kicaj Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Wszystko ma swoja wytrzymalosc i np ja w swoim AHF-ie mam 230 Nm a dwumasa wytrzyma spokojnie podkrecenie do 330-340 Nm jednak jak bede jezdzil katujac silnik na 3 i 4 biegu na obrotach 1500-1800 to ja zajezdze nawet seryjnym softem. Po to producent zrobil nawet oszczedzanie dwumasy przy rozruchu zeby jak najmniej dostawala po tyłku hmm sam sobie zaprzeczasz, ale auto jest dla zwyczajnego uzytkownika ktory nie pamieta ze 1500 obr/min jest szkodliwe dla czegosc tam w silnik o czym nawet pojecie nie ma... uwazam ze ta dwumasa jest za slaba dla 150KM, a przeciez moment pomiedzy 120 a 150 km jest niewiele rozniacy sie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-177042 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Z takiego silnika jak ja mam (110 KM) wymian wtryskow ( na 216) powoduje zwiekszenie mocy do 135KM a zmiana jeszcze oprogramowania( chip) zwiekszy do 160-165KM. W większości masz rację, ale co do zdania powyżej się nie zgodzę. Zdrowe 165KM, to przy większej turbinie a nie seryjnej ASV. Wiem, co mówię, bo miałem "czwórkę", zakładałem 216tki i ARL. Wierz mi ze z ASV i z AHF z seryjnych 110 KM po zmianie wtryskow na 216 i programie wyjdzie okolica 160 KM. Ja tam moca sie nie podniecam tylko Nm i tu by skoczyly z 230 na 300-330 czyli znaczaco. Zmiana turbo od ASZ moze spowodowac podejscie do 180 KM albo nawet i mniej a z racji tego ze wciaz jest pompa 10 mm ktora juz sie nie wyrabia. Moc sie bierze z paliwa jak to mawia @cowboy Zdrowych 160KM bez zmiany turbiny nie wyciągniesz. A co do 180KM to tylko po wymianie IC i 230tkach. Program zapewne można taki jak mówisz ustawić, ale to już jednoznaczne z zarżnięciem silnika, sprzęgła, skrzyni itp. do ok. 145 KM potrzebujesz tylko końcówki 205 (takie ma 110KM fabrycznie) lub lepiej 216 + program; do 150-160 KM potrzebujesz mocniejsze turbo (ARL/ASZ, wtryski 216 + program); powyżej 160 KM potrzebujesz tak naprawdę już FMIC, turbo, końcówki 230, pewnie sprzęgło, program, dobrze jakbyś dał chłodnicę od ARL. Nie sztuka wgrać program... sztuka mądrze i z głową to zrobić. Więc niektórych pseudo-domowych tunerów należałoby przekreślić. Co do momentu, to tak jak mówisz bardzo ważne i dorzucenie koksu z dołu jest zabójcze. Z kolei przesadzone parametry, to już chmura dymu za samochodem i nawet przeglądu auto nie przejdzie Pozdrawiam i gratuluję dobrego wyboru marki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-177030 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 wtryski 230 na pompie 10mm to raczej za wiele niepodleja. Do 216 jeszcze sobie da rade ale cos wiecej to juz musi byc pompa od automata 11mm. Co do mocy i momentow to podaje takie jak chlopaki wklejaja wykresy z hamowni z forum golfa i tam jest wyraznie powiedzane ze zmian asamych koncowek wtryskow da wiecej jak chip bynajmniej w AHFiei bylo mowiane ze z seryjnych 110 ( gdzie i tak zdrowa seria ma zawsze wiecej bo gdzies kolo 114-115 ale nie oto chodzi) wyjdzie 130 a nawet 135. Po chipie monz wycisnac 160 -165 ale z racji batorego za nami ustawia sie na optymalne 155 KM i mamy piekny wynik, brak zadymy i oszczednosc dwumasy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-177022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Bardzo dziękuję za wszystkie rady, ale jak ta rozmowa ma się do mojego silnika? oto jego foto.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-177019 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Pax, ja wiem jak wyglada ten silnik Pytanie w jakiej budzie on siedzi. Wydaje mi sie, ze jest to Astra G a tam nie poszalejesz. Szkoda zachodu bo i tak wszystkim steruje komputer. Wydasz minimum 1000zl za cos co w silniku w Astrze F moglbys zrobic wydajac zlotych 200 i miec jeszcze wieksza moc. Do tych AHF nie wiem czy ASV tez ma VNT15 ale kresem tej suszarki to okolice 150-160KM. Te 110tki oprocz 90tki ALH sa bardzo fajna baza do modyfikacji. W przypadku mojego 1Z trzeba wszystko zmieniac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176981 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 ?Ja ma AHF ale roznica do ASV jest praktycznie zadna. Inne tylko cisnienia maja ustawione wtryski. ASV to najlepszy silnik do modzenia. To czy suszarki od tych silnikow sa tak slabo wydajen to sie niezgodze bo bmw ma na GT 154 moc seryjna 130 KM a w AHF i ASV siedzi gt 174 i jest wieksza i ma VT zmienna geometrie. Poprostu przy mocach 170-180 KMbezpieczniej jest wstawic weksza turbine bo bedzie pracowac lajtowniej i na dluzej starczy. Wierz mi ze ta turbina nie stoi na przeszkodzie przy mocach 150-160 KM. JA tylko twierdze ze wymiana suszarki na wieksza nic nie da jak to niektorzy myslą. Trzeba podlac wiecej paliwa a to stanwi ograniczenie w silnikach oplwskich. Silniki TDI maja spora rezerwe mocy VP37 ma wieksza wydajnosc do tego sa dostepne wtryski wydajniesze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 PaxTe 110tki oprocz 90tki ALH sa bardzo fajna baza do modyfikacji. W przypadku mojego 1Z trzeba wszystko zmieniac Co Ty wygadujesz? ALH jest bardzo dobry do modyfikacji, bo ma VNT a od ASV różni się końcówkami wtrysków. AGR to 90tka, którą trzeba więcej przerabiać.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 bad, zle sie zrozumielismy Chodzilo mi o wszystkie 110tki i jedna 90tke oprocz innych 90tek ktore sa na WG a nie VNT   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176908 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 A no chyba że tak Ale teraz już ciiiiiichoooo... kończymy ten off-top PAX daj sobie spokój z tym silnikiem, bo nie jest podatny na modyfikacje. Zresztą to tylko Opel... Zmień autko na coś nowszego/mocniejszego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176897 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2009 Z x17dtl w Astrze F da sie zaszalec bo wszystko robi sie mechanicznie, a w G to jest przerost formy nad trescia. Szkoda kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/2/#findComment-176844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.