Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Witam. Pokonałem dziś trasę ok 250 km. i przez większość czasu ( po jakichś 50 km. ) silnik zaczął strasznie nierówno pracować...szarpał...zero płynności. Zaobserwowałem też spadek mocy, z ledwością rozpędzałem do 90 km/h, nie mówiąc już o jeździe pod górkę ...jeszcze takiego czegoś nie maiłem. Objawy te występowały bez względu na prędkość i bieg. Pod koniec trasy wywaliło błąd... odczytałem, pokazał 44 Sonda lambda...Uboga mieszanka. I teraz tak...egr czyszczony, krokowiec też, świece, kable nowe. Paliwo 95 lane na sprawdzonej stacji ( BP ) I co najdziwniejsze...pokazuje że Sonda lambda...uboga mieszanka, a spalanie bardzo duże. Na 25 litrach przejechałem niecałe 250 km ( 90% trasa). Skoro uboga mieszanka to teoretycznie powinien mniej tego paliwa podawać, a tym samym spalać... Pomóżcie...pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darkside13 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 proponuje Ci sprawdzic napiecie w sadzie lambda , jak masz multimetr jak nie to pożycz od kogos taki prosty kosztuje 20zł max powinno sie wachac od 0.3 do 0.9V jak tak jest to jest ok sonda dziala jak jest 0.3-0.4V i przy dodawaniu gazu wyżej nie reaguje tzn ze faktycznie sonda jest walnieta.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166163 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Miernik posiadam... Tylko mam pytanie kontrolne... Jeśli wykonywałeś u siebie pomiar sondy to w jaki sposób? Z odłączonym kablem zasilającym ( sonda jednoprzewodowa ), pomiędzy sondą a masą. Czy na połączonej sodzie z kablem zasilającym, wpinając się gdzieś w przewód ( np. za pomocą szpilki ). Pytałem o to kiedyś na forum, ale były zbieżne odpowiedzi.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Też czytałem o różnych metodach pomiaru. Nawet lekka zadyma była Ja mierzę na podpiętej sondzie, według mnie tak jest dobrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Też czytałem o różnych metodach pomiaru. Nawet lekka zadyma była Ja mierzę na podpiętej sondzie, według mnie tak jest dobrze. Czyli powiedzmy na szpilkę będzie oki... A wartości przyjąć takie jak podał Darkside...?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Tak, takie mogą być. Niby jak będzie się zmieniać 450 - 950mV, to też jest oki. Jak będzie zbyt często okolic 100mV, to trzeba się zastanowić nad wymianą.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166126 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Ehh ta sonda... Takie małe "gufno" a tyle z tym problemu Jutro pomierze i zobaczymy. Dzięki narazie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166124 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darkside13 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 odepnij sondę miernikiem czyli plusem sprawdz pierw przewód ten co leci do silnika pamietaj zeby czarnym kablem czyli masa od miernika do uziemienia auta dotknac powinno Ci tak pokazac 0.3-0.4 V czyli ze kabel nie jest nigdzie przerwany co leci do kompa teraz juz na rozgrzanym silniku podpinasz sondę i najlepiej miezyc od strony kabla idacego do silnika tam mozna z boku rozebrac przy kablu jest taki zatrzask wyciagasz go tzn odpinasz wyciagasz taka gumeczke w ksztalcie kólka i widac w obudowie przewód tam włóż plus z miernika i minus do obudowy samochodu na uzmienienie i powinno pokazac prace sondy 0.3-0.9 V i raz wyzej raz niżej jesli bedzie stale napiecie tzn moze ze sonda jest cos dziabnieta nio i pogazuj napiecie powinno waariowac:) sorka troche to chaotycznie opisalem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-166120 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Pomierzyłem dzisiaj sonde, wykorzystując metodę "na szpilke". Była ona podłączona do przewodu zasilającego. I tak...po ok 2 min. pracy silnika na biegu jałowym pomiar wyniósł ok. 0,5 V a po dodaniu gazu dochodziło do 0,8 V, wartości te rosły i spadały dosyć płynnie, bez "wariowania". Rozłączyłem później sonde i zmierzyłem wartość między zasilaniem a masą, wyszło 0,16 V. Co sądzicie o takich wynikach...czy to sonda jest przyczyną usterki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-165924 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darkside13 Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 piszes z ze po 2 min bylo w okolicy 0.5V a bez dodawania gazu zmienialo sie tak miedzy 0.2 a 0.9V??? Sonda sie wydaje byc ok , wiec w moim mniemaniu odpada , sprawdz zawór EGR wiele bylo o nim pisane , przeczyść go dokladnie jesli bedzie dalej problem z ta mocą i dalej tak silnik bedzie chodził, sprawdz swiece jak sa czyste , jesli masz od kogos sprawdz Kable WN (Wysokiego Napięcia) jak narazie najprostrze metody jesli to nie pomoże bedziemy szukac dalej bo z drugiej strony mam podobnie jak ty brak tej mocy przerywa mi autem jak daje gaz obojetnie na jakim biegu ale spalanie mam ok , moze byc tak ze jest przebicie na kablach WN i nie daje odpowiedniej iskry na któryś gar. Ogólnie mam taki sam silnik jak Ty Masz katalizator??? sprawdz czy nie jest zapchany tak tez może być jakiegos długiego druta i wpychasz w układ wydechowy jesli zaczniesz czuc opór taki maslany tzn cos jest zapchane najczesciej katalizator , jesli nie to tak jak mówilem sprawsz iske na kablach i igólnie swiece a co do Sondy zawsze nie zaszkodzi jak sie ja wymieni drogie nie sa ja jezdze na zamienniku za 50 zł i dziala bez problemu wczesniaj miałem Corse A tez kupilem zamiennik za 50zł i swietnie sobie radzila taka sonda PS: doczytalem ze EGR czysciles, hmmmm co do tej sondy to faktycznei musi bez dodawaniu gazu sie wartosc zmieniac z 0.2 do 0.9V ale o ile pamietam jesli na biegu jalowym masz czesciej wskazane 0.2-0.3.0.4-5 to jest zbyt bogata mieszanka , a jak jest czesciej wyżej to zbyt uboga jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi filtr paliwa tez wymien jest tani i szybki montaż może byc zasyfiony ostro PS: przeslij mi na PW swój numer gg zy tam tlena mamy te same silniki wiec jak cos zawsze bedzie razniej jesli bedie sie cos zawsze dzialo Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20658-sonda-lambda-uboga-mieszanka/#findComment-165922 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.