Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Hamulec ręczny - tarcze z tyłu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam

 

Mam problem z ręcznym. Otóż łapie mi tylko lewa strona natomiast prawa ledwo co.

Na przeglądzie siła hamowania jest na obu kołach podobna, a nawet na prawym trochę większa 3,6 - 3,8 daN natomiast ręczny 1,58 - 0,17 daN. Regulowałem linkę ale bez rezultatu, sprawdziłem także skok dźwigni na zacisku i na obu zaciskach jest podobny.

Problemy te pojawiły się po wymianie klocków hamulcowych z tyłu i tak sobie teraz kombinuję, że może za mocno wkręciłem tłoczek na prawej stronie. Czy to może być przyczyna? Choć z drugiej strony docisk klocków do tarczy powinien być "samoregulujący" i gdyby był uszkodzony mechanizm samoregulacji to by siła hamowania byłaby mniejsza. Chciałbym rozwiązać ten problem i nie wiem co za bardzo zrobić, jeden z pomysłów to zdjęcie zacisku i wykręcenie trochę tłoczka, drugi to wymiana linek.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

skok dźwigni na zacisku i na obu zaciskach jest podobny.

Skok dźwigni nie oznacza, że wypycha tłoczek.

Trzeba sprawdzić działanie dźwigni przy zdjętych klockach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No OK, zdejmę zacisk i zobaczę czy tłok wychodzi. Jakby coś nie działało to co tam może się popsuć i czy da rady to jakoś naprawić?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Raczej cały tłoczek do wymiany.

Chyba, że zerwała się dźwignia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

No i powalczyłem z zaciskiem i teraz ręczny jest OK. Po zdjęciu zacisku skontrolowałem czy tłok się wysuwa i nie było z tym problemu, tak więc złożyłem z powrtoem wszystko tyle tylko że zacisk założyłem mocno na wcisk na klocki i tarczę (przy zdejmowaniu zszedł dosyć luźno). Czyli po prostu przy składaniu tylnych hamulców trzeba dosyć ciasno spasować zacisk z klockami bo w przeciwnym przypadku są takie prolemy jak ja miałem. A już miałem kupować nowe linki hamulcowe :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

<...ciach...> Czyli po prostu przy składaniu tylnych hamulców trzeba dosyć ciasno spasować zacisk z klockami <...ciach...> A już miałem kupować nowe linki hamulcowe ;)

Miałem dokładnie ten sam problem i to nawet z tym samym kołem :-)

Dzięki Twojej podpowiedzi - zdjąłem zacisk i odkręciłem tłoczek o ok. 45 stopni i teraz jest OK.

Zastanawiam się tylko, czy przyczyną nie jest zepsuty samoregulator ręcznego :-(

W mądrej książce jest napisane, że ustawienie tłoczka względem zacisku powinno być na odpowiednie znaki (na tłoczku i zacisku) - w chwili obecnej te znaki nie pokrywają się.

No i tak na logikę, to samoregulator powinien ustawić odpowiednio tłoczek....

Zobaczymy za jakiś czas - jak klocki trochę się zużyją - może się okazać, że znowu nie będzie ręcznego...

 

pozdrawiam


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopie troche temat.

Własnie skonczylem wymiane klocków tył (z jednej strony klocki byly zjedzone a kolo sie przyblokowalo)

Wszystko ladnie wyczyscilem, nasmarowalem skrecilem iiii nie ma recznego:/

Jeszcze nie robiłem przejazdzki, czy jest szansa ze jak sie pohamuje to sie to ulozy i zacznie dzialac?

Czy musze rozbierac i wykrecic troche tloczek? Nie wiem czy to logiczne myslenie ale przeciez tloczek przy wciskaniu hamulca powinien sie wysuwac i wracac do pozycji startowej odpowiedniej, a za reczny odpowiadaja samoregulatory

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tłoczki same się docisną a potem regulacja ręcznego.Ale aby się dobrze same wyregulowały to musisz kilka razy w czasie jazdy dobrze depnąć po hamulcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to wszystko poszlo ale okazuje sie ze rrczny trzyma po jednej stronie i trzeba bedzie sie dobrac do zacisku i zobaczyc czemu


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No cóż skoro ręczny trzyma to będzie pewno do wymiany linka.Może się nie cofać.Albo pękła sprężyna w zacisku cofająca linkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dołączę do tematu tylko mam inne pytanie. Mianowicie noszę się z zamiarem wymiany linek id hamulca ręcznego bo nie chce odbijać mi hamulec ręczny. Pytanie brzmi jak w środku zdemontować plastyki żeby dostać się u wyjąć linkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij mieszek od ręcznego a zobaczysz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana linek o ile się nie mylę to pod spodem auta.Będziesz musiał opuścić trochę osłonę termiczną i tam będą obie linki na dźwigience a w środku pręt z gwintem od lewarka i regulacja naciągu.Sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio właśnie sprawdzałem bo chciałem naciągnąć ręczny i tylko z tego co widziałem można Go tam naciągnąć atak go wyjadz hmm? Może były tutaj podobne tematy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie link z allegro który ci posłałem i oglądnij film

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widziałem tylko np w peugeot trzeba wyjadz linkę i dementuje się prawie wszystkie plastiki. I dlatego też moje zastanowienie jak będzie w zafirze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz dużo prościej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.