Skocz do zawartości

jak dbać o diesela 2.0/2.2


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

jestem na świeżo po zakupie i szczerze przyznam, że nie mam dużego doświadczenia z dieslami więc proszę o kilka prostych porad.

Przeczytałam, że po odpaleniu zimnej Astry trzeba poczekać (ile?) i nie podnosić obrotów silnika ponad 1k. Z kolei ponoć po trasie przed wyłączeniem warto poczekać chwilkę (ile?) w trosce o turbo(?)

Ponoć olej zawsze powinien trzymać górny kraniec na bagnecie i regularnie trzeba wymieniać filtry (co ile jakie?).

 

I najważniejsze - co robić by uniknąć problemów z nieszczęsną pompą o której tyle się pisze?

 

 

z góry dzięki ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Przeczytałam, że po odpaleniu zimnej Astry trzeba poczekać (ile?) i nie podnosić obrotów silnika ponad 1k

pierwsze slysze, z reguly powinno sie ruszyc zaraz po odpaleniu (bo wtedy silnik szybciej sie nagrzewa) ale bez przesady ze sprintem, spokojnie, majestatycznie z obrotami nie za wysokimi (niektorzy twierdza ze do zalaczenia turbiny, inni ze 2000 obr/min a ja jezdze do 2400 obr/min)

 

Z kolei ponoć po trasie przed wyłączeniem warto poczekać chwilkę (ile?) w trosce o turbo(?)

tak turbina jest smarowana i chlodzona olejem silnikowym. nagle zatrzymanie pompy oleju powoduje brak chlodzenia turbiny przy bardzo wysokich obrotach lopatek turbiny = prawdopodobne zniszczenie lopatek turbiny (zatarcie) ale i z tym nie ma co przesadzac, jesli jedziesz powoli w miescie, i dojezdzasz spokojnie na parking, oraz auto nie bylo forsowane 10-15s na wolnych obrotach wysdtarczy zeby turbina zwolnila, natomiast jesli to autostrada i szalejesz to odczekalbym 1-2 min, ja zawsze odczekuje do konca nastepnej piosenki ;) czyli jakies 5 min :urodziny:

 

Ponoć olej zawsze powinien trzymać górny kraniec na bagnecie i regularnie trzeba wymieniać filtry (co ile jakie?).

 

olej powinien byc pomiedzy min i max, ale wiadomo ze problemy z czujnikiem cisnienia oleju powoduja ze lepiej byc blizej max niz min (ale nie przekraczac max) filtry zgodnie z harmonogramem, czasem lepiej czesciej filtr powietrza paliwa (albo odlac wode) wiltr kabinowy wg uznania... jesli ci nie przeszkadza...

 

 

I najważniejsze - co robić by uniknąć problemów z nieszczęsną pompą o której tyle się pisze?

nie jezdzic??

na to nie ma reguly, kazdego chyba to spotka, innych wczesniej innych pozniej, lac dobre nie zasyfione paliwo, dbac o auto nie wyjezdzac paliwa do konca baku...

 

chyba tyle :urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-179032
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

dzięki za odp. ;)

 

a jaki jest harmonogram wymiany filtrów dla tych silników?

 

doczytałam że co 15 000 km warto wzbogacać paliwo specyfikiem - jakim?

paliwo które będę tankować to BP ULTIMATE (jest ok?)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-179022
Udostępnij na innych stronach

hm... Ja lałem stp do diesla i czyszczenia wtrysków, lałem paliwo na bp, orlenie albo shellu (nigdy od rycha) a pompa i tak klękła i tak... :urodziny: Mówią że kierowcy opli dzielą się na tych co już regenerowali pompę i na tych co dopiero będą regenerować ;)

Jeśli chodzi o harmonogram wymian... Ja zmieniam co 10 tys km olej i filtr oleju, a co dwie zmiany filtr powietrza i paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-179015
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Powiem tak śmieszą mnie trochą te rozgrzewania silnika na postoju, lub 5km. bez przekraczania 2000 obr.Czy też studzenia turba 5min.:D > DTLem z 2000 r. zrobiłem 450 tys. km. Jazda normalna jak na benzynie żadnych problemów z silnikem Co 20 tys. wymiana wszystkich filtrów (powietrza co 10) orginały lub KNECHTa no i dobre paliwo SCHELL lub BP te droższe igdyby nie zeszłoroczny dzwon pewnie nadal bym nią śmigał Pozdrawiam,

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-178914
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

to jeszcze takie techniczne pytanie:

 

jakie zakresy obrotów są optymalne dla odpowiednich biegów?

tzn kiedy zmieniać bieg?

bo patrzę na obrotomierz i często mam sporo poniżej 2k i silniczek ładnie pracuje (nic nie buczy) ale zastanawiam się czy to nie zbyt mało, czy nie uszkodzę tym jakiegoś układu?

 

może pytanie nieco infantylne ale bardzo mi się przyda ta wiedza więc jeśli ktoś chciałby się rozpisać :(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-176243
Udostępnij na innych stronach

To zależy od stylu jazdy Ja jeśli jadę spokojnie przyspieszam powoli przy ok. 2tys. wrzucam wyższy bieg. Wtedy jazda na wyższym biegu zaczyna się od ok. 1,5 tys. obr. i jest ok. Ale przy ostrej jeżdzie gdy wciskamy gaz do oporu Jazda poniżej 2tys. to przeciążanie silnika Ja w takim wypadku przeciągam biegi do 3 a a nawet 4 czy 5tys. A co do obr. optymalnych to chyba 2-3tys. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-176216
Udostępnij na innych stronach

czyli dolna granica do redukcji to ok 1.5?

i czy spokojnie jadąc pomiędzy 60-90 km/h obroty poniżej 2k (1.6k-1.8k) są ok?

 

bo z tego co zrozumiałam niskie obroty -- ok ale spokojnie je podnosimy, tak?

 

jakie obroty do ekonomicznej jazdy po mieście i po trasie?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-176206
Udostępnij na innych stronach

Mówią że kierowcy opli dzielą się na tych co już regenerowali pompę i na tych co dopiero będą regenerować :(

mowisz o tych Y19DT...

a dla Z19DT... bedzie przed i po wymianie dwumasy i pompy :D

 

jakie zakresy obrotów są optymalne dla odpowiednich biegów?

napewno nie mozesz jezdzic ponizej 1000 obr/min a co do obrotow - jak troche pojezdzisz i wyczujesz auto to nie bedziesz zmieniala biegow metoda "na obrotomierz" tylko "na sluch", sama wyczujesz kiedy auto ma za niskie obroty i przez to maly moment obrotowy - tak ze "nie ciagnie", inaczej jest z gorki inaczej pod gorke, w moim silniku to spokojnie jechac i przyspieszac mozna juz od ok 1500 obr/min

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-176152
Udostępnij na innych stronach

Zezdzimy tak: W miare spoko jazda to od 2000 do 3000 tys obr. Jak chcemy troszke żwawiej to tez tak od 2 do 3,5 tys i styka. Nie ma co zamulac auta. coprawda 2.0 nie ma zmiennej geo ale 2.2 juz tak i szkoda zapychac turbiny. Ja tam nie zamulalem swojej a teraz golfa w tdi tez nie zamulam a nawet jeszcze bardziej cisne gdzie sie tylko da. Nie mowie ze rozwijam jakies duze predkosci ale po miescie to nie tak łatwo mnie złapać. Zarowno aśka jak i gofr miewaja sie dobrze a ze conieco sie znam na mechanice i sam sobie podpinam autko pod kompa to wszelkie parametry mialem monitorowane. Zadnych problemow nie mialem z AG.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19367-jak-dba%C4%87-o-diesela-2022/#findComment-176143
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności