Skocz do zawartości

problem "check engine" po wymianie przepływki


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich użytkowników forum i proszę was o pomoc...

 

Czytałem sporo postów na forum na ten temat i myślałem, że znajdę odpowiedź na swój problem... i było tak przez jakieś 3 min. A więc po krótce...:

 

Od marca jestem posiadaczem Astry II 2.0 dth i przy prędkości ok 100-130 km/h zapalał mi się "check engine" i gasł po kilku sekundach jak wrzuciłem na bieg jałowy, natomiast przy ok 130-140 km/h jak sie zapalał to by zgasł musiałem wyłączyć silnik na kilkanaście sekund. Po odpaleniu sytuacja jak wczesniej. Oczywiście po zapaleniu checka turbina się odłączała i samochód zamulał. Więc pojechałem na kompa i wyskoczyły błędy: p1100, p0105, p0110, p0100, p,0400.

 

Teraz tylko pytanie co padło? Wyczyściłem EGR (rzeczywiście był zasyfiony), po wyczyszczeniu działa prawidłowo i trzyma (sam trzpień chodzi z pewnym oporem, ale gdzieś czytałem, że tak powinien). Kolektor był dość czysty, bo przez otwór EGR widziałem te miedziane nakrętki - świeciły się na złoto i nie były zasyfione:) Wyczyściłem również czujnik ciśnienia doładowania - też był zasyfiony. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i same elektrozawory. Wężyki OK nie mają żadnych uszkodzeń i są szczelne. Natomiast jeden z elektrozaworów przepuszczał powietrze - kupiłem więc sprawny. Pompa VAC zaciąga powietrze ale nie wiem czy tyle co powinna (0,6-0,8 bar) bo muszę jeszcze sprawdzić vacuometrem (muszę kupić). Do tego wszystkiego poniżej 2000 obrotów nie było prawie wogóle przyspieszenia, wiec postanowiłem kupić nowy przepływomierz - nowy BOSCH-a.

 

Po zainstalowaniu przepływomierza "check engine" zaczął się zapalać jeszcze częściej, ale w zupełnie innych okolicznościach, a mianowicie :

- przy dojeżdżaniu do skrzyżowania/świateł,

- przy jeździe z tą samą prędkością na stałych obrotach przez kilkanaście sekund,

natomiast kontrolka gaśnie przy przyspieszaniu. Asterka zyskała również na mocy poniżej 2000 obr i przyspiesza jak zupełnie inny samochód. Do tego nie zapala sie na stałe check przy ok 130-140 km/h.

 

Zdziwiony tym stanem rzeczy pojechałem na kompa, a tam zamiast wcześniejszych 5 błędów pojawiły się teraz te cztery: p1100, p0105, p0110, p,0400. Nie pojawił się błąd p0100 - czyli przepływka (jak najbardziej to rozumiem bo jest kurna przecież nowa!!!)

Mechanik, który sprawdzał i kasował błędy myśli, że może to być wina kolektora (ale jak zaglądałem przez otwory EGR i dolotu to nie wydaje się być zawalony).

 

Czytałem wiele postów, więc myślałem że po wymianie przepływki będzie OK, a tutaj po jej wymianie zupełne wariactwo i nie wiem co teraz jest właściwie grane, bo na starej przepływce taka sytuacja nie miała miejsca. Myślę, że powodem może być za słabe podciśnienie z pompy VAC (wszystkie błędy dotyczą w zasadzie urządzeń którymi ona kieruje), ale to dopiero muszę sprawdzić.

 

Czy może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem?? Jeśli tak to będę wdzięczny za pomoc ;)

 

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję :)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/
Udostępnij na innych stronach

P1100 - to problem z EGR

P0400 - to problem z EGR

P0105 - awaria lub nieprawidłowe wskazania czyjnika doładowania

P0110 - to nieprawidłowe wskazania czujnika temperatury powietrza dolotowego.

 

Zaczął bym od czujnika doładowania(200 zł) ponieważ na podstawie jego sygnałów komputer decyduje ile i kiedy otworzyć EGR. Z błedu P0105 mogą wynikać błędy P1100/P400.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-165025
Udostępnij na innych stronach

Czujnik doladowania tez sie syfi ta sadza z olejem. Mozna go sprobowac przeczyscic- ma taki stozek i tam dostaje sie ten syf- przeczyscic i przeropowac. Co do bledow EGR to odrazu zaznaczam ze dotyczy ukladu EGR czyli moze szwankowac zawor EGR , moze pompa podcisnieniowa niedomagac a moze poprostu wezyki sie gdzies przetarly i lapie powietrze a moze elektrozaworki juz siadaj lub problem z instalacja leketryczna od nich.

 

Co do przeplywki to ma nadziej ze wymieniles na oryginalna bo jak nie to odrazu ci mowie ze to byl blad z zakupelm zamiennika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164957
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem bledy 0105 czyli czujnik podcisnienia, wymienilem i blad 1100 czyli przeplywka wymienilem. Objawy mialem takie ze przy 120-130km/h wlaczala sie kontrolka. Po wymianie czujnika i przeplywki bledow nie kasowalem i udalem sie na jazde probna i co i znowu 125km/h i kontorlka sie zaswiecila. CZy po wymianie tych rzeczy trzeba kasowac bledy i czym moze byc spowodowane zaswiecanie sie kontrolki jak nie wyswietli mi bledow. Jutro zobacze czy jakies bledy sa. pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164799
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Czujnik doladowania tez sie syfi ta sadza z olejem. Mozna go sprobowac przeczyscic- ma taki stozek i tam dostaje sie ten syf- przeczyscic i przeropowac. Co do bledow EGR to odrazu zaznaczam ze dotyczy ukladu EGR czyli moze szwankowac zawor EGR , moze pompa podcisnieniowa niedomagac a moze poprostu wezyki sie gdzies przetarly i lapie powietrze a moze elektrozaworki juz siadaj lub problem z instalacja leketryczna od nich.

 

Co do przeplywki to ma nadziej ze wymieniles na oryginalna bo jak nie to odrazu ci mowie ze to byl blad z zakupelm zamiennika.

Wesol - jak napisałem na początku: czujnik ciśnienia doładowania wyczyściłem, bo rzeczywiście był zasyfiony. Zastanawiam się czy dobrze zrobiłem, że czyściłem go ostrym drewienkiem (coś jak wykałaczka), czy może czasami go nie uszkodziłem. Aczkolwiek po jego wyczyszczeniu żadnej różnicy nie zauważyłem.

Przewody sprawdzone, elektrozaworki terkoczą (muszę sprawdzić jeszcze tylko podciśnienie). Pompa wytwarza podciśnienie ale j.w. muszę sprawdzić jaka wartość.

A przepływka jak zaznaczyłem na początku też wymieniona na nową BOSCH-a.

 

Czy jest może ktoś z okolic Chojnic z kim mógłbym podmienić czujnik podciśnienia i sprawdzić czy to jego wina? Niestety z moich znajomych nikt nie ma opla w dieslu:(

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164793
Udostępnij na innych stronach

no a ja czujnik wymienilem na nowy i roznica jest lepiej zbiera sie z niskich obrotow ale dalej wywala check tak jak pisalem wyzej. POMOCY bo juz sil nie mam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164791
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

no a ja czujnik wymienilem na nowy i roznica jest lepiej zbiera sie z niskich obrotow ale dalej wywala check tak jak pisalem wyzej. POMOCY bo juz sil nie mam.

sprawdź najpierw te błędy, dzięki temu będziesz wiedział od czego zacząć szukanie. U mnie na nowej przepływce właśnie check przy 130 km/h przestał się pokazywać no i na kompie też przestał pokazywać się ten błąd. Zresztą chyba wszyscy zalecą Ci najpierw wizytę na kompie a potem działanie:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164774
Udostępnij na innych stronach

hey przeczytaj wyzej, pierw zrobilem diagnostyke wykazalo ze przeplywka i czujnik podcisnienia i wymienilem te elementy ale potem juz nie kasowalem bledow tylko od razu jazda probna i dalej wywala check. Chodzi mi o to czy po naprawie konieczne jest kasowanie bledow bo komputer bedzie go i tak wywalal jak sie go nie skasujel.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164758
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

właśnie chodziło mi o diagnostykę po wymianie części. W ten sposób najłatwiej zauważyć jakie błędy teraz są obecne. U mnie była podobna diagnoza, bo czujnik, przepływka, EGR, pompa VACUUM i elektrozaworki mogą powodować te same błędy. Więc po podmianie/wymianie i sprawdzeniu na diagnostyce najłatwiej zobaczyć co właściwie się dzieje. A już w ogóle najlepsze jest to jak Ci diagnosta stwierdzi, że najlepiej to wymienić prawie pół silnika, bo właściwie wszystko może powodować taki a taki błąd - po prostu wymięknąć można ;)

 

Życzę powodzenia i cierpliwości :D

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164707
Udostępnij na innych stronach

NO to juz wiem co jest grane, skasowalem bledy i przejazdzka no i znowu check i zas te same bledy 0105 i 1100 a czujnik i przeplywke wymienilem na nowa tyle ze zamienniki. To sie wq... i wziolem przeplywke od ojca z auta tez jakis zamiennik niemieckiej firmy, skasowalem bledy no i szpula przepisowe:) 150 i check sie nie zapalil. Wniosek - przeplywka wywala te dwa bledy ale zanim wymieni sie czujnik nalezy przyjzec sie przeplywce. Teraz trza dogadac sie ze sprzedajacym zeby mu oddac ten szajs firmy GETZ.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/20780-problem-check-engine-po-wymianie-przep%C5%82ywki/#findComment-164530
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności