Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Zacięty zawór turbiny? Combo 1.3 CDTI 2006r.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Gdzieś na forum przeczytałem kiedyś,że cięgno tego zaworu,który widać na n/w zdjęciu,przy wyłączonym silniku powinno bez problemu dać się przesunąć ręką.U mnie natomiast stoi twardo i ni chu chu...ani w jedną, ani w drugą nie drgnie.Natomiast jeżeli ściągnę z niego wężyk i zassę powietrze to cięgno przesuwa się do końca...Ale trzeba dosyć mocno zassać.

Dodam,że nie wyświetlają mi się zadne kontrolki podczas jazdy,a kody sczytane z błyśnięć (hamulec + gaz + zapłon) to 0109 i 0110 ,ale one chyba nie mają nic z tym wspólnego. A moje "dochodzenie" spowodowało lekkie osłabienie i późniejsze i słabsze odczucie turbo.

 

Dołączona grafika

Ps.

Czy ten wężyk gumowy który widać na n/w zdjęciu może mieć coś wspólnego ze spalaniem?

 

Dołączona grafika

 

Bo kiedyś w ASO ściągnęli mi go z obudowy filtra,bo powiedzieli,ze jest nie potrzebny,a ostatnio trochę grzebiąc pod maską wyciągnąłem go,przepchałem (bo był cały zatkany)i wsadziłem z powrotem na swoje miejsce.Przejechałem ponad 600 km i odziwo jeszcze mam ON w zbiorniku na ok 200 km, a wcześniej mogłem przejechać tylko 600 i nic więcej.

CZy to przez ten wężyk,czy może przez ten w/w zawór?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem Ci jak to jest w vagach. Otoz jak masz ta wersje nieco silniejesza ( 90KM) to masz turbine z zmienna geometria) i dosc czesto sie przytykaja te kierownice i blokuja. Bledu moze nie wywalac jak sie tylko zacinaja troche no chyba ze by sie zatarly tak ze by wcale sie nie ruszaly. Najlepiej to patrz na ta sztange a druga osba niech podpali auto to ta sztanga powinna sie ruszyc po dopaleniu i zostac w pozycji wciagnietej. po wkreceniu silnika na obroty wysokie to powinna sie cofnac ta sztanga albo czesciowo albo praktycznie max tak jak przed odpaleniem. W vagach sie robi logi dynamiczne na kompie i wtedy po wynikach widac co sie dziej z turbina ile doladowuje przy jakich obrotach, jakie dawki paliwa jakie wskazania z czujnikow, przeplywki itp i wszytsko mamy jak na dloni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

po odpaleniu nic się z tym cięgnem nie dzieje...jak stał tak stoi.... mimo iż wkręcam silnik na obroty on prawie się nie rusza... wąż od turbiny przy tych obrotach twardnieje i trochę słychać pracę tej turbinki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cos nie tak ze sterowaniem turbiny. Albo elektorzaworek albo nieszczlenosc na wezykach albo vacum pompa nie daje takiego podcisnienia jak powinna.

 

Nie odpowiedziales jaki masz ten silnik ile KM bo w tym slabszym jest turbo na WG a tym mocniejszym VNT z geo a to robi mala roznice bo moze sie kierownice w turbinie blokuja bo sa zasyfione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

mam wersję słabszą (75 KM chyba)

 

Elektrozaworek rozebrałem,przeczyściłem, sprawdziłem cewkę i wydaje mi się,ze jest ok... Nieszczelności na wężykach też nie ma....

nie wiem do konca jak pompa Vacu,bo nie mam żadnego vacumierza... no zasysa,ale nie wiem z jaką siłą :wink:

 

Zrobiłem jeszcze test: podłączyłem ten zawór z cięgnem bezpośrednio do vacu (omijając elektrozawór) i zadziałał,w sensie cięgno przesunęło sie w prawo... przygazowałem - brak odgłosu turbo... Czyli prawdopodobnie ten elektrozawór jest padnięty?

Jeszcze pytanie:Po uruchomieniu silnika elektrozawór powinien się otworzyć?Czy to jest nieustalone i za to odpowiada elektronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elektrozaworem steruje komputer na podstawie parametrów ciśnienia doładowania. a objawy które opisałeś to ewidentnie walnięty elektrozaworek


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłeś, że odpowiedziałeś gościowi, który nie jest już na forum a post był sprzed roku ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłeś, że odpowiedziałeś gościowi, który nie jest już na forum a post był sprzed roku :wesoly:

No tego kolesia już niema , ale może ktoś będzie miał tego typu problem , i taka podpowiedź może się przydać :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Temat stary ale może ktoś odpisze. Nie działa ciegno od turbo. Po odpaleniu gruszka nie podciaga ciegna, zero błędów na kompie ale brak mocy. Gdy podłączyłem przewody omijając zawór ciegno działa. Sprawdziłem zawór przy aku na krótko i działa bez problemu. Wydaje mi się że Ecu nie wysyła sygnału do zaworu. Także może ktoś wie gdzie leży problem?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli kabloteka sprawna to albo zimne luty w ECM albo sam ECM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Ecu skąd wie kiedy ma puścić sygnał? Bo jeszcze zastanawiam się nad czujnikiem doładowania Map sensor?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mimo wymiany map sensora nic to nie pomogło. Wskazania Map sensora to od około 100kpa na biegu jałowym około 200kpa podczas jazdy tak że myślę że jest ok. Mimo to zawór dalej nie działa. Zmierzylem napięcie na wtyczce około 12.20v gdy odepne wtyczkę od map sensora zmienia się na 12.90v i lekko pociąga gruszkę ale nie znacznie. Brak pomysłów może ktoś ma jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

CORSA D 1.3 CDTI 90KM

mam problem z przeładowaniem turbiny (kontrolka kluczyka, tryb awaryjny, błąd P0234-07)

-wymieniony zawór-sterownik łopatek turbiny

-cięgno chodzi luźno, nie blokuje się

-czyszczony dolot

-EGR pracuje poprawnie (dawno temu, podczas czyszczenia, założona zaślepka częściowa)

 

Zastanawia mnie odczyt z czujnika ciśnienia doładowania, który na wyłączonym silniku jak i na biegu jałowym pokazuje ok 110-116 kpa (op com), gdzie na zdrowy rozum, powinien pokazywać wartość równą ciśnieniu atmosferycznemu (98-100 kpa).

 

Załączam logi dynamiczne z wystąpienia problemu.

Wszelkie uwagi, sugestie, pomysły mile widziane.

Log_dyn_P0234.zip

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.