Skocz do zawartości

2.0 DTL brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Tekst jest troche przydługawy ale chciałem dokładnie opisać co i jak ;)

 

Mianowicie od jakiegoś czasu mam problem z swoja asterka. Gdzieś z 3 - 4 tygodnie temu były wymieniane filtry oraz olej. Gdzieś tak tydzień po tym zauważyłem, ze samochód stracił moc ( max 130km/h przyspieszenie bardzo słabe ). Zrobiłem diagnostykę i wyskoczył zawór EGR do czyszczenia. Jakoś na drugi dzień EGR został wyczyszczony ale po wszystkim samochód przestał palić ( a EGR raczej nie ma wpływu na odpalanie ? ). Gdy już odpaliliśmy jeden z zaworów sterujących http://photos02.allegroimg.pl/photos/oryginal/514/60/62/514606269 strasznie turkotał, miałem jeden w zapasie wymieniłem go i samochód ożył ( powrót mocy ). Jednak gdy odpaliłem go rano znów był strasznie mulasty i podczas jazdy zapalała się kontrolka check engine ( po odpaleniu nic, potem po jakimś czasie kontrolka się zapalała w granicach 2000 - 2500 obrotów, a powyżej 2500 gasła, samochód mulił jeszcze bardziej ). Gdzieś wyczytałem, że należy odłączyć masę aby wykasować miękkie błędy. Pomogło kontrolka przestała się pokazywac ale wrócił problem z odpalaniem i do tego mały bonus podczas odpalania kontrolka paliwa zaczyna wariowac ( skacze od zera do połowy baku ), zaczyna kopcić na szaro i jak juz prawie odpala dodam gazu na chwile to zaczyna sie dławić i gaśnie. Zauważyłem, ze jak samochód stoi z górki silnikiem w dół to odpalam na raz.

 

I tu moje pytanie. Co to może być ?

 

rok 2002, przejechanie 130tys. , wymieniana pompa vacuum, silnik 2.0 DTL 74kW.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/
Udostępnij na innych stronach

Gość Sławek47

Skoro po postoju silnikiem w dół odpala lepiej to to wskazywałoby na zapowietrzanie się układu paliwowego.

Podejrzewam że spadki podciśnienia w układzie też masz - jaki kod błędu zasugerował Ci czyszczenie EGR'a i jakie błędy masz teraz?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/#findComment-184789
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Czy czyściłeś także kolektor dolotowy ;) - jak tak to narobiłeś sobie dodatkowych kosztów 200 - 400 zł. Nieumiejętne przykręcanie przewodów wysokociśnieniowych - gumowe uszczelnienia dostały po d.

Tak czy owak - zainteresuj się przelewami z wtrysków a potem trawersami.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/#findComment-184787
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Skoro po postoju silnikiem w dół odpala lepiej to to wskazywałoby na zapowietrzanie się układu paliwowego.

Podejrzewam że spadki podciśnienia w układzie też masz - jaki kod błędu zasugerował Ci czyszczenie EGR'a i jakie błędy masz teraz?

P0400 ( z tego co pamiętam ) w każdym razie gośc po diagnostyce powiedział mi, ze wyczyszcze EGR i będzie śmigać . Teraz ( po odłaczeniu masy na 5 minut ) błędów nie mam żadnych.

 

Czy czyściłeś także kolektor dolotowy :beer: - jak tak to narobiłeś sobie dodatkowych kosztów 200 - 400 zł. Nieumiejętne przykręcanie przewodów wysokociśnieniowych - gumowe uszczelnienia dostały po d.

Tak czy owak - zainteresuj się przelewami z wtrysków a potem trawersami.

Nie kolektor dolotowy pozostał nieruszany, jedynie EGR był czyszczony. Właśnie kilka osób już sugerowało mi lejące wtryski http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/cwaniak.gif

 

Dzięki za wasze opinie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/#findComment-184589
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, ze jak samochód stoi z górki silnikiem w dół to odpalam na raz.

moze ci sie zapowietrza, dla pewnosci sprawdzilbym miejsca gdzie byly ruszane przewody paliwowe i odpowietrzyl...

 

Właśnie kilka osób już sugerowało mi lejące wtryski

...

na lejace wtryski najpierwsza metoda to proba przelewowa zwana rowniez przelewami z wtrysków

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/#findComment-184469
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Ok dziękuje wam panowie :lol: sprawa okazała się nazbyt prozaiczna :lol:

stare wężyki od powrotu z wtryskiwaczy ( tam koło kolektora dolotowego ) możliwe, że podczas czyszczenia egr przez nieuwagę naruszyłem i tak już stare wężyki i dlatego przestał palić. Teraz pali jak nówka :lol:

 

Pozostaje jedynie problem z brakiem mocy. Mianowicie po wymianie tych wężyków podjechałem na stacje zalałem pół baku i moc powróciła, jednak po 30 minutach jazdy i postoju ok. 15 minut samochód znów nie ma mocy. Wężyki od podciśnień zostały wyczyszczone, wszystko sprawdzone 3 razy czy nie łapie lewego powietrza. Samochód po nagrzaniu się chodzi jakby lepiej ale to jeszcze nie to.

I tu moje pytania:

1. Czy to bardzo źle, że na końcówkach wężyków ( chodzi o te małe zawory koło akumulatora ) od podciśnienia zawsze jest trochę oleju ?

2. Jakie obroty powinien wskazywać obrotomierz zaraz po odpaleniu samochodu.

 

Nie jestem zbyt zagłębiony w arkana mechaniki, więc jeśli coś jest niejasne mogę wrzucić zdjęcia o co mi dokładnie chodzi.

Z gory dziękuję :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18802-20-dtl-brak-mocy/#findComment-183838
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności