Skocz do zawartości

Astra II 1,7 cdti problem z odpalaniem


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich! chcialem odnowic ten stary temat gdyz doskonale opisuje moja przypadlosc a nie zostal rozwiazany? ma ktos jakies pomysly z czym to moze byc powiazane?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli to CDTI to:

1. Sprawdzic przepustnicę- po przekręceniu zapłonu nie powinna być całkowicie zamknięta ( zdjąć przewód gumowy idący od intercoolera i obserwować zachowanie przepustnicy po włączeniu zapłonu-wymagane 2 osoby).

2. Po dłuższym postoju nieszczelny zawór bezpieczeństwa na CR rozładowuje ciśnienie paliwa - konieczne podłączenie podczas rozruchu do kompa i sprawdzenie ciśnienia paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki sam problem raz na 5 uruchomień silnika nie załapaie od razu a w pozostałych 4 przygasa(obrotomierz spada by po sekundzie wrócić edo normalnych obrotów jałowych) czasmi dchodzą do tego lewe obroty w czasie jazdy na 2, 3 biegu. Czy może być to wina przepustnicy??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz jaki masz model silnika bo to istotne. Ale generalnie można bez problemu zrobic to samemu. Gorzej będzie z dostępnościa części na rynku a z uzywkami różnie to bywa. Jakby co to mogę spróbować załatwić- kontakt na PW.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość gregoro

no to widzę jest nas więcej zmagających się z tym problemem. U mnie panowie jest podobnie,. Jak jest zimny silnik to pali od razu, ja już się przejadę kawałek niestety trzeba go kręcić. Byłem na komputerze i żadnych błędów nie ma. wymieniłem filtr powietrza i filtr paliwa, posprawdzałem bezpieczniki itp po za tym auto nie traci mocy ani nie falują obroty. Ktoś doradzi co możne mieć winę?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam wszystkich , panowie mam problem z swoją asterką ,od jakiegoś czasu zaczęło jej coś dolegać napoczątku zaświecała mi kontrolka "samochodzik z kluczykiem i auto niechciało odpalać po diagnozie w warsztacie samochodowym został wymieniony zawór ciśnienia na pompie wysokiego ciśnienia problem ustąpil na dwa tygodnie,ale zaczął sieproblem z odpalaniem silnika gdy był ciepły trzeba było kręcić z4-6m razy żeby odpalił,czasami na zimnym również za 2-3 razem,dodam że krecęnie sinikiem za każdym razem po kilkanaście sekund ,pojechałem do serwisu opel szpot w poznaniu zdiagnozowali że do wymiany jest pompa wysokiego ciśnienia bo niby siadł właśnie ten zawór który notabene 2 tygodnie temu został wymienionyale w/g nich ten zawór osobno nie występuje i oni proponują mi pompe w cenie 5,8 tyś.zł z promocją do 3,7 tys.zł oczywiście podziękowałem ,zawiedzony pojechałem do domu ,wykręciłem ten czujnik przeczyściłem założyłem ,wymieniłem f.paliwa ,odpowietrzyłem na rurkach dochodzących do pompowtryskiwaczy i astra zaczęła odpalać normalnie na zimno i na ciepło , ale po kilku dniach znowu to samo , pojechałem do mechanika na komputer -diagnoza błąd P1230 i P0487 jeden błąd to niby czujnik na listwie złe napięci a drugi to złe nastawy przepustnicy ,dał mi środek do mycia przepustnicy ,wymontowałem ją umyłem z osdu który wniej był i złożyłem spowrotem , samochód niby trochę żwawiej się zachowuje ale problem z odpalaniem pozostał ,dodam jeszcze że od momentu w którym to się zaczęło zaobserwowałem że po dłuższej spokojnej jeżdzie obroty silnika bardzo powoli schodzą z 1000 do ~850 a na postoju gdy dodam gazu to odrazu spadają do ~ 850 .dodam jeszcze że mechanik u którego byłem na komputerze mówił że czasami może lać któryś pompowtrysk ale komputer tego nie wykrywa tylko w następstwie tego podaje właśnie te dwa błędy .panowie podpowiedzcie coś ,bo te odpalnie już mnie bardzo irytuje . za wszelkie podpowiedzi będe bardzo wdzięczny :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie, sugestia co do rozwiazania problemu już padła kilka postów wcześniej:

 

Jeśli to CDTI to:

1. Sprawdzic przepustnicę- po przekręceniu zapłonu nie powinna być całkowicie zamknięta ( zdjąć przewód gumowy idący od intercoolera i obserwować zachowanie przepustnicy po włączeniu zapłonu-wymagane 2 osoby).

2. Po dłuższym postoju nieszczelny zawór bezpieczeństwa na CR (pressure limiter) rozładowuje ciśnienie paliwa - konieczne podłączenie podczas rozruchu do kompa i sprawdzenie ciśnienia paliwa.

 

Można jeszcze tylko dodać, że w silnikach 100KM i 125KM do odpalenia samochodu konieczne jest uzyskanie minimalnych obrotów rozruchu. Jeśli rozrusznik nie kręci zbyt dobrze to moduł sterujący nie pozwoli na odpalenie silnika. Jest to zabezpieczenie przed uszkodzeniem kola dwumasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności