Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Czesc. Stała się bardzo przykra rzecz. Jadac sobie do domciu zapalila mi sie na chwile kontrolka ladowania akumulatora. Stalo sie to w deszczowy i mokry dzien, gdzie pelno bylo wody, pary oraz wilgoci. Zapalila sie w bardzo nietypowy sposob - mianowicie - gdy dodawalem gazu - jej jasnosc wzrastala, a gdy puszczalem gaz - jej jaskrawosc bladla. Trwalo to doslownie trzy, moze cztery sekundy. Raz takze mrygnela kontrolka CHECK ENGINE i zaraz potem obie kontrolki zgasly. Auto nadal pracowalo idealnie, bez zadnych sluchowych zmian w pracy, a nie takze nie zauwazylem spadku mocy, dynamiki, czegokolwiek. Wszystkie elektryczne elementy auta dzialaly idealnie. Takze radio. zaparkowalem auteczko w garazu i po dokladnie 12 godzinach chcialem pojechac sobie gdzies i .... okazalo sie ze mam zero pradu w baterii. Jedyne co to wystarczylo go do zapalenia diod od elektrycznych szyb. Nawet TID nie mial sily swiecic. Pytanie moje jest nastepujace. CO TO MOGLO BYC i CO MOGLO SPOWODOWAC TAKA AWARIE. co poczynilem. by uratowac resztki baterii - odlaczylem ja od auta - tak by nie wyladowala sie do reszty ... jeszcze jedna sprawa - nie mam dzialajacego ABS - mam uszkodzony jeden czujnik i pali mi sie kontrolka ABS - ale to chyba nie jest zadnych problemem poniewaz jezdzilem juz z tym 2 miesiac i nie bylo zadnych przeszkod. udalo mi sie naladowac baterie od nowa i przeczytalem kody bledow na spinacz .... oto wyniki, po zwarciu pinu 5 i 6 i wlaczeniu zaplonu to oto mi sie pokazalo ... 10 x mrugniecie 1 sekunda przerwy 3 x mrudniecie 1 sekunda przerwy 3 s mrugniecie 1 sekunda przerwy 5 x mrugniecie i 3 sekundy przerwy i od nowa 10 x 3 x 3 x 5 x wyglada mi to na kod 10 3 3 5 ----czyli 0335 - a jest to wedlug opisu znalezionego przeze mnie "Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego „A" hmmm teraz pytanie ... co oznacza ten kod bledu ?? i czy to ma jakis zwiazek z moim problemem z pradem ?? acha i podczas odczytu - nie bylo pierwszego kodu 12 .... mam tigre z 96 roku - stara tigra jaskula, zlacze 16 pinowe, prosze zweryfikujcie moje ODCZYTY czy dobrze interpretuje ten kod bledu ?? ?? i POMOZCIE W PROBLEMIE   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2240-10-3-3-5-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Sprawdź naciąg paska klinowego to mogło być przyczyną rozładowania.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2240-10-3-3-5-pomocy/#findComment-336446 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2007 Masz czujnik przy kole pasowym wału korbowego. Koło pasowe jest takie karbowane, czujnik jest od strony kabiny, znajdziesz. Wyczyść czujnik.Zmierz szczeline pomiedzy nim, a kołem pasowym, powinno być ok. 1,2mm. Obejrzyj kabel od niego, jakies przetarcia, czy coś.Potraktuj jego wtyczkę Wd 40. A swoja droga ciekawe, czemu padł aku? Na pewno nie przez ten czujnik.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2240-10-3-3-5-pomocy/#findComment-336413 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2007 Mi to wygląda na to że masz coś z ładowaniem akumulatora. Sprawdź naciąg paska który napędza alternator i sprawdź moduł regulatora prądu ładowania. I trzecia rzecz może porostu akumulator Ci padł!! Odłącz go od autka podłącz do prostownika na kilka godzin i zobacz jakie ma napięcie po naładowaniu i czy odpalisz samochód.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/2240-10-3-3-5-pomocy/#findComment-336389 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.