Gość Anonymous Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Witam. Posiadam Astre 1.7 TD - 68 KM. Chciałbym jednak troszkę podnieść moc silniczka, jednak w taki sposób, aby nie zmniejszyć dyrastycznie jego żywotności i nie zwiększyć awaryjności. Jakie mam możliwości z tym silnikiem? Jakie ceny? Dodam, że szukałem na forum ale mało co znalazłem, a jestem nwoym posiadaczem Opla więc też niewiele wiem sam. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ciekawi mnie odwiecznie ten aspekt zmniejszania zywotnosci itp. Skad to sie bierze ten mit?? Pewnie ze pewne czesci sie moga sypnac duzo szybciej ale jak bedziesz mocno ekspoloatowal auto. Jak podniesiesz cisnienie na turbinie duzo ponad to co moze zniesc bez jej wymiany na wieksza to co sie dziwic ze padne po kilkudziesieciu tys km. Powoiem ci jedna w tym silniku niezawiele zrobisz. Satry kibel i tyle i jeszcze ma ograniczenia w postaci elektroniki no i małej wydajnosci ukladu wtryskowego. Moc sie bierze z podlania paliwem to po pierwsze i to stanowi problem w tym silniku jak i pozostalych oplowskich. Turbo sie wyrobi na duzo wieksza moc wiec jego nie trzeba ruszac. Niestety ale do opla chyba nie ma wtryskow wydajnieszych( trzeba by sprawdzic) no i pytanie czy pompa by byla w stanie podac tyle paliwa. Do tego wszystkiego potrzebna jeszcze korekta softu a to juz koszty sie robia dosc duze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 to nie jest do konca mit, po prostu pewne elementy zostaly wykonane z slabszych materialow - wytrzymuja taka moc jaka jest w aucie ale juz zwiekszenie powoduje szybsze zuzycie. przyklademn jest np dwumasa - ta seryjnie montowana w silnikach Z19DT... najszybciej pada w 150KM silnikach... wiadomo ze "silnik jest zbudowany z zapasem mocy" ale to przede wszystkim chodzi o: bilans cieplny silnika (bloku), spasowanie elementow... osprzet juz nie musi byc najwyzszej klasy...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177344 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Iron Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Witam.Też mam samochód z tym silnikiem i patrzyłem na możliwości tuningu( bo w wersji fabrycznej tj. 68 koni to jest nieporozumienie , zero dynamiki itp itd).Wiele się nie zwojuje ale zawsze coś.Zaglądnij na stronę V-tech http://vtech.pl/ albo Czakramu http://www.czakram.pl/ w zakładce "czakram tuning" ,może coś tam znajdziesz dla siebie(zdaje się są tam wykresy mocy po tuningu dla tego silnika).A przy okazji składam wszystkim użytkownikom forum Opla(oraz Alfa Romeo http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif) życzenia spokojnych i zdrowych świąt Wielkanocnych. Pozdrawiam Wojtek   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177330 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 CO do padania czesci to bardzo duzo zalezy od kierownika oraz od tego jak auto zostalo zrobione( zestrojone) Dwumasa pada bo ludzi enie umieja jezdzic a jeszcze do tego spora czesc pseudo tunerow nie umie dobrze zachipowac auto( dobrze zestroic). Nie bede sie rozpisywal tylko polecam forum mastersa gdzi emozna sie dowiedzic sporo rzeczy o tuningu. Wracajac do podkrecania silnika jak w temacie to niestety ale nie da sie za wiele z niego wycisac. Do opla nie ma akcesoriow tuningowych podnaszacych moc a i ten silnik nie jest zbytnio rozwojowy wiec nie ma sensu w nim dlubac. 1.9 TDI jest okolo 20 rodzajow i tam ludziska delikatnym tuningiem podnosza moc o 40KM, dwa trzy razy tyle a nawet siegaja wynkow ponad 300 KM. Dlubniecie takie co podniesie moc o 30-40 KM w wiekszosci przypadkow nie wymaga wymiany polowy gratow a jedynie wymiany wtryskow oraz korekty oprogramowania. Z takiego silnika jak ja mam (110 KM) wymian wtryskow ( na 216) powoduje zwiekszenie mocy do 135KM a zmiana jeszcze oprogramowania( chip) zwiekszy do 160-165KM. Samym chipem zyskamy tylko 25 KM. Oczewiscie mozna isc dalej i wymienic turbine na taka od ASZ albo ARL( 130 150KM) albo jakas hybryde jeszcze wieksza, IC ( zmiana na FMIC) wtryski 230 oraz pompa 11mm i mamy 200 KM przekroczone bez niczego ale wymagana jest juz wymiana sprzegla. Mozna sie juz bac o skrzynie, poloski i jeszcz epolowe gratow. Jednak to juz jest dosc duza moc i kazdy normalny liczy sie z tym ze taki silnik dlugo nie pociagnie no chyba ze go zrobi naprawde profi. Sa TDI z moca 290 czy nawet 311KM ale maja juz wtryski 270 do tego wtrysk podtlenku azotu i gazu oraz natryski wody albo CO2 na IC ale to juz bryki na sciganie sie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177217 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Dwumasa pada bo ludzi enie umieja jezdzic a jeszcze do tego spora czesc pseudo tunerow nie umie dobrze zachipowac auto( dobrze zestroic) zgadza sie, ale to nie zmienia faktu ze przed wszystkim dwumasy sa zle robione na takie momenty...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Nie! Poprostu dwumasa nie lubi jak sie ja traktuje duzym momentem na niskich obrotach. Wszystko ma swoja wytrzymalosc i np ja w swoim AHF-ie mam 230 Nm a dwumasa wytrzyma spokojnie podkrecenie do 330-340 Nm jednak jak bede jezdzil katujac silnik na 3 i 4 biegu na obrotach 1500-1800 to ja zajezdze nawet seryjnym softem. Po to producent zrobil nawet oszczedzanie dwumasy przy rozruchu zeby jak najmniej dostawala po tyłku a to ze uzytkownik nie potrafi sie obchodzic z autem to inna sprawa. Jak mi padnie dwumasa to zmienie na jednomas z nowym dociskiem, tracza za 500 zl i bede mial spokój na caly zywot auta. Wierze ze w 1.9 CDTI dwumas ma tez spory zapas odpowiednio do mocy i momentu silnika. Tak ogolnie to jeszcze dodam ze fachman od chipowania tez zrobi odpowiedni soft tak zeby auto mialo max moment od obr 2500 a nie od 1800 i wtedy nasze autko tez bedzie smigac dlugo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177137 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Z takiego silnika jak ja mam (110 KM) wymian wtryskow ( na 216) powoduje zwiekszenie mocy do 135KM a zmiana jeszcze oprogramowania( chip) zwiekszy do 160-165KM. W większości masz rację, ale co do zdania powyżej się nie zgodzę. Zdrowe 165KM, to przy większej turbinie a nie seryjnej ASV. Wiem, co mówię, bo miałem "czwórkę", zakładałem 216tki i ARL.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177082 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2009 1.7 TD - 68 KM.Jesli mowisz o x17dtl w Astrze F to mozesz sie cieszyc i mozna podniesc moc o bezpieczne 10-15KM na dupohamowni kosztem srubokreta, klucza oczkowego, manometru i zaworka MBC. Jesli masz to w Astrze G to jest gorsza sprawa i nie ma co sie rozpisywac dalej na ten temat (komputer).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Z takiego silnika jak ja mam (110 KM) wymian wtryskow ( na 216) powoduje zwiekszenie mocy do 135KM a zmiana jeszcze oprogramowania( chip) zwiekszy do 160-165KM. W większości masz rację, ale co do zdania powyżej się nie zgodzę. Zdrowe 165KM, to przy większej turbinie a nie seryjnej ASV. Wiem, co mówię, bo miałem "czwórkę", zakładałem 216tki i ARL. Wierz mi ze z ASV i z AHF z seryjnych 110 KM po zmianie wtryskow na 216 i programie wyjdzie okolica 160 KM. Ja tam moca sie nie podniecam tylko Nm i tu by skoczyly z 230 na 300-330 czyli znaczaco. Zmiana turbo od ASZ moze spowodowac podejscie do 180 KM albo nawet i mniej a z racji tego ze wciaz jest pompa 10 mm ktora juz sie nie wyrabia. Moc sie bierze z paliwa jak to mawia @cowboy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/#findComment-177044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.