Skocz do zawartości

Co tak moze trzasc???


Rekomendowane odpowiedzi

na opony wygladaja ok.ale rzeczywiscie nie sa nowe.felgi stalowe 14stki ,proste.zawieszenie raczej ok.Wiec sprobuje kola dowazyc ,tylko gdzie sie to robi,w zwyklej wulkanizacji ,czy jakims specjalnym serwisie ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ciężko będzie znaleźć zakład, który wyważa koła na samochodzie.

Według mnie to zabieg na krótką metę.

Myśląc tym tropem można stwierdzić ze wyważanie jako takie jest na krótką metę bo wystarczy przylepiona gruda błota do felgi i juz po sprawie, nie mówiąc o odpadnięciu odważnika po wjeździe w większą dziurę a takich u nas nie brakuje :mrgreen:.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega, po wymianie opon trzeba wyważyć koła ponownie po przejechaniu 500 km.Potem po 1000km.Tak robię i za każdym razem wychodzą niedoważenia.Możesz też sprawdzić,czy czasem nie ma błota na felgach.

Doważenie koła na samochodzie robią niektóre warsztaty,a ma to na celu zlikwidowanie bicia wszystkiego co się obraca wraz z kołem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zibi - miałem właśnie napisać prawie tak samo jak Ty, ale nie będę już powtarzał. Cała filozofia o biciu opon została zawarta w Twojej wypowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i prostym sposobem auto w pelneym zakresie predkosci jedzie juz jak po stole.Zamienilem kola tyl na przod i odwrotnie,jest idealnie(narazie)nawet te tylne opony sa w lepszym stanie,wiec pasuje :mrgreen: dzieki wszystkim za rady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdż sobie ,czy felga spoczywa na piascie,bo jesli jest dobierana z jakiegos innego modelu moze byc niewielki luz miedzy otworem felgi ,a piastą .Robiłem pare lat w wulkanizacji wiec wiem z doswiadczenia,że najczesciej zdarzało sie to przy alumach Pozdro :mrgreen:

 

poprawiłem orty,zibi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi orginal,stalowe.to chyba opona ,bo po przekladce znaczna poprawa,tylko jak sie wczuje na idealnym asfalcie,to czuc minimalne drganie z tylu auta.tak juz zostawie,to nie salon tylko 10 latek :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega,czyli jedna (albo dwie) opona może być z "garbem".Średnio rozgarnięty wulkanizator stwierdzi gdzie,a jak nie stwierdzi,to niech spuści powietrze do prawie zera i wtedy widać najlepiej.

Może też nie być "garba",ale opona jest krzywo osadzona na pólkach felgi lub jest po prostu koślawa.

Radziłbym ci jednak sprawdzić,bo może się rozlecieć ew. "garb" i rów zaliczony.

Wbrew pozorom tył też nie jest bezpieczny i znam przypadek,że gościa ustawiło bokiem ,po czym dachował.

Piszesz,że opony jak nowe,ale ile mają wiosen?

 

adam82, miło powitać kolegę z branży.

 

 

Cała filozofia

Na ten temat można napisać magisterkę,ale najważniejsze rzeczy przybliżę.

Są dwa powody drzenia kierownicy:

-"bicie" koła

-drgania przenoszone na kierownicę

"Bicie"koła jest spowodowane przez złe wyważenie,ciała obce przyklejone do koła(błoto,asfalt),krzywą felgę,brak śruby,kołpaki lub żle wyczyszczoną powierzchnię styku felga-piasta.Brud,rdza grubości kartki papieru powoduje niedoważenie rzędu 5-10 gr.

Drgania kierownicy są spowodowane przez luzy w zawieszeniu,niedostosowane do naszych dróg zawieszenia ze stopow lekkich,koślawe opony i schodki na nich,jajowate felgi,felgi od innego typu pojazdu,zamontowanie opon w odwrotnym kierunku niż był poprzednio(nie mylić z kierunkowymi).

Walczyć można z tymi przypadłościami na różne sposoby:wyważenie,doważenie,prostowanie felg,wymiana opon i felg,przesuwanie opon na feldze o 180 stopni,optymalizacja,poprawienie montażu opony na feldze.

Jak o czymś zapomniałem,to proszę dopisać.

 

Co rozumiemy przez pojęcie"złe wyważenie"?

Warsztat ma starą i niedokładną wyważarkę,lub nową ,ale nie dba o jej.kalibrację .Robi to nieprawidłowo,czyli nie czyści felgi,zakłada na wyważarkę najpierw koło,a potem stożek w otwór.Koło musi być na stożek,a najlepiej na uchwyt imitujący rozstaw śrub felgi.

Jeśli ktoś ma problem nietypowy z kołami,to niech zajmie się tym ktoś z kilkuletnim doświadczeniem."Młody" nie rozwiąże wielu problemów,a nawet nie widzi tego co zobaczy "stary" i zaprawiony w bojach gumiarz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności