wesol Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Sławek47, Dawaj zdjecia bo ja juz nie ma astry i może mnie pamiec mylic ale jedno wiem ze jak odlaczysz ten czujnik w zderzaku to swieczki beda grzac nawet jak na dworze jest+ 20 stopni a auto przed chwila bylo odpalane.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-184055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Sławek nie masz racji to jest ten czujnik i tylko w tym miejscu może być bo tylko tu jest najłatwiej zrobić kontakt tego czujnika z płynem chłodzącym W BENZYNKACH TAK JEST , żE PODOBNO JEST DRUGI a jak nie wierzysz to poprostu znajdź do 2.0 dti czujnik temperatury do ECU . Pomierzył mi go kumpel i mówi , że jest uszkodzony tzn podaje na pewno błędna temperaturę a tabelę producenta wynika , że ok -10 C ECU widział tą temperaturę i teoretycznie powinien wyrzucić błąd ale to jest jakiś elektroniczne gówienko , które robi coś jakby jakiś powiedzmy refresh lub jak on to nazywa próbkowanie (nie jest to zwyczajny termistor miałby tylko 1 przewód i mierzył by tylko opór do masy a ten ma podpięte jakby zasilanie i np, co 2 s powtarza pomiar czas tak strzeliłem bo nie wiem co ile ) i temperatura lekko sie wachała czyli tak naprawdę o kant tyłka ten cały nasz ECU , który wyrzuca błąd . I PODJADE Z KOLESIEM DO TYCH MECHANIOLI CO NIBY SPRAWDZALI TECHEM I SKOPIEMY IM TYłEK ALBO KAżEMY ZWRóCIć KASę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-184031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Sławek47, Dawaj zdjecia bo ja juz nie ma astry i może mnie pamiec mylic ale jedno wiem ze jak odlaczysz ten czujnik w zderzaku to swieczki beda grzac nawet jak na dworze jest+ 20 stopni a auto przed chwila bylo odpalane. Ja też nie mam Astry, ale w VB w tych silnikach (X20DTL/H) jest tak jak napisałem czyli czujnik jednopinowy w termostacie zmieniający rezystancję do masy i sterujący wskaźnikiem na desce i zaraz za nim dwupinowy informujący ECU.Skoro VB tak ma to w AH też tak powinno być bo to te same motorki przecież chyba że macie u siebie Y20DTH a tam nie widziałem czy jest to tak samo zrobione.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183970 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Dokładnie Y20 i na pewno jest jeden czujnik i na zegary i do ecu . Praktycznie zaraz koło termostatu .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Motory niby te same ale astryG maja wspome elektryczna a VB jeszcze od paska idzie do pompy naped. W astrze swoeje X20DTL mialem na termostaciue czujnik z wtyczka zdaje sie na 4 piny a napewno nie na jeden.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183727 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Czujnik w Y20DTH do ECU to ten tzw. 2 pinowy na termostacie. Piszę tzw bo tak naprawdę ma on 3 piny: - zasilanie +5 V - pomiar rezystancji - masowy Jego charakterystyka rezystancji w ujemnych temperaturach jest bardzo stroma w porównaniu z charakterystyką w temp dodatnich, więc układ jest bardzo wrażliwy na tzw. grzanie świec. Wesoł kiedyś pisałeś, że rzadko kiedy widziałeś, by asterka odpalała Ci świece - być może miałeś ten czujnik zrąbany Ja go już u siebie wymieniłem - i teraz po przejechaniu kilkuset metrów i wyłączeniu na parę minut silnika przy ponownym włączeniu świeczki grzeją. Po odłączeniu tego czujnika świece dłużej grzeją i po wystartowaniu silnika pojawia się check oraz alarm od elektronicznego układu chłodzenia silnika - wentylatory (od chłodnicy i klimy) wchodzą na maksymalne obroty, więc jest to na 100% czujnik od ECU Co do zamulenia silnika przez poprzedniego właściciela to fakt - sam tak miałem, ECU potrzebuje trochę czasu by nabrać wigoru!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 Wesoł kiedyś pisałeś, że rzadko kiedy widziałeś, by asterka odpalała Ci świece - być może miałeś ten czujnik zrąbany Tak tyle ze zadnych bladow nie bylo, Na ABComie tez parametry okej jak pamietam, a dwa tto to ze kontrolka tylko zapalala sie na ulamek sekundy przy temp otoczenia od 10 stopni w zwyz. Przy temp okolo 5 stop to sie zapalala na kilka sekund- cos kolo 4-5 s. Przy temp -2 juz okolo 10s a przy temp -20 to juz nie pamietam( malo takich temp bylo). Wiem jedno takie mrygniecie kontrolki na 1-2 sek nie podgrzewaja swieczek( robilem testy i wpinalem zarowke rownolegle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-182948 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 25 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2009 U mnie natomiast nawet jak na mgnienie oka spiralka mrugnie to świeczki grzeją. Jak spiralka nie mrugnie - zdarza się to w upalne dni - to wtedy świece nie grzeją.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-182935 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.