Gość Anonymous Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Witam wszystkich forumowiczów. Miesiąc temu stałem się posiadaczem corsy z silnikiem 1.7 diesel (isuzu). Nie zauważyłem w pracy silnika żadnych niedomagań, mój mechanik także twierdzi, że wszystko jest w porządku. Ostatnio przeglądałem dane techniczne tego silnika, znalazłem nawet wykres mocy i momentu obrotowego i zastanawia mnie fakt dlaczego dane podają że maksymalny moment zaczyna się od 1800 obr/min a u mnie turbina daje kopa dopiero od 2100 obr. Czy któryś z elementów wymaga wymiany, aby ciągnęła od 1800 obr? Obecnie przecież zakres momentu się zmniejszył. Co Wy na to? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 W astrze G isuzu ma jeszcze wyzej max moment obr. bo cos kolo 2700 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-165546 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skalops Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 raczej wszystko masz w porządku u mnie tez największego kopa daje jak sie przekroczy 2000 tys obrotów   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-165452 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Moja drobna pomylka chodzilo mi o astre F i tam jest coprawda Silnik dosc prymitywny i pompa sterowana sznurkiem ale tak jak podalem max Nm przy prawie 3 tys obr. W AG jest juz nisko bo przy 1800 obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-165281 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 W AG jest juz nisko bo przy 1800 obr. Skoro w Astrze jest ten sam silnik, to pewnie będzie tak samo, jak kolega pisał o corsie. U mnie też turbo słychać dopiero powyżej 2 tys obr. mimo iż wykres wskazuje na to, że powinna pompować od 1800.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Tak moze i moment jest ale nalezy pamietac ze pociagnie jak bedzie moc. Moc natomiast to jest moment obrotowy razy obroty-prosta matematyka. Poza tym brak zmiennej geometri powoduje ze turbina zaczyna pompowac powoli- powoli wstaje i dosc pozno.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Nie wnikam w tym momencie jakiego typu jest turbina, jednak wykres momentu obrotowego wskazuje, że auto powinno ciągnąć od 1800 obr. Czy ktoś wie co jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Czy ktoś wie co jest odpowiedzialne za taki stan rzeczy? Ogolnie konstrukcja silnika za to odpowiaiada- czyli rozwiazania techniczne ( jaka turbina jaka pojemnosc i jeszcze kilka rzeczy). Jesli oczewiscie auto jest sprawne. Jesli cos jest nie teges z naszym silnikiem to moze byc wiele przyczyn- od zapchanego ukladu wylotowego czy dolotowego( spadł np łapacz powietrza czy zapchany filtr powietrza czy zapchany katalizator) ale moz etez ktos grzebal przy sztandze od zaworu WG i za pozno zamyka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Filtr powietrza mam nowy, dolot szczelny. Katalizator pomijam bo nie ma to związku z momentem pracy turbiny. Przy zaworze WG nikt nie grzebał, zresztą efekt początku pracy turbiny od ponad 2 tys obr jest też zaobserwowany w dwóch innych autach z takim silnikiem. Niestety nikomu więcej nie chce się napisać jak jest u niego w aucie, być może to za duży problem aby spojrzeć na wskazówkę obrotomierza   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164610 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maxc Opublikowano 26 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2009 Cześć wszystkim, ale pierdoły opowiadacie , to jest wykres przy maksymalnej mocy zrobiony na hamowni przy określonych warunkach atmosferycznych, przy częściowych obciążeniach silnik ma inną charakterystykę i może dla tego ci się wydaje ze ten zakres się zawęża. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20718-wykres-momentu-obr-a-praca-turbiny-17-dti/#findComment-164556 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.