Skocz do zawartości

Zmiana kultury pracy dti


Gość boogoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów 8) .Czytam,czytam,szukam i nie znalazłem odpowiedzi.

Czy może ktoś spotkał się z charakterystycznym klekotaniem dti-ka?Dlaczego tak dzieje się?U mnie często chodzi cicho i elastycznie ciągnie,ale podczas równej nawet jazdy np.stale 50km/h,zmienia się na spalanie jakby stukowe-taka twarda praca.A za chwile wraca do normy.

Czujnik położenia wału wymieniłem,egr przeczyszczony i sprawny,elektrozawory sprawdzone i dobre,czujnik doładowania przeczyszczony,pompa vacum dobra,żadnych błędów na skanerze.Pali dobrze i na obydwu trybach pracy turbo ciągnie dobrze.

Jeśli ktoś miał podobnie i poradził sobie z tym to proszę o pomoc.dzięki,pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak przypuszczam,że to może byc turbo.Tak jakby się zacinało i nie ruszało przy lekkkim gazie,ale przy mocnym idzie ładnie 8) .No olej wywala egr na kolektor.

Ale dziś oglądałem u znajomego turbo i jego wyje okropnie-pewnie będzie regenerował.Ale co ciekawe,ma mniej oleju w kolektorze,a egr suchy :?: i ten grzybek mu lżej chodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja EGR również mam suchy ale w rurze dolotowej jest olej. Spoko regeneracja kosztuje 700 zł i będzie spokój na kolejne 200 tyś. NIe jest to jakiś straszny koszt jak na taki przebieg.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na pompe. Tam jest juz elektronika ktora steruje dawka i katem wtrysku. W tym wieku ( cos kolo 10 lat) moze sie juz nastawnik przycinac i powodowac taka prace. Co niby mialoby sie przyciac w turbinie jak tam nie ma zmiennej geo...?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mi coś mówiło,że może byc pompa.

Czy można temu jakoś profilaktycznie zaradzic,jakoś przeczyszcic,poprawic,wymienic?Ponieważ nie zamierzam narazie zmieniac ''Zefira'' na inny,bo "z niego wyjątkowo równy gośc" 8) .pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ale jak to by się przycinał nastawnik w pompie to chyba były by jakieś obiawy w pracy silnika...na przykład zmienne obroty itp ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym trochę mi falowały to wymieniłem czujnik wału i wróciło do normy-a miałem nadzieję że i to zniknie :wino: .

A'propos mojego znajomego co mu turbo wyje:to nie torbo,tylko uszczelka pod kolektorem wydmuchana i przy doładowaniu zaczyna się gwizd.pozdro.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

witam

wydaje mi sie ze to raczej wtryski, sprobuj jezdzic na lepszym paliwie caly czas, i moze dolej jakiegos srodka do czyszczenia wtrysków. U mnie tez nie raz glosniej chodzi, jak jechalem do belgi dolałem STP do paliwa i jak go troche pogoniłem to chodził ciszej.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym stp myślę spróbowac,tylko boję się czy nie narobi czegoś za dużo i wypłucze co nie co z uszczelnienia ;)

Narazie leje lepszą ropę już trzecie tankowanie i coś jakby lepiej,ale może to ta ropa,a nie wiem co będzie jak wleje zwykłej.pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności