Skocz do zawartości

Astra 2.0 DTI muli na zimny silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Sławek47,

 

Dawaj zdjecia bo ja juz nie ma astry i może mnie pamiec mylic ale jedno wiem ze jak odlaczysz ten czujnik w zderzaku to swieczki beda grzac nawet jak na dworze jest+ 20 stopni a auto przed chwila bylo odpalane.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-184055
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Sławek nie masz racji to jest ten czujnik i tylko w tym miejscu może być bo tylko tu jest najłatwiej zrobić kontakt tego czujnika z płynem chłodzącym W BENZYNKACH TAK JEST , żE PODOBNO JEST DRUGI a jak nie wierzysz to poprostu znajdź do 2.0 dti czujnik temperatury do ECU . Pomierzył mi go kumpel i mówi , że jest uszkodzony tzn podaje na pewno błędna temperaturę a tabelę producenta wynika , że ok -10 C ECU widział tą temperaturę i teoretycznie powinien wyrzucić błąd ale to jest jakiś elektroniczne gówienko , które robi coś jakby jakiś powiedzmy refresh lub jak on to nazywa próbkowanie (nie jest to zwyczajny termistor miałby tylko 1 przewód i mierzył by tylko opór do masy a ten ma podpięte jakby zasilanie i np, co 2 s powtarza pomiar czas tak strzeliłem bo nie wiem co ile ) i temperatura lekko sie wachała czyli tak naprawdę o kant tyłka ten cały nasz ECU , który wyrzuca błąd . I PODJADE Z KOLESIEM DO TYCH MECHANIOLI CO NIBY SPRAWDZALI TECHEM I SKOPIEMY IM TYłEK ALBO KAżEMY ZWRóCIć KASę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-184031
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek47

Sławek47,

 

Dawaj zdjecia bo ja juz nie ma astry i może mnie pamiec mylic ale jedno wiem ze jak odlaczysz ten czujnik w zderzaku to swieczki beda grzac nawet jak na dworze jest+ 20 stopni a auto przed chwila bylo odpalane.

Ja też nie mam Astry, ale w VB w tych silnikach (X20DTL/H) jest tak jak napisałem czyli czujnik jednopinowy w termostacie zmieniający rezystancję do masy i sterujący wskaźnikiem na desce i zaraz za nim dwupinowy informujący ECU.

Skoro VB tak ma to w AH też tak powinno być bo to te same motorki przecież chyba że macie u siebie Y20DTH a tam nie widziałem czy jest to tak samo zrobione. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183970
Udostępnij na innych stronach

Motory niby te same ale astryG maja wspome elektryczna a VB jeszcze od paska idzie do pompy naped. W astrze swoeje X20DTL mialem na termostaciue czujnik z wtyczka zdaje sie na 4 piny a napewno nie na jeden.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183727
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Czujnik w Y20DTH do ECU to ten tzw. 2 pinowy na termostacie.

Piszę tzw bo tak naprawdę ma on 3 piny:

- zasilanie +5 V

- pomiar rezystancji

- masowy

Jego charakterystyka rezystancji w ujemnych temperaturach jest bardzo stroma w porównaniu z charakterystyką w temp dodatnich, więc układ jest bardzo wrażliwy na tzw. grzanie świec.

 

Wesoł kiedyś pisałeś, że rzadko kiedy widziałeś, by asterka odpalała Ci świece - być może miałeś ten czujnik zrąbany :wesoly:

Ja go już u siebie wymieniłem - i teraz po przejechaniu kilkuset metrów i wyłączeniu na parę minut silnika przy ponownym włączeniu świeczki grzeją.

 

Po odłączeniu tego czujnika świece dłużej grzeją i po wystartowaniu silnika pojawia się check oraz alarm od elektronicznego układu chłodzenia silnika - wentylatory (od chłodnicy i klimy) wchodzą na maksymalne obroty, więc jest to na 100% czujnik od ECU

 

Co do zamulenia silnika przez poprzedniego właściciela to fakt - sam tak miałem, ECU potrzebuje trochę czasu by nabrać wigoru!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-183488
Udostępnij na innych stronach

Wesoł kiedyś pisałeś, że rzadko kiedy widziałeś, by asterka odpalała Ci świece - być może miałeś ten czujnik zrąbany ???

Tak tyle ze zadnych bladow nie bylo, Na ABComie tez parametry okej jak pamietam, a dwa tto to ze kontrolka tylko zapalala sie na ulamek sekundy przy temp otoczenia od 10 stopni w zwyz. Przy temp okolo 5 stop to sie zapalala na kilka sekund- cos kolo 4-5 s. Przy temp -2 juz okolo 10s a przy temp -20 to juz nie pamietam( malo takich temp bylo). Wiem jedno takie mrygniecie kontrolki na 1-2 sek nie podgrzewaja swieczek( robilem testy i wpinalem zarowke rownolegle.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-182948
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

U mnie natomiast nawet jak na mgnienie oka spiralka mrugnie to świeczki grzeją. Jak spiralka nie mrugnie - zdarza się to w upalne dni - to wtedy świece nie grzeją.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18791-astra-20-dti-muli-na-zimny-silniku/page/3/#findComment-182935
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności