2-3 minut zalezy od kilku czynnikow) co stanowi duze obciazenie elektryczne i altek sie nie wyrabia. Swieczki ciagna pradu tyle co rozrusznik tyle ze rozrusznik ma impulsy i dlatego swiatla mrugaja a przy swieczkach tylko przygasaja i tyle. Mysle ze to efekt psychologiczny. Chyba ze masz tak zawsze jak odpalisz auto np w lato...?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184733
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wszystkich .

 

Problem dotyczy Astry 2,0 DTI . Sprawdzana na techu2 (od zimnego silnika do rozgrzanego ) wszystkie paprametry w normie , spalanie w normie , rozruch silnika bez problemowy.

 

A teraz ów problem na zimnym silniku jeździ jakby był opalany węglem (oczywiście przyśpiesza ale trzeba mocno wdusic pedał gazu) ale wystarczy przejechać od 3 do 5 km (im zimniej na dworze tym dalej ) i silnik zachowuje sie jakby przybyło z 50 km . Wszystko wskazuje , że usterka jest ściśle związana z temperturą silnika tzn jak tylko osiągnie jakąś tam graniczną ( wskazówka temperatury jeszcze sie nie ruszy ) to auto jeździ. Był już u trzech mechanioli w tym 2 razy na techu 2 i żaden nie wiedział co to .

Dlatego właśnie należy oszczędzać turbodiesle jak są zimne, łagodnie przyspieszać i nie forsować.Trzeba dac czas żeby olej sie rozgrzał i dotarł do turbiny i ja nasmarował dobrze. Jak tak dalej będziesz "mocno wduszał pedał gazu" na zimnym to turbinka szybko powie ci papa a i możesz sobie robić porządne rysy na gładzi cylindrów. Generalnie zanim zacznie się mocno wkręcać na wysokie obroty zaleca się przejechanie ok 3 km od momentu gdy wskaźnik temp osiągnie ~90stopni.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184722
Udostępnij na innych stronach

Nie no stefdeath, nie przesadzaj. Chodzi oto ze silniki z turbo nie mozna odrazu wsiasc i krecic ale jak pochodzi z 30-60 s to wystarczy. Kolektor moment i jest ciepły zeby nie powiedziec ze goracy. Duzo wazniejsze jest studzenie turbo po ostrej jezdzie ale po normalnej wcale praktycznie tego nie trzeba robic. Kuzyn ma seta alhambre 115 KM i ma nakulane ( wynik z wczorajszego dnia) 510 tys km- turbo oryginal i jak sciagalismy weze od IC to tylko wilgotne sa czyli jeszcze jest w miare okej ale sam powoli mysli nad regeneracja turbiny oraz wymiana koncowek na pompowtryskach. Wiekszosc ludzi wyskakuje z autami z padnietymi turbinami, wtryskami itp a przebiegi maja niepewne i tu moge byc prawie pewny ze za malo sobie dodaja do tych przebiegow bo zapewne maja po 500 tys wiecej jak na liczniku. gdzie te auta po 600 tys czy nawet milion. Okazuje sie ze w polsce to auta stoja a nie jezdza a zwlaszcza te sprowadzone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184692
Udostępnij na innych stronach

z fordami taka jest parwidlowosc: auta z CR jezdza kilometrami za granica, po 100k-200k km i wszystko (albo prawie wszystko) jest ok, takie auto przyjezdza do polski i po paru tygodniach na forum forda pojawia sie post "migajaca sprezynka" (w fordach informuje o bledzie zwiazanym z wtryskiwaczami), wiec jakosc paliwa tu chyba ma znaczenie.

nie mowie ze za granica paliwo jest super - ale srednio mowiac jest lepsze.

czyli dbac o auto, lac dobre paliwo nie katowac silnika i turbiny :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184685
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ja swojego autka nie katuje. Pisze bo mam porównanie z innymi dieslami i te dieselki opla do najzrywniejszych nie należą . Problem jest tak naprawdę u mojego znajomego ma auto z tym samym silnikiem co ja . Mam porównanie jak jeździ mój i jego jeździ gorzej tzn. tak jak opisałem troszkę za długo muli na zimnym motorze . Coś napewno szwankuje i nie chcę kolesiowi podpowiadać złego rozwiązania bo troszkę już u tych mechaników zapłacił.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184661
Udostępnij na innych stronach

to sprawdz jaka wersje oprogramowania macie, w sprawie grzania swiec...

jesli ma twoj kolega starsza to wytlumaczeniem mogloby byc wczesniejsze wylaczanie sie grzania swiec, byc moze jakis czujnik podaje zla temperature, ew. przestawienie kata zaplonu...

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/#findComment-184657
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności