topiq Opublikowano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Pewnie to samo co post wyżej. U mnie po ostatnich upałach po rozgrzaniu hamulców miałem pisk przez większość drogi od zahamowania. Jeśli Ci piszczą bezpośrednio po puszczeniu hamulca to pewnie zapiekły się klocki/sworznie prowadnic zacisku/tloczki (do sprawdzenia co nie odbija) Jak piszczą przy hamowaniu to klocki do wymiany. Stawiam na to pierwsze, bo w piątek robiłem swoje, koło prawie stało. Klocka w ogóle nie mogłem wyjąć z prowadnic. Wyjęcie klocków, wyczyszczenie blaszek/sprężynek z nagaru, zacisków z rdzy i osadu z klocków. Troszeczkę smaru miedzianego na te blaszki (dosłownie ociupinkę) i hula, nic się nie grzeje nic nie piszczy, podejrzewam też że mniej mi paliwa zacznie wcinać. Ważne by się klocki swobodnie w miarę przesuwały. Trzpienie prowadnic na szczęście chodziły lekko a gumy nie uszkodzone jak nowe. Roboty w sumie na godzinkę góra dwie, koszt smaru miedzianego, bo nie miałem. Tarcze i klocki wymieniałem rok temu więc się nie zdążyły zużyć. Co prawda temat jest do CC ale budowa hamulców chyba podobna. Jeśli to jednak tłoczki się zapiekły, to już robota na dłużej. Ale to łatwo sprawdzić jeśli klocki luźno chodzą, prowadnice też a nadal piszczy. Warto jeszcze sprawdzić stan tarcz i klocków jeśli dawno nie były wymieniane. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez topiq   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/20853-corsa-c-pisk-z-przedniego-lewego-kola/page/3/#findComment-497422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.