wesol Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 zawór regulacji ciśnienia To wlasnie jest WG. on steruje cisnieniem doladowania turbiny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159691 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 zawór regulacji ciśnieniaTo wlasnie jest WG. on steruje cisnieniem doladowania turbiny. Ok, to w takim razie za co odpowiedzialny jest ten zawór? zabronione jest wstawianie fotek nie swojego autorstwa/usunąłem/zibi EDIT: Już znalazłem. Niektórzy sprzedawcy mylnie podają, że ten zawór ma coś wspólnego z turbiną, mimo iż on steruje tylko EGRem.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159667 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Akurat ten elektrozawor to jest od vaga i sie nazywa N75 jest od reguowania podcisnienia aby wysterowac sztange od kierownic na turbinie. Jest tez drugi taki sam i ma taka sama konstrukcje z tym ze jest caly czarny i nazywa sie N18 od sterowania EGRem. Pod pojeciem zaworu rozumiem np zawor egr czy zawor WG na turbinie a to jest elektrozawor- czyli zawor ze sterowaniem elektrycznym. Wyrazamy sie w miare precyzyjnie zeby nie pytac o to samo dwa razy choc czasami jest ciezko bo nie widomo jak nazwac. Na allegro to moge sobie i ja wystawic i napisac ze jest to nawet i turbina.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159666 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Być może pasuje do vag-a, ale przedstawiony elektrozawór pochodzi z tej aukcji i jest przeznaczony do Opla: http://www.allegro.pl/item663695335_zawor_czujnik_turbiny_egr_opel_isuzu_nowy_org.html EPC na temat tego elektrozaworu podaje, że steruje on otwarciem zaworu EGR, nie ma więc nic wspólnego z turbiną. A więc co steruje tym nieszczęsnym turbo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 A więc co steruje tym nieszczęsnym turbo? Drugi taki sam elektrozawor. Nie wiem jaki jest w 1.7 ale bynajmniej taki elektrozawor wystepuje zarowno w golfie 3 jaki 4 a nawet i zdaje sie w 5 czyli rozpietosc lat jest dosc duza. W silnikach 2.0 DTI itp sa inne te elektrozaworki i sa trzy , jeden do turiny, drugi do egr a trzeci do klap zawirowań.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Z tego wynika że: ten elektrozawór N75 (z białą obwódką) jest od turbo, natomiast elektrozawór N18 (z czarną obwódką) jest od EGR-a, z tego wynika także, że są identyczne w wyglądzie, tylko że kolor inny. Ten N75 wiem gdzie jest u mnie (dziwi mnie fakt że jest blisko EGR-a a nie turbo). Gdzie jest natomiast N18..? (dzisiaj go poszukam).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159631 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Ja podalem ze N75 to tak sie nazwywa w VAGu a jak to jest w oplu 1.7 isuzy czy tez nie to nie wiem. Wydaje mi sie ze jednak vw szybciej zaczal go stosowac bo napewno w 1995 roku gdzies albo i wczesniej. Jesli szukasz jakiegokolwiek elektrozaworu czy np EGR to idz po wezykach od pompy vacu a napewno trafisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159629 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Adix, elektrozawór na zdjęciu jest od EGR. W moim silniku 1.7DTL jest tylko taki jeden, a u Ciebie w 1.7DTI powinien być drugi podobny, tzn. nie z dwoma króćcami wyjściowymi, a z trzema. Od tego trzeciego właśnie powinien iść właśnie wężyk do turbiny.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159617 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Zawór sterujący gruszką WG jest z tyłu silnika, w okolicach pompy wtryskowej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Adix Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 dudnej, niby jest biały a to od EGR, zaczynam co raz mniej rozumieć w tym silniku, trudny dostęp do wszystkiego w dodatku, elektrozawór od turbiny jest z tyłu silnika koło miski olejowej..? po wężykach szedłem i chyba to on, 3 wężyki są tam, ale tylko ręką można go wyczuć, bo wglądu żadnego.. nie jestem nawet sprawdzić w jakim jest stanie.. czy zawór WG da się wymienić bo się nie rusza?, tam też dostęp trudny, tylko jedną ręką i to też na słowo honoru.. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/21116-turbo/page/4/#findComment-159555 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.