Skocz do zawartości

1.7 TD Tuning mechaniczny


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 20
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Bierzesz srubokret plaski i oczkowy (bodajze 13) i zwiekszasz dawke paliwa na pompie wtryskowej.

Wpinasz zaworek MBC na wezyk cisnieniowy idacy do gruchy waste gatu i w ten sposob "oszukujesz" waste gate i klapka uchyla sie pozniej stad mozliwe wieksze zadane cisnienie turbiny. Seria dmucha chyba ~0.5bar

W wersji extreme polecam wymienic uszczelke pod glowica na taka grubsza metalowa i na seryjnym turbo nie przekraczac 1.2bar :)

 

[ Dodano: Pon Kwi 13, 2009 19:07 ]

Acha, druga sprawa ze pompy lucasa sa dosc oporne na ten zabieg. Jesli twoja pompa boscha ma tzw. grzyba (LDA) to mozna szalec :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176626
Udostępnij na innych stronach

tylko zniana softu ( chip tuning) ale da niewiele i bedzie kosztowac 1200 zl pod warunkiem ze masz zrdowy egzemplaz tego silnika. Kazdy tuner Ci powie ze ma bardzo waskie gardlo regulacji dawki i ciesnien.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176510
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego 1.6D przerabialem na x17dtl bo tam kolektory pasowaly plug and play, turbiny wsadzic juz nie zdarzylem bo sprzedalem Kadzika. Ale srubka tuning w tym egzemplarzu to byl najlepszy i najtanszy sposob. Dla tego samochodu byl to spory oddech. W przypadku Astry F Combi ten silnik jezdzi porownywalnie z silnikiem wolnossacym 1.6D (sic!) a w przypadku jeszcze ciezszej Astry G to wole sobie tego nie wyobrazac :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176487
Udostępnij na innych stronach

hehe... ja nie musze sobie tego wyobrazac Bradley :) sa dwie opcje... albo sie przyzwyczaic albo... sprzedac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/smile.gif silnikowi faktycznie brak oddechu w takim aucie... niewiele mocniejsze Y17DT jezdzi z tym autem o wiele lepiej... a to tylko 7KM roznicy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176332
Udostępnij na innych stronach

tomtomasz, twoja nexia przy tym to pewnie rakieta :) Ale spalanie za to mniejsze (choc tu tez odzywa sie waga samochodu i co z tego, ze diesel skoro musi taki karawan ciagnac)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176331
Udostępnij na innych stronach

niewiele mocniejsze Y17DT jezdzi z tym autem o wiele lepiej... a to tylko 7KM roznicy

Tak ale te 7 Km roznicy jest przy mocy max czyli gdzies kolo 4 tys obr. tu gdzie jezdzisz czyli od 1500 do 3500 moze byc nieco inaczej bo roznica nie tyle w mocy ale w momencie obrotowym moze byc spora. Dlatego miedzy innymi silniki na pompowtryskach czy common railu ida lepiej momo ze moga miec troszke mniej mocy katalogowo jak taki starszej generacji silnik a roznica w pojemnosci bedzie nieduza. Moc to nie wszystko- bradziej liczy sie jak jest rozlozony "niuton' bo tym przyspieszasz wyprzedzasz a nawet to ze auto nie zgasnie ci podczas ruszania bo za szybko pusciles sprzeglo czy za malo gazu wcosnales..

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-176164
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Anonymous

tomtomasz, twoja nexia przy tym to pewnie rakieta :?: Ale spalanie za to mniejsze (choc tu tez odzywa sie waga samochodu i co z tego, ze diesel skoro musi taki karawan ciagnac)

spalanie mnie zawiodlo... nexia byla w gazie i mimo wszystkich problemow z tymze bylo sporo ekonomiczniej...

 

astra jezdze glownie w miescie i ocieram sie o 8l/100km... a ze mul to mi bardzo nie przeszkadza... od scigania sie to mialem kiedys uno ;) teraz to sie lubie potoczyc...

 

wracajac do zwiekszania mocy tegoz silnika...

 

zamiast myslec o zwiekszeniu mocy nalezy zadbac o prawidlowe dzialanie silnika... mi sie ten dynks od zaworu WG przycial i jak to rozruszalem to zupelnie inna jazda...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-156418
Udostępnij na innych stronach

Zacinanie sie WG to tak jak w vagach zacinanie łopatek kierownic. uto wpada w klasyczny notlauf i niestety mamy mula. To ze silnik ma byc sprawny to rzecz jasna bez tego nie ma o czym dyskutowac. Zaden tuner nie zrobi programu jak silnik nie bedzie sprawny a to jest pierwsza rzacza jak sie robi wjezdzajac na hamownie.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/19515-17-td-tuning-mechaniczny/page/3/#findComment-156208
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności